Nvidia visar ray tracing i Battlefield 2042

Permalänk
Medlem

Man vet att spelet är dåligt optimerat när videon de promotar droppar till 20 fps.

BF spelen har bara blivit sämre optimerade med åren, vem orkar panga med massa microstutter och låg fps.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag förstår vad du menar men vill ändå flika in att det är en balansgång.

Jag skulle gissa att majoriteten faktiskt föredrar höga inställningar med 100+ fps än låga inställningar med 200+ fps. Jag brukar i alla fall alltid dra upp inställningarna såpass att jag klarar att ligga stabilt runt 100 fps trots att skärmen klarar 144.

Inte ens när jag var som bäst på cs:go körde jag med låga inställningar för att få marginellt bättre flyt. Det är lite som att duscha i kallvatten för att spara på varmvattnet. Ja, det blir billigare men vafan, någon livskvalitet vill man ju ha.

Jag skulle ha varit lite mer utförlig. Så som du beskriver gör jag med. Vill gärna ligga på 100 fps och kan jag ha RT igång och ändå ha 100 fps kommer jag såklart ha på det.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av smurfb:

Bara dyrt om man är fattig.

OK.

Skrivet av mrpijey:

Stor mening när exakt 0 personer kommer köra med RTX på. Spelet är ju endast ett competitive-spel och då vill folk ha fps och inte ögongodis. Hade spelet haft en singleplayer-kampanj så hade jag förstått raytracing då vissa vill ha grafik istället för 400fps med texturer från 90-talet, men i ett multiplayer-only? Fail.

Skrivet av jehuty:

Spelar man ett MP tar man bort allt lull för att maximera sin fps.

Jag körde faktiskt med RT-ON merparten av tiden i BFV.

Det spelet gick att driva bra fint i 1440p med RT-ON om man körde resten på runt medium, fick mellan 86-112 FPS på 2070:it och lite till ändå på det 3060Ti jag hade en sväng också. Fullt spelbart i ett spel som Battlefield och var helt klart värt det i min mening också, otroligt vackert blev spelet!

Bara för att det är "online" eller "multiplayer" är det inte synonymt med eSport och ett krav på 200BPS+ för att njuta av spelet eller för den delen göra bra ifrån sig. Just Battlefield är en franchise för egen del där en stor inlevelse gör mer än något jag.

Ligger redan på top 0,1% – 2% med merparten av klasser och fordon genom alla de moderna BF-titlarna (BF3/BF4/BF1/BFV) — Tror inte jag skulle göra bättre ifrån mig om jag fick ett par extra bildrutor ärligt talat, njuter därmed hellre av den grafiska presentationen i största möjliga mån

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Och idag släpptes en PC Trailer på Call of Duty Vanguard som har kampanj vilket 2042 var enligt mig ett urdumt beslut att skrota kampanjen för spelet.

Känns konstigt och säga det här men Vanguard såg så mycket snyggare ut än Battlefield 2042.

Jag som har varit BF fanboy sen Battlefield 2 med över 4-5 tusentals timmar spenderat så är jag inte lika lockad för första gången på ett nytt Battlefield. 10 år sen Battlefield 3 släpptes, det var guld och gröna skogar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Raytracing är en gimmick likt 3D TV'n

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Raytracing är en gimmick likt 3D TV'n

därför att...?

Permalänk
Medlem

Kollade även nya filmen från CoD.
Aldrig varit en fan av Cod, men det gick ju att driva i 2160P samt ser det så mycket snyggare ut än BF2042.
Plus SP kampanj i CoD vilket gillas skarpt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Kollade även nya filmen från CoD.
Aldrig varit en fan av Cod, men det gick ju att driva i 2160P samt ser det så mycket snyggare ut än BF2042.
Plus SP kampanj i CoD vilket gillas skarpt.

Och jag som tycker det är en bra grej att SP äntligen slopas igen, precis som det var förr med Battlefield

Hade SP vart bra och häftigt som tex senaste MW hade jag inte brytt mig, så hade jag lirat det t.o.m. Men de har liksom inte nått den nivån tycker jag och de har ju haft några försök på sig nu. Bättre att bara slopa och lägga resurserna där det spelar roll då enligt mig iaf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Helt fel spel för raytracing. Raytracing hör hemma på singel player spelen där man kan se och njuta av det om väl implementerat.

Ett spel under utveckling som det är mycket prat om just nu i mina kretsar samt forum man hänger på är UNTITLED FPS. Här snackar vi riktig next gen och här vill jag se raytracing in all it's glory. Om ni inte känner till UNTITLED FPS ber jag er att fresta på länken nedan.

https://youtu.be/9943Zs-7ifI

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Bara dyrt om man är fattig.

Vad är dyrt igentligen?Köpa ett grafikkort för 20000kr

Eller köpa sprit och öl var och varannan helg och pröjsa 100kr för att någon hänger upp din jacka

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Sen stänger man av allt för att se bättre.

RT hit, RT dit. I slutändan kommer vi alla bli små platta vita figurer mot svart bakgrund i någon svettig pansargenerals sikte.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Bf är inget competetive spel, här är man oftast ute efter ögongodis inte 999 fps. Change my mind.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har inte varit så ohypad av ett BF spel tidigare inte ens förbokat än och jag har fått det betalat redan xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Den där filmen var verkligen usel för att visa detaljerna. 1080p med en bitrate från 2010

Permalänk
Avstängd

RT, försöker de med detta än? Borde bara använda denna funktion i filmer där är 24fps att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Min ögon är för gamla kanske men jag ser typ ingen skillnad mellan bilderna.

Va menar du? Det blir ju jättestor skillnad med Ray Tracing i snabba FPS-spel nu för tiden.
Framför allt i grafikkortstillverkarnas kassakistor. De har ju lyckats kränga RT-kort som kostar +10k extra per styck...

Permalänk
Medlem

Folk säger att Ray-tracing osv inte passar i spel som battlefield för det är multiplayer där man ställer ner allt för att få så bra FPS som möjligt.
Ja om man tillhör "Team tryhard". Battlefield har sen länge gått casual hållet och vill att folk bara ska vara inne för att ha roligt.
Inga problem att du är inne på en match och sysslar med helt andra saker än vad man egentligen ska, fanns väll achievements i nått BF då man skulle gå nånstans på kartan och utföra nått som inte alls hade och göra med Conquest gameplayet som det var meningen.
Kul när man var inne och körde och det visade sig att halva laget höll på försöka få den achiement ist för att "spela spelet".

Känt exakt samma sak i dom senaste BF, spelar som ingen roll om jag strosar omkring för mig själv, ligger och sniprar långt bort från all action, man bryr sig som inte om K/D ratio eller hur det går för laget.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Folk säger att Ray-tracing osv inte passar i spel som battlefield för det är multiplayer där man ställer ner allt för att få så bra FPS som möjligt.
Ja om man tillhör "Team tryhard". Battlefield har sen länge gått casual hållet och vill att folk bara ska vara inne för att ha roligt.
Inga problem att du är inne på en match och sysslar med helt andra saker än vad man egentligen ska, fanns väll achievements i nått BF då man skulle gå nånstans på kartan och utföra nått som inte alls hade och göra med Conquest gameplayet som det var meningen.
Kul när man var inne och körde och det visade sig att halva laget höll på försöka få den achiement ist för att "spela spelet".

Känt exakt samma sak i dom senaste BF, spelar som ingen roll om jag strosar omkring för mig själv, ligger och sniprar långt bort från all action, man bryr sig som inte om K/D ratio eller hur det går för laget.

Jag hatar att förlora o blir galen på din spelstil. 😁
Dock så lämnar jag matchen istället o sitter inte o gnäller i chatten eller liknande. Man får ju spela som man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag hatar att förlora o blir galen på din spelstil. 😁
Dock så lämnar jag matchen istället o sitter inte o gnäller i chatten eller liknande. Man får ju spela som man vill.

Jo men det känns som det spelar ingen roll, massa andra spelar på samma sätt.
Slutat spela Battlefield eller multiplayer överhuvudtaget för att vinna.
Nu är jag ingen som ligger och campar men känner jag för det så gör jag det och skiter i om det är 100 andra snipers.
Dice har som bäddat för att man kan spela så.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Sketspel med en massa fuskare bara!

Permalänk
Skrivet av Asla:

Sketspel med en massa fuskare bara!

Att spelet inte passar alla kan jag förstå, alla har olika smak.

Men har du något belägg/bevis på det sista påståendet? Tänkte mest först och främst på att spelet inte ens är släppt

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Att spelet inte passar alla kan jag förstå, alla har olika smak.

Men har du något belägg/bevis på det sista påståendet? Tänkte mest först och främst på att spelet inte ens är släppt

vad spelar det för roll om spelet är släppt eller inte? Fusk finns till Alpha/beta versioner av spel..

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

vad spelar det för roll om spelet är släppt eller inte? Fusk finns till Alpha/beta versioner av spel..

Må så vara. Men har fortfarande inga bevis som styrker påståendet

Jag är inte så insatt i det nya anticheat systemet som finns i spelet mendet ska tydligen ska vara framgångsrikt i bla Apex vad jag har läst.

Så jag blev bara lite intresserad av vad/vilka fusk som framkommit som uttalandet baseras på då det tydligen ska vara en massa fusk...

Bara nyfiken

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CreativeX:

Bf är inget competetive spel, här är man oftast ute efter ögongodis inte 999 fps. Change my mind.

Både ja och nej. MINIMI FPS är 120fps för mig i skjutspel, annars känns det bara kladdigt, ryckigt och äckligt. Sen kan man givetvis välja högre inställningar om man vill men jag vill påstå att största faktorn ifall Battlefield är rolig eller inte är hur det går, och du har bättre chans att göra bra ifrån dig med hög FPS, så är det bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Vad är dyrt igentligen?Köpa ett grafikkort för 20000kr

Eller köpa sprit och öl var och varannan helg och pröjsa 100kr för att någon hänger upp din jacka

Håller med, två-tre rediga utekvällar så är man uppe i 8000kr som jag betala för 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av revolt_III:

Att spelet inte passar alla kan jag förstå, alla har olika smak.

Men har du något belägg/bevis på det sista påståendet? Tänkte mest först och främst på att spelet inte ens är släppt

Med tanke på att Dice historiskt sett helt struntat i att ta tag i problematiken "Fuskare" så är det vida känt om man nu inte sovit under en sten eller helt enkelt aldrig spelat BF!
Fusk har funnits sedan betan tragiskt nog!

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=cheat+BF21...