Nvidia Geforce RTX 3080 räcker inte för HD-texturer i Far Cry 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Så... ett år senare.

Ja, personen glömde 780Ti och hur begränsad det var med sina 3GB vram även då det presterar (nästan) lika med 970 och 1060. Det här är inte den första gången nvidia snålar på vram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Kommer ni skriva samma sak nästa gång ett “nvidia-spel” har problem på AMD hårdvara?
Tycker det är rätt fylt att skriva sånt här utan att man har några bevis för det antingen ifrån någon källa ifrån antingen AMD eller Ubisoft.
Sen har ju Nvidia hållit på med det här länge. Minns folk fortfarande underjordiska vattnet i crysis 2 eller hår i witcher 3 där nvidia avsiktligt skruvade upp tesselation bara för att ge AMD kort sämre prestandard?

Sen är det värt att nämna att göra så 7(8?) av 10 spelare har en dålig upplevelse inte är i Ubisoft's bästa intresse, för det är nog där fördelningen ligger för hur många som kör med nVidia vs. AMD GPU's.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Visste väl att mitt 3090 skulle bli tvång i spel något tag, men inte så här tidigt

Äntligen kommer ens onödigt dyra grafikkort (MSI 3090 X Gaming Trio) till nytta!

Och då fick jag Far Cry 6 på köpet när jag köpte AMD 5900x! Kör 3440x1440@~100fps

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Trist för dom som ville spela det här. Spelar inte FC så har inte blivit drabbad av för lite minne ännu men det kanske kommer tillslut om man inte hunnit byta upp sig igen. Får se om nvidia "snålar" mindre med vram på 4000 serien.

Skrivet av Bernd_P1:

Kommer ni skriva samma sak nästa gång ett “nvidia-spel” har problem på AMD hårdvara?
Tycker det är rätt fylt att skriva sånt här utan att man har några bevis för det antingen ifrån någon källa ifrån antingen AMD eller Ubisoft.
Sen har ju Nvidia hållit på med det här länge. Minns folk fortfarande underjordiska vattnet i crysis 2 eller hår i witcher 3 där nvidia avsiktligt skruvade upp tesselation bara för att ge AMD kort sämre prestandard?

Så vart är dina bevis för följande?

"Intel planera altså att sabotera ännumer i stil som man har gjord med nya windows 11. så blir inte förvånat om dessa kopieringsskydd plötsligt gå sämre på AMD datorer."

#19303730

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem

Ingen som är förvånad egentligen, även här går ju diskussionen oftast i riktningen att grafikkort inte behöver mer än vad Nvidia utrustar dem med, med både generella argument och tester. Men tittar man på specifika laster i specifika scenarion, ja då är det uppenbart att det inte räcker alla gånger.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bernd_P1:

Kommer ni skriva samma sak nästa gång ett “nvidia-spel” har problem på AMD hårdvara?
Tycker det är rätt fylt att skriva sånt här utan att man har några bevis för det antingen ifrån någon källa ifrån antingen AMD eller Ubisoft.
Sen har ju Nvidia hållit på med det här länge. Minns folk fortfarande underjordiska vattnet i crysis 2 eller hår i witcher 3 där nvidia avsiktligt skruvade upp tesselation bara för att ge AMD kort sämre prestandard?

Självklart skulle jag rapportera åt motsatta hållet också
Detta är inte på något vis en attack mot AMD, utan det sista är endast en observation som kändes relevant för artikeln. Faktum kvarstår ju att spelet faktiskt för närvarande är mer spelbart med ett grafikkort från AMD. De som bär det huvudsakliga ansvaret för optimering är givetvis i slutändan utvecklarna bakom spelet.

Permalänk
Medlem

Jag (med fler!) "förutsåg" problemet vid lanseringen.. "10 GB skämtar dem?? mitt 1070 har 8GB" 12 iaff om inte 16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det har aldrig varit en nackdel med större mängder grafikminne, synd att Nvidia har snålat med 3080 så att många nu sitter med Svarte Petter inom 1-3 år beroende på titel.

Mvh

Ja att 10 gig är lite i underkant kan vi nog alla vara överens om. 12gig hade varit precis lagom och hade räckt kortets livslängd utan problem. Det kommer nog inte dröja allt för länge innan fler titlar skapar dessa problem för 3080 ägare.

Dock om man tänker lite längre så känner jag är detta egentligen ett problem?
4k raytracing med i nya titlar med avancerad grafik och det verkar röra sig om 30 fps target. Är det verkligen ett läge som någon spelar FPS spel i?
Visst konsolmarknaden kanske nästan accepterar det men till PC?
Känns därför lite som nja är det verkligen ett irl problem idag eller bara något man kan framkalla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Trist för dom som ville spela det här. Spelar inte FC så har inte blivit drabbad av för lite minne ännu men det kanske kommer tillslut om man inte hunnit byta upp sig igen. Får se om nvidia "snålar" mindre med vram på 4000 serien.

Så vart är dina bevis för följande?

"Intel planera altså att sabotera ännumer i stil som man har gjord med nya windows 11. så blir inte förvånat om dessa kopieringsskydd plötsligt gå sämre på AMD datorer."

#19303730

Jag är inte redaktör hos sweclockers sista jag kollade. 🙃
Jag kan spekulera hur jag vill.
Men gör man det här som sitt jobb så förvänta man sig nog lite mer profsit beteände om man vill har bra samarbete med stora företag.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Minimum för övre "mid-end" bör vara 10GB, 12GB för lägre "high-end" och 16GB för "high-end". Att köpa nya kort med lägre än så kommer inte stå sig bra i längden. Jag hoppas att Intel likt AMD kommer använda rikligt med VRAM för att sätta press på Nvidia inför nästa generation.

Det har stagnerat totalt senare år, vilket lätt gör att folk glömmer bort att det normala var en dubblering av minnet per generation.
Egentligen ska korten ha 16-32GB idag. 3070 är ett jävla skämt med 8... Det är den sämsta produkten de lanserat på många år.

Meeen, som du kan se några inlägg under ditt så får Nvidia precis som de vill, en som sitter med 3070 och redan funderar på 4090 pga minnet! DÄR gott folk har ni prima exempel på manipulation.

Kalle brukar köpa kakor i 10 pack varje vecka.
Sen sänker föredraget antal kakor till 6st.
Nu måste kalle köpa 2 förpackningar för att komma upp i 10+ kakor, för dubbla priset, för priset sänkte dom inte tillsammans med antalet kakor.

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Självklart skulle jag rapportera åt motsatta hållet också
Detta är inte på något vis en attack mot AMD, utan det sista är endast en observation som kändes relevant för artikeln. Faktum kvarstår ju att spelet faktiskt för närvarande är mer spelbart med ett grafikkort från AMD. De som bär det huvudsakliga ansvaret för optimering är givetvis i slutändan utvecklarna bakom spelet.

Tycker det är väldigt spekulativt.

Som #19304222 utpeka så har ju nvidia största delen av marknaden. Känns lite väl långsökt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Ingen inbillning. FC har börjat köra på CoD och fifaspåret. Same same but different varje år.

Har egentligen inga större problem med att gameplay är identiskt med det förra. Jag gillar den formeln och spelet är precis som jag förväntat mig, men i en annan miljö. Tycker om att smyga omkring och ta över baser utan att bli upptäckt, skjuta från långt avstånd och stänga av larm osv. Enformigt, men tillfredsställande trots korkad AI.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Utseendet kan jag inte klaga på av det jag sett. Det jag inte gillar är att fienden kan ta flera skottsalvor mot huvudet utan att dö.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hejsann:

Jag (med fler!) "förutsåg" problemet vid lanseringen.. "10 GB skämtar dem?? mitt 1070 har 8GB" 12 iaff om inte 16.

Problemet är ju att de inte kan välja minnesmängd helt fritt. Minneskretsar kommer i vissa storlekar och bussbredder, och det måste anpassas till den minnesbuss grafikkortet har.
3080 har en minnesbuss på 320 bits, och med 32 bitar till varje krets ger det 10 minneskretsar på 1 GB styck.
Skulle man vilja öka det så måste man antingen öka bussbredden, tex till 12*32 = 384 bitar för att kunna ha 12 GB, eller dubblera mängden VRAM per krets på 320-bitars buss och få 20 GB.
Den ena kräver omdesign och gör kretsen dyrare (kanske även PCB), den andra blir förstås mycket dyrare med dubbla mängden VRAM.

16 GB skulle kräva antingen att man går ända till en 512-bitars buss, eller att man halverar till 256 bitar och förlorar massvis med bandbredd.
AMD gjorde det senare och därför har 6800XT en minnesbandbredd som bara är c:a 2/3 av den 3080 har.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Och folk tyckte jag var pucko när jag skrev för länge sen att 10GB kändes lite på ett nytt kort. Det fanns ändå inga spel som krävde så mycket.
Nu är vi där

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tycker detta är lite taskigt och absolut kopplat till AMD. De hade nog kunnat hamna under 10GB om de ansträngt sig.

Samtidigt tycker jag 3080 borde haft 12GB

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Så vill man spela Farcry 6 på ultra så får man välja mellan att punga ut typ 40 000 kr eller skaffa NvidiaNow?

Med tanke på dagens grafikkortspriser så börjar streamingtjänsterna kännas mer och mer relevanta.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Bernd_P1:

Tycker det är väldigt spekulativt.

Som #19304222 utpeka så har ju nvidia största delen av marknaden. Känns lite väl långsökt.

Känner att det här citatet passar väldigt bra här

Skrivet av Bernd_P1:

dags att ändra namn på sidan till Negativclockers då det finns bara bittra folk här som gnälla över allting numera. ingen ide att skriva nyheter när allt bara bemöts med negativt tänkande och förakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Problemet är ju att de inte kan välja minnesmängd helt fritt. Minneskretsar kommer i vissa storlekar och bussbredder, och det måste anpassas till den minnesbuss grafikkortet har.
3080 har en minnesbuss på 320 bits, och med 32 bitar till varje krets ger det 10 minneskretsar på 1 GB styck.
Skulle man vilja öka det så måste man antingen öka bussbredden, tex till 12*32 = 384 bitar för att kunna ha 12 GB, eller dubblera mängden VRAM per krets på 320-bitars buss och få 20 GB.
Den ena kräver omdesign och gör kretsen dyrare (kanske även PCB), den andra blir förstås mycket dyrare med dubbla mängden VRAM.

16 GB skulle kräva antingen att man går ända till en 512-bitars buss, eller att man halverar till 256 bitar och förlorar massvis med bandbredd.
AMD gjorde det senare och därför har 6800XT en minnesbandbredd som bara är c:a 2/3 av den 3080 har.

Fast kraven springer allt längre bort, och nått måste ge vika... gissar inte på kraven.
TYCKER det borde finnas svängrum för det inom dagens förhoppningsvis sjuka kortpriser (kanske tillomed med ett lägre pris än dagens) när det väl svänger ner igen (när de nu blir).. vägrar tro annat. :S

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Ingen inbillning. FC har börjat köra på CoD och fifaspåret. Same same but different varje år.

Fast nya CoD motorn, som användes i Modern Warfare, är faktiskt riktigt bra. Andra spelet att använda den blir CoD Vanguard, och det ser ju riktigt snyggt ut. Kommer köpa det bara för kampanjen.

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Känner att det här citatet passar väldigt bra här

ah, så att kritisera redaktionen är altså negativt nu? bättre vi alla bra hålla tyst och tycker som redaktionen säga vi ska tycka. och tycker man anorlunda så är man inte välkommna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Kör utan FSR, riktigt kasst jämfört med DLSS.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Problemet är ju att de inte kan välja minnesmängd helt fritt. Minneskretsar kommer i vissa storlekar och bussbredder, och det måste anpassas till den minnesbuss grafikkortet har.
3080 har en minnesbuss på 320 bits, och med 32 bitar till varje krets ger det 10 minneskretsar på 1 GB styck.
Skulle man vilja öka det så måste man antingen öka bussbredden, tex till 12*32 = 384 bitar för att kunna ha 12 GB, eller dubblera mängden VRAM per krets på 320-bitars buss och få 20 GB.
Den ena kräver omdesign och gör kretsen dyrare (kanske även PCB), den andra blir förstås mycket dyrare med dubbla mängden VRAM.

16 GB skulle kräva antingen att man går ända till en 512-bitars buss, eller att man halverar till 256 bitar och förlorar massvis med bandbredd.
AMD gjorde det senare och därför har 6800XT en minnesbandbredd som bara är c:a 2/3 av den 3080 har.

Det var väl här AMD var lite smartare med sin Infinity Cache.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att det blev ospelbart i 4K och HD-texturer med ett 3060ti. Allt såg ut som gröt. Men förstod ganska snabbt att det var grafikminnet som inte räckte till så jag stängde av HD-texturerna. Nu flyter spelet bra men jävligt tråkigt att inte ens nyaste serien kort har tillräckligt med minne för att klara av det Får bli uppgradering nästa generation.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Inte konstigt att det blev ospelbart i 4K och HD-texturer med ett 3060ti. Allt såg ut som gröt. Men förstod ganska snabbt att det var grafikminnet som inte räckte till så jag stängde av HD-texturerna. Nu flyter spelet bra men jävligt tråkigt att inte ens nyaste serien kort har tillräckligt med minne för att klara av det Får bli uppgradering nästa generation.

Tycker det är bra att de pressar ribban

3060Ti är väll ändå ganska low-tier för att ens köra något i ultra i framtida spel som tex far cry 6?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Utseendet kan jag inte klaga på av det jag sett. Det jag inte gillar är att fienden kan ta flera skottsalvor mot huvudet utan att dö.

Har jag faktiskt inte stött på. Kör du med armor piercing ammo så dör det mesta av något enstaka skott not mot huvudet faktiskt är min erfarenhet. Skjuter du soft body bullets, eller vad de nu kallar det i spelet, mot fienden med hjälm och kroppsskydd får du jobba lite (läs: mycket) för att ta kål på dem dock.

Så det är bra att ha minst ett vapen med varje typ av av ammo i är min erfarenhet än så länge. Men går kanske ok att köra utan modifierad ammo också, har inte testat det

Är dock inte i slutet ännu om vi säger så, är klar med en av de tre stora områdena än så länge. Så vem vet hur fiendens liv skalas upp senare. Kanske blir ett problem då, hoppas inte dock för det lär reta mig också isf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

FC6 som inte ens är särskilt snyggt. Luktar dålig optimering imo

Rätta mig gärna om jag har fel, men det finns väl inte jättemycket att optimera avseende storleken på datan i ett texturpaket? Jag menar, texturerna har ju sin storlek och sin krävda mängd på lagringsyta. Optimering vore väl kanske att se över kompirmeringstekniken, men det är över min kompetensnivå.

Annars är det väl framförallt ljussättning som påverkar hur ett spel ser ut och där är det ju inte optimeringen som påverkar det synliga slutresultatet utan enbart prestandan. Så hänger inte riktigt med på hur dålig optimering skulle innebära att spelet inte ser särskilt snyggt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Jag (med fler!) "förutsåg" problemet vid lanseringen.. "10 GB skämtar dem?? mitt 1070 har 8GB" 12 iaff om inte 16.

Japp,
det var faktiskt enda anledningen till att jag skippade att köpa 3080 vid lansering och inväntade 3080Ti. Hade på känn att de tänkte trycka in mer VRAM i Ti-versionen, hade dock hoppats på bättre än bara 12. men men,.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Helvetet brakar lös när det råkar komma en AMD sponsrad titel, men att det står Nvidia i nästan alla spel och de kör med Nvidia optimerade funktioner är helt okej. Lagom mycket dubbelmoral...
Jag har alltid kört ATi/AMD för grafikkort, men jag tycker det är tråkigt om det bara lutar åt ett håll vilket det än är. Antingen optimera man spelen generellt eller ordentligt för båda (snart alla tre) lagen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag sa från början att Nvidia har snålat fruktansvärt med minnet i 3070 och 3080 serien. Jag blev idiotförklarad av vänner som sa att 3080 kommer ha tillräckligt med minne för alla spel i minst 3-5 år framåt. -Mmmmhummm ....

-Vad va det jag sa! 😁