Premium kommer du få betala
Och ja, mITX bygger man helst själv, annars minskar möjligheterna att välja "litet" och "diskret" (vad det nu är) radikalt. I storleken "litet" är det extra viktigt att välja ett chassi med bra luftflöde, speciellt om man tänker trycka in en fläskig GPU.
Eftersom grafikkortsmarknaden ser ut som den gör, så kanske det är lämpligast att börja med att köpa ett grafikkort som är så smalt (antal "slots") som möjligt (givet prestanda och ljudnivå som du är nöjd med) och utgå från det när du letar chassi.
Om jag varit intresserad av att byta ut mitt Loque Ghost så hade jag nog börjat med att kika på:
Meshlicious
Loque Raw
DAN C4-SFX
Nya roliga/udda mITX-chassin har en tendens att dyka upp på smallformfactor.net. Jag gillar Optimum Techs recensioner av chassin, de recensionerna inriktar sig oftast på den typ av chassin jag länkar ovan, relativt små i volym och relativt små i tillverkningsvolym (inte sällan otillgängliga ur lager i vanliga webb-butiker).
Numera finns det även en del mer masstillverkade mITX-chassin av mer etablerade aktörer som inte är alldeles för stora. Dem hittar du antagligen enkelt själv.