Razer visar upp Blade med Ryzen 9 6900HX och Core i9-12900H

Permalänk
Melding Plague

Razer visar upp Blade med Ryzen 9 6900HX och Core i9-12900H

Razer fräschar upp Blade-serien inför 2022 med processor från både Intel och AMD, snabba QHD-paneler och upp till Geforce RTX 3080 Ti.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att se att AMD möter upp och ger en fight även uppe i toppen och finns med bland kända märken igen

Permalänk
Medlem

De må ha löst kvalitetsbristerna med möss, tangentbord och hörlurar senaste 5 åren.
Jag testade dock razer blade samt razer book alldeles nyligen, bedrövlig QC.

Med razer book fick jag uppleva bsod för första gången sedan Vista, redan under startupen.
Tangentbordet känns svampig och måste verkligen trycka av i mitten för att den ska registrera ett knapptryck.

Razer Blade 15 med en död pixel och ett batteri jag var livrädd för.

Som tur är har amazon riktigt bra returpolicy.

Permalänk
Medlem

Nice då kan man köpa ny laptop om 2 år när värsting versionen av denna har tokdroppat i pris på blocket!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Sjuka priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

De må ha löst kvalitetsbristerna med möss, tangentbord och hörlurar senaste 5 åren.
Jag testade dock razer blade samt razer book alldeles nyligen, bedrövlig QC.

Med razer book fick jag uppleva bsod för första gången sedan Vista, redan under startupen.
Tangentbordet känns svampig och måste verkligen trycka av i mitten för att den ska registrera ett knapptryck.

Razer Blade 15 med en död pixel och ett batteri jag var livrädd för.

Som tur är har amazon riktigt bra returpolicy.

Razers produkter är riktigt skitiga, har köpt flertalet möss, hörlurar och tangentbord från de och inte en enda har jag kunnat behålla utan att något har slutat fungera eller gått sönder. Har fått reklamera flertalet produkter och det senaste var bara för två dagar sedan med mitt Razer BlackWidow V3 HyperSpeed som tappar anslutning hela tiden. Det var absolut sista gången jag rör en Razer produkt igen.

Man får ge de att de gör snygga produkter och det är väl därför de fortfarande går runt antar jag, för några bra grejer gör de inte.
Jag tror inte de har skapat en enda felfri produkt och med det menar jag att de inte har gjort någon produkt som inte har klara och tydliga problem som majoriteten av köparna upplever.

//Rage out

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Razers produkter är riktigt skitiga, har köpt flertalet möss, hörlurar och tangentbord från de och inte en enda har jag kunnat behålla utan att något har slutat fungera eller gått sönder. Har fått reklamera flertalet produkter och det senaste var bara för två dagar sedan med mitt Razer BlackWidow V3 HyperSpeed som tappar anslutning hela tiden. Det var absolut sista gången jag rör en Razer produkt igen.

Man får ge de att de gör snygga produkter och det är väl därför de fortfarande går runt antar jag, för några bra grejer gör de inte.
Jag tror inte de har skapat en enda felfri produkt och med det menar jag att de inte har gjort någon produkt som inte har klara och tydliga problem som majoriteten av köparna upplever.

//Rage out

Jag har en Razer phone 2 som jag i grunden gillade men den hade ett gäng problem.
Första exemplaret hade trasig fingeravtrycksläsare tog lite över 3 veckor att få den utbytt.
Andra exemplaret var bra de första månaderna sedan började limmet till högtalargallret släppa.
Och ljudet lät som högtalarna var sprängda om man höjde över 50%.
Mjukvaran var lite buggig i början så den lät inte alltid när någon ringde.
Ibland tjöt den till på högsta volym helt slumpmässigt.
Kameran slutade fungera efter ca 1,5 år så köpte en ny telefon då.
Laddkabeln gick sönder så att metallbiten i USB c kontakten släppte.
Nu har jag kvar den enbart för chromecast styrning.

Däremot har jag haft två tangentbord från dom (vet ej modell) som jag varit väldigt nöjd med men det är nog inte så svårt att göra just tangentbord hållbara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Kan någon förklara varför alla tre varianter har nvidia-kort men alla tre har även AMD Freesync Premium? Fungerar Freesync även med nvidia-kort, eller är det bara något de lagt till för att det säljer?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför så många är emot Razer. Jag tycker de gör bra produkter, speciellt deras laptops som inte alls är lika plastiga som andra märken. Det är klart att man får betala lite extra och det har jag inget emot.

Permalänk
Medlem

jag har en razer 14 2020 med 3080gpu och aldrig varit så nöjd med en laptop, allt funkar perfekt, då jag är rätt kräsen så är det inte ofta jag kan säga det, har även 3x lenovo laptops och alla har olika skumma mjukvaroproblem men inget på razern, kan ju vara en slump men lenovo är 100% dynga.

Permalänk

Har haft min Razer Deathstalker sedan 2013 och inte haft ett enda problem eller så har jag bara varit helt lucky?

Permalänk
Medlem

Jag kom att tänka på svenskalektionerna och aktivt vs passivt språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Förstår inte varför så många är emot Razer. Jag tycker de gör bra produkter, speciellt deras laptops som inte alls är lika plastiga som andra märken. Det är klart att man får betala lite extra och det har jag inget emot.

Jag tycker om razer, just därför slog jag till på deras laptops. Byggkvalité finns ja, däremot applicerar dem inte helheten bra. Razer har nog skulle jag säga allra mest lojala kundgrupper bland gamers, när de kommer till laptops dock så är de illa, bara titta på deras subreddit.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av siglolmic:

Kan någon förklara varför alla tre varianter har nvidia-kort men alla tre har även AMD Freesync Premium? Fungerar Freesync även med nvidia-kort, eller är det bara något de lagt till för att det säljer?

Nvidia kan använda sig av Freesync (adaptive-sync som det heter egentligen) också då det är en öppen standard, bör därmed inte vara några konstigheter att aktivera "G-sync" på datorerna

Skrivet av Fortitude:

Förstår inte varför så många är emot Razer. Jag tycker de gör bra produkter, speciellt deras laptops som inte alls är lika plastiga som andra märken. Det är klart att man får betala lite extra och det har jag inget emot.

Långlivad myt med att Razer "är rent skräp" som vägrar dö ut tror jag.

Har själv ett gäng prylar från dem ligger, vissa så pass gamla som från 2012 och allt är som nytt och fungerar utan trassel. Enda andra företaget jag vars prylar jag kan säga detsamma om är Logitech faktiskt (länge leve MX518!).

Men sedan är det som vanligt, man får vad man betalar för också — Köper man de absolut billigaste mössen eller dylikt kanske man inte ska räkna med god hållbarhet heller, oavsett märke.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >