Permalänk

Nybliven ägare till en Surface Go 3.

Har precis köpt en ny Surface Go 3, och är verkligen helnöjd.
Bra battertid, grym skärm, bra prestanda och ett vettigt pris.
Passade även på att köpa till ett TypeCover för säkerhets skull.
Väldigt bra känsla i det tangenbordet, samt att det är lätt att ta av och på.
Det fungerar även just som ett cover, och förhindrar att plattan skadas.

Tänkte med denna tråd, hjälpa er som funderar på att köpa en att komma med feedback.
Hade en laptop innan, och jag saknar den inte alls, tycker denna är väldigt mycket smidigare.

Tack för ett grymt jobb Microsoft

Någon som också har en Surface Go 3, eller någon annan Surface produkt?

Hur upplever ni den? fördelar och nackdelar?

Permalänk
Medlem

Har min surface pro (2017) still going, och jag kan inte tänka mig ett bekvämare format för en bärbar dator frankly.
Sure, batteriet har gradvis blivit sämre, obviously. Men efter att windows 11 installerades så har den återhämtat sig. Skulle inte ens kika på ett annat format nästa gång en ny bärbar ska införskaffas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Håller med till fullo, den är grymt smidigt eftersom man både kan använda den som en surfplatta och en laptop 🎅
Gällande batteriet finns det utrymme för förbättringar, men det kanske är någon inställning som jag har missat 🤔

Hur och var ställer jag in det för bästa batteritid?

Skall jag ladda den fullt varje gång, eller inte?

Något annat att tänka på som nybliven Surface ägare?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Surface go 3 för någon månad sedan och är otroligt nöjd, smidig att ta med sig och batteritiden funkar till det jag använder enheten till.
Är lite sugen på en surface pen men tycker den är lite dyr eftersom jag är osäker om den kommer bli använd 🙂
Även funderat på ett hardcase för att kunna få med alla tillbehör m.m i ett fodral, tex - Tomtoc Briefcase

Glömde tillägga att jag recommender att stänga av S-mode, så du kan installera de program som inte finns att installera via Microsoft Store.

S-mode
Permalänk
Medlem

Vad som gäller vid laddning och vad som är bäst vet jag inte, brukar ladda den till fullt eller strax under men försöker inte ha den inkopplad mer än nödvändigt. Den blir rätt så toasty har jag märkt, inte obekvämt eller ohållbar. Men märkbart varmare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har en Surface Laptop 4, Surface Pro 7 och en Surface Go, gillar dem, däremot tangentbordet kunde varit bättre på GO.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av lilmako:

Jag köpte en Surface go 3 för någon månad sedan och är otroligt nöjd, smidig att ta med sig och batteritiden funkar till det jag använder enheten till.
Är lite sugen på en surface pen men tycker den är lite dyr eftersom jag är osäker om den kommer bli använd 🙂
Även funderat på ett hardcase för att kunna få med alla tillbehör m.m i ett fodral, tex - Tomtoc Briefcase

Glömde tillägga att jag recommender att stänga av S-mode, så du kan installera de program som inte finns att installera via Microsoft Store.

Ok, tack för tipset.

Var och hur stänger jag av S-mode?

Har även märkt att inte alla teman finns med, tex mörka eller ljusa läget med originalbakgrunden.

Har detta också med S-mode att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, tack för tipset.

Var och hur stänger jag av S-mode?

Har även märkt att inte alla teman finns med, tex mörka eller ljusa läget med originalbakgrunden.

Har detta också med S-mode att göra?

Du ska kunna stänga av det via inställningar, tror du blir vidareskickad till Microsoft Store för att bekräfta.

Osäker angående teman tyvärr 🎅👍

Permalänk
Medlem

Har en surface pro 5 som jag hatar av hela mitt hjärta. Batteriet har lagt av helt efter knappt 300 laddningcykler så man måste hela tiden ha den ikopplad. Verkar som att just den modellen har ett tillverkningsfel då många verkar drabbats av kassa batterier. Inget microsoft bryr sig om att fixa såklart.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Har en surface pro 5 som jag hatar av hela mitt hjärta. Batteriet har lagt av helt efter knappt 300 laddningcykler så man måste hela tiden ha den ikopplad. Verkar som att just den modellen har ett tillverkningsfel då många verkar drabbats av kassa batterier. Inget microsoft bryr sig om att fixa såklart.

Tråkigt att höra, misstänker att det inte är något som går på garantin eftersom du nämner 300 laddningscykler.

Funderat på att köpa någon ny Surface?

Bara för att du hade otur med en enhet, gör det ju inte alla Surface per automatik dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Tråkigt att höra, misstänker att det inte är något som går på garantin eftersom du nämner 300 laddningscykler.

Funderat på att köpa någon ny Surface?

Bara för att du hade otur med en enhet, gör det ju inte alla Surface per automatik dåliga.

Nope. Har lärt mig min läxa och håller mig numera till enheter som inte kräver att skärmen tas bort vid batteribyte. De första två åren va jag däremot nöjd. Skönt med magnetisk penna till skillnad från vissa konkurrenter.

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Håller med till fullo, den är grymt smidigt eftersom man både kan använda den som en surfplatta och en laptop 🎅
Gällande batteriet finns det utrymme för förbättringar, men det kanske är någon inställning som jag har missat 🤔

Hur och var ställer jag in det för bästa batteritid?

Skall jag ladda den fullt varje gång, eller inte?

Något annat att tänka på som nybliven Surface ägare?

Är den inte slö då? Det sitter en otroligt slö Pentium processor i den?

Skrivet av Oneone:

Har en Surface Laptop 4, Surface Pro 7 och en Surface Go, gillar dem, däremot tangentbordet kunde varit bättre på GO.

Måste vara världens skillnad mellan en Surface Go och Surface Pro 7 när det kommer till prestanda? Och skärmen?

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Nope. Har lärt mig min läxa och håller mig numera till enheter som inte kräver att skärmen tas bort vid batteribyte. De första två åren va jag däremot nöjd. Skönt med magnetisk penna till skillnad från vissa konkurrenter.

Ok, hur många Surface enheter har du ägt?

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Är den inte slö då? Det sitter en otroligt slö Pentium processor i den?

Måste vara världens skillnad mellan en Surface Go och Surface Pro 7 när det kommer till prestanda? Och skärmen?

Nu vet jag inte hur du definierar slö, men jag tycker den är pigg och känns snabb iallafall.
Skärmen har bra upplösning, jämfört med en Surface Pro så vet jag dock inte skillnaden.
Men jämfört med en Pro så pratar vi helt andra pengar med, och de pengarna vill jag inte lägga.

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Har precis köpt en ny Surface Go 3, och är verkligen helnöjd.
Bra battertid, grym skärm, bra prestanda och ett vettigt pris.
Passade även på att köpa till ett TypeCover för säkerhets skull.
Väldigt bra känsla i det tangenbordet, samt att det är lätt att ta av och på.
Det fungerar även just som ett cover, och förhindrar att plattan skadas.

Tänkte med denna tråd, hjälpa er som funderar på att köpa en att komma med feedback.
Hade en laptop innan, och jag saknar den inte alls, tycker denna är väldigt mycket smidigare.

Tack för ett grymt jobb Microsoft

Någon som också har en Surface Go 3, eller någon annan Surface produkt?

Hur upplever ni den? fördelar och nackdelar?

Hej! Är du fortfarande nöjd? Vilket storlek på lagring har du? Jag håller på och kikar på en surfplatta till min sambo som ska börja plugga till hösten och är lite sugen på just surface go 3 med ett tillhörande Typecover. Just nu är jag inne på den med 64gb lagring. Det hon ska använda den till är i princip skriva arbeten och möjligtvis lite anteckningar. Jag har alltid kört iPad innan men har varit lite sugen på att testa något annat ett tag sen är det ju definitivt ett attraktivare pris på surfacen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |