Permalänk
Medlem

Clean Air

Då var den nya datorn färdig för denna gången.

Blev ett lite ovanligare chassi denna gången. Alltid gillat opencase utseendet och dom flesta andra testbench chassin som är opencase har tyvärr inte passa in där jag har datorn ståendes. Men när detta chassit dök upp såg det verkligen perfekt ut! Det är väl inte ett chassi som faller många i smaken men tycker själv att bygget blev riktigt stilrent och clean utan massa fläktar o sladdar hit o dit.

Chassi: Cooler Master Masterframe700
Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero X570
CPU: AMD Ryzen 5 5600X
CPU Kylare: Noctua NH-L9a-AM4 Chromax
Minne: G.Skill Trident Z Royal 32 GB DDR4
Grafikkort: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060 OC V2 12GB
PSU: ASUS ROG Strix 850 + CableMod PRO ModMesh RT-Series
SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB & 970 EVO Plus M.2 NVMe 500GB
Extra kablar: Corsair Premium Sleeved I/O Cable Extension Kit

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Cleant bygge på luft. stark 3a från mig och det är mycket då jag ej brukar rösta på luft byggen. Men denna fånga mitt öga så bravo!

Permalänk
Medlem

Jäkligt cleant för ett luftbygge, men jäklar vad mycket tom plats där blev över. Är där planer på att köra vatten i det eller bygga ut systemet?

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, PNY 1TB m2, Samsung 960 EVO 500Gb, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Philips Envia 49" OLED 144hz,
Galleri Ancalagon The Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Cleant bygge på luft. stark 3a från mig och det är mycket då jag ej brukar rösta på luft byggen. Men denna fånga mitt öga så bravo!

Tackar! Kul att höra! Alltid roligt att sticka ut lite från mängden standard chassin.

Skrivet av Deriveh:

Jäkligt cleant för ett luftbygge, men jäklar vad mycket tom plats där blev över. Är där planer på att köra vatten i det eller bygga ut systemet?

Tackar! Ja men det var ju lite tanken med hela bygget att låta ett par utvalda delar ha fokus i hela chassit.

Permalänk
Medlem

Snyggt, gillade framförallt att du fick in en CPU kylare med så låg profil - blev mycket stiligt.

Hade blivit en 4a om du hade stängt av alla röda dioder
Men max en stark 3a nu

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Snyggt, gillade framförallt att du fick in en CPU kylare med så låg profil - blev mycket stiligt.

Hade blivit en 4a om du hade stängt av alla röda dioder
Men max en stark 3a nu

Tack! Ja dom startar ju automatisk när jag bara koppla in den i väggen för att ta lite kort Kör inte rött nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpca:

Tack! Ja dom startar ju automatisk när jag bara koppla in den i väggen för att ta lite kort Kör inte rött nu

Strålande

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk

Fett! Kul att se min baby bli byggd i :')

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Fett! Kul att se min baby bli byggd i :')

Kul att du gillar den! Riktigt nöjd med looken!