Ansök nu: Testa skärmar från EIZO på din arbetsplats

Permalänk
Melding Plague

Ansök nu: Testa skärmar från EIZO på din arbetsplats

Är du nyfiken på ergonomiska skärmar utan flimmer? Nu inleds ett nytt SweClockers-projekt där medlemmarna får chansen att prova själva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Vi har fortfarande några coloredge kvar fina saker!
Tyvärr har deras standard 27 IPS 4K sprunigt iväg flera tusen vs andra så svårt motivera därför vi gick ifrån dom

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Jag slog till med en ansökan. Pysslar med videoproduktion och har då bara sRGB-färgrymden som visas korrekt på min skärm.

Vore spännande att se vad en redig färgkorrekt skärm kan ge. Tror inte jag blir vald då jag är den enda i min enskilda firma!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Hjälpsam

Kör mest kontor och lite web, men skulle vara kul att se vad Eizo har kommit de senaste åren. Inte tittat närmare på Eizo skärmar sedan jag körde med 4st FS2331 hemma

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

FS2331 var trevlig och rejäl men tyvärr för liten med åren och lever vidare hos svärfarsan. Jobbar i Väsby så det hade passat perfa att testa men blir inget annat än windowsmiljö och surf

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Får man behålla skärmarna efteråt eller är det bara ett test?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Oj nog aldrig känt mig så träffad som av denna. Ska höra med kollegorna och kanske ansöka. Video postproduktion. Vi sitter i köpastankar på både datormonitor samt refmonitorer och har gjort det i ett år minst. Inte kommit till skott för ingen vill köpa fel

Hyfsat profilerat företag dock så måste höra med The Chief också ifall det ska namedroppas saker såsom produktionsbolag, projekt som ev testats med skärmarna etc.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Får man delta fast man bor och jobbar i Finland på ett finskt företag?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av CusmaR:

Får man behålla skärmarna efteråt eller är det bara ett test?

Skärmarna lånas ut under en månad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vore ju kul att prova.
Är väl frågan om hur det skulle gå ihop med div riktlinjer m m, dessutom skulle man ju bli lite för sugen på att ha sådana men troligtvis inte få köpa in.

Får väl istället sälja sådana åt användarna och hoppas att någon av dem slutar så att man kan ta in den "till lager".
Säljer nu Eizos skärmar flera gånger i veckan då dessa är bland de enda som verkar finnas i lager.

Permalänk
Medlem

”Sitter i teamsmöten sex timmar om dagen” är nog inte mycket till testunderlag va?

Får be brorsan som är konstruktör att ansöka istället tror jag.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kul initiativ!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Om man redan har fina Eizo skärmar på sin arbetsplats då ?

Trevligt initiativ

Permalänk
Medlem

Skulle gärna gjort det, men inget som monteras i ett turné-rack kommer ut i andra änden i någorlunda skick...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.