Permalänk
Entusiast

Just de, om du laddar du ner Epic lauchern så finns det massor av material att lära dig ifrån under fliken "learning", det finns verkligen mycket gott att hämta.
En av de roliga som Sambon testar är https://marketplace-website-node-launcher-prod.ol.epicgames.c... (kan även laddas ner under Marketplace i launcher:n, sök efter "hour of code")

Helt enkelt att du laddar ner detta projekt som har ett par uppgifter inbyggd i leveln, vilket du ska utföra.
Du kan titta på denna video för att få en aning om detta (som du kan även använda dig utav och följa med). https://www.youtube.com/watch?v=rAVPEGnyatk

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonezoon:

Jag hör dig! Du menar att SDL kan vara enklare att komma igång med jämfört mot OpenGL och Direct3D?

Absolut är det så. Jag försökte med C++ och ren Direct3D först men kände att det blev alldeles för mastigt och då var det ändå DX11 vilket ska vara ett långt snällare djur att tämja jämfört med DX12. C++ i sig räcker som tröskel för mig känner jag och upplever D3D som en mycket större tröskel. Jag vill helt enkelt framåt snabbare än jag lyckas fånga upp D3D. Började snabbt leta efter någon enklare wrapper och just SDL var lätt att komma igång med.

Kan även tilläggas att jag långt tidigare (typ 2009) har spelutvecklat med C# och XNA (som Microsoft lade ner) så själva game-loopen och lite andra förkunskaper hade jag sedan tidigare.

Sedan är jag ödmjuk och vet att vi utvecklare är olika. Jag har en bakgrund som grafisk formgivare för webben på 90-talet och min hjärna hänger inte med när det blir för teoretiskt