Windows 2003 strul med ljudkort

Permalänk
Medlem

Windows 2003 strul med ljudkort

Fixade mig en kopia av Windows 2003 Server . Efter att jag hade installerat drivisarna till Moderkortet så tänkte jag att jag lyssnar på lite musik men då hade inte ljudkortet installerat korekt eller nått. Så ljudkortet fungerade inte alls. Är det nån här på forumet som vet hur man fixar det problemet? Förutom det så var det ett helt underbart OS. SOm ni kanske ser så har jag ett Epox 8RDA+ mobo med intergrerat Ljudkort. tack på förhand

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=1839617...
Q:Jag har installerat det nu men det går inte att spela?
Först som du borde ha förstått så är detta Windows tänkt för servrar, och på riktiga servrar spelar man inte, därför så är standardinställningarna gjorde för att det körs på en server, t.ex. grafikacceleration osv. är inte fullt påslagen som standard. Men Microsoft har inte satt helt stopp för spel, det går ganska enkelt att fixa det. Du kan kolla på följande guider om hur det ställer om WS2003 för att det ska kunna användas som workstation/spel OS. Jag tycker den här är den bättre av dem http://www.msfn.org/win2k3 men neowin kan också vara bra att läsa. http://www.neowin.net/articles.php?...age=1&pagenum=1
Saker som tas upp är bl.a. varför inte ljudet fungerar, hur man slipper ctrl+alt+del vid inloggning, ”shutdown event tracker”, och allehanda inställningar för att optimera. Så läs dessa innan du frågar här på forumet varför något inte fungerar, för många av svaren ges där.

Säg till om du försökt med det och det ändå inte fungerar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

oohhhh tack så mycket för hjälpen. ska höra av mig om det blir nått strul igen.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

kan man få ett print screen o se hur det ser ut ?

// Denne

Visa signatur

hehe :)

Permalänk
Medlem

Da_Rockwilder<< det liknar xp. fick allt o fungera nu. allt fungerar skit bra. Aqualize du är en ängel

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jericho: Läs reglerna en gång till, Speciellt §6.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem

Ängel vet jag nog inte om jag är... vem som helst som kollat FAQ:n (§2 i reglerna) noga hade kunnat svara. Sen att jag har skrivit den och har "stenkoll" på vad som står hjälper till.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

JenzA<< Fixat det. såg aldrig den regeln men tack för att du sa det.
Aqualize<< du är ändå en ängel för mig....

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Varför ska man ha ett ljudkort fungerande på en server?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

Men att vissa orkar gnälla!
Vad har du att tillföra med att gnälla på om ljudkort i servrar? Är väll helt uppenbart att han har en vanlig spel/workstation dator!

Får inte personer med små hårddiskar (GB) använda fulltowerlådor? Får inte personer som bara transporterar sig själva ha skåpbil?

Ska man gnälla på WS2003 används för spel osv så kan man gnälla på dem som använder linux till det! Linux används mycket till servrar. Ska de som inte har en riktig nätverksserver få använda det? Jo. Och de gör de, inte så svårt att hitta någon i unix / linux forumet här som tycker att linux är bättre som arbetsdator än windows.
Och WS2003 är gjort för att användas för servrar, och folk använder det som "desktopoperativsystem" och de tycker det fungerar bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WORD!!!!! AEGD

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

den här topicen kan tas bort.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Varför ska man ha ett ljudkort fungerande på en server?

Dock behöver du inte bry dig saken, eftersom du redan har en sådan negativ inställning.

Hehe, körde Windows Server 2003 ett par timmar och fick inte ljudet att fungera. Nu förstår jag dock varför. lol

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra