Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ser ut att vara relativt gammal modell eftersom att den fortfarande använder sig av Android 10 som är över 2 år gammalt. Kan ju ha varit så att den kostade betlygt mer när den var helt ny.

Hmm sant. Är inte särskilt insatt i plattor. Vad är viktigt att tänka på när det gäller hårdvaran? Ram, CPU osv.

Har ögonen på t.ex en samsung galaxy tab 8A.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ser ut att vara relativt gammal modell eftersom att den fortfarande använder sig av Android 10 som är över 2 år gammalt. Kan ju ha varit så att den kostade betlygt mer när den var helt ny.

Ja, det är snart hela 12 månader sedan den släpptes...

Den kom med 10, uppdaterade sig till 11 direkt.

Finns alltid nyare och roligare, men för dryga 2000:-, vad finns det att välja på om man vill ha Android? Jag har använt en Samsung A7 en del, och då är P11 betydligt trevligare på alla sätt och vis (så mycket som jag nu kan bedöma efter en dags användande).

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmanize:

Ja, det är snart hela 12 månader sedan den släpptes...

Den kom med 10, uppdaterade sig till 11 direkt.

Finns alltid nyare och roligare, men för dryga 2000:-, vad finns det att välja på om man vill ha Android? Jag har använt en Samsung A7 en del, och då är P11 betydligt trevligare på alla sätt och vis (så mycket som jag nu kan bedöma efter en dags användande).

Jag sa ju aldrig att den var dålig och inte värd pengarna det var någon som tyckte att priserna nästan var för bra för att vara sant och då påpackad jag att det stog Android 10 som operativa system och därmed inte helt ny och därmed ganska lågt pris antar att den vara dyrare från början. Denna är säkert väldigt bra för den prislappen är inte direkt så insatt i surf plattor fördrar hellre laptops.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: OnePlus 8 Pro 8GB + 128GB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/316652-OnePlus-8-Pro-8GB...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5319938
Pris: 4990kr

Produkt: Oneplus Watch
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/333847-Oneplus-Watch-Mid...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5743371
Pris: 1111kr

Attans vad erbjudandet försvann snabbt!
Gällde det bara Midnight black modellen eller var "Moonlight Silver" också med i erbjudandet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elmanize:

Ja, det är snart hela 12 månader sedan den släpptes...

Den kom med 10, uppdaterade sig till 11 direkt.

Finns alltid nyare och roligare, men för dryga 2000:-, vad finns det att välja på om man vill ha Android? Jag har använt en Samsung A7 en del, och då är P11 betydligt trevligare på alla sätt och vis (så mycket som jag nu kan bedöma efter en dags användande).

Jag valde bort Lenovo, dock kollade jag väl inte specifikt på P11 vad jag minns, för att de inte stödde den DRM som krävs för att få högupplöst innehåll i streamingtjänster. Jag vet inte om det gäller alla deras surfplattor, men vad jag förstår så är de ganska ensamma om denna brist bland de större tillverkarna. Jag köpte en Samsung Tab A istället som funkar helt ok, men den är rätt slö.

Jag önskar det fanns Android-plattor i mer mellanprisklass. Det finns en massa för runt en tusenlapp från konstiga tillverkare med konstiga chipset man aldrig hört talas om typ. Och det finns en del för runt 2000 som brukar vara acceptabla men typ ha processor som en fyra år gammal budgettelefon eller liknande. Sen finns det några för sådär 6000 och uppåt som är snabba och allt, men för de pengarna kanske man hellre köper en Ipad liksom. Vart är de för typ 3000-5000 med ett modernt mellanklasschip eller kanske ett två år gammalt flaggskepp eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgarn:

Attans vad erbjudandet försvann snabbt!
Gällde det bara Midnight black modellen eller var "Moonlight Silver" också med i erbjudandet?

Det var en flash sale omfattande 25 exemplar av telefonen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgarn:

Attans vad erbjudandet försvann snabbt!
Gällde det bara Midnight black modellen eller var "Moonlight Silver" också med i erbjudandet?

Luren såldes på phonehouse för samma pris igår när jag var inne och spanade lite ( i Nordstan, Göteborg).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/samsung-lc49g9... Mini LED 240 hz för 10 papp känns som en bra deal

Tror NoN har rört ihop beskrivning och syftar på Odyssey Neo G9 i produktbeskrivningen. Länken avser föregångaren till Odyssey Neo G9. Oavsett det, så är 10k bra pris för modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/samsung-lc49g9... Mini LED 240 hz för 10 papp känns som en bra deal

Obs ca 2 månader beräknad leveranstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scriabin:

Tror NoN har rört ihop beskrivning och syftar på Odyssey Neo G9 i produktbeskrivningen. Länken avser föregångaren till Odyssey Neo G9. Oavsett det, så är 10k bra pris för modellen.

Skrivet av MrNubcake:

Obs ca 2 månader beräknad leveranstid

Jo "LC49G95TSSRXEN" som det står under namnet är den gamla g9an med 10 dimmingzoner och inte neo som har 2000 nått zoner. Så fel info under den skärmen.

Sen ryktas det ju om nästa gen g9 neo som rykas komma innan sommaren så dom kanske rensar lagren? 10 papp är ändå ett bra pris fast skärmen har en hel del barnsjukdomar som dom inte fått bukt på.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av tragath:

Produkt: HP Omen 25L GT11-1875no Gaming dator
Länk: https://www.elfynd.se/hp-omen-25l-gt11-1875no-stationar-dator...
3070Ti
AMD Ryzen 7 5700G
16GB RAM
1 TB SSD
Pris: 15999kr
Tycker om HP Omen, brukar inte snåla på allt som de kan, är t.ex. ett skapligt nätagg 800W plus Gold i denna.

Inte mycket till fynd när man kan köpa exakt samma SKU på Elgiganten som ny för nio spänn mindre: https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Inte mycket till fynd när man kan köpa exakt samma SKU på Elgiganten som ny för nio spänn mindre: https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Skulle precis skriva samma sak den har kostat så i typ en vecka nu så är ju lite dumt att länka till elfynd där varan troligen har en trasig kartong och EN i lager istället för elgiganten som har 50+. Utöver det har ju Elgiganten generösare ångerrätt där man får prova produkten hemma i 30 dagar det är särskilt viktigt på dessa färdigbyggda märkesdatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Skulle precis skriva samma sak den har kostat så i typ en vecka nu så är ju lite dumt att länka till elfynd där varan troligen har en trasig kartong och EN i lager istället för elgiganten som har 50+. Utöver det har ju Elgiganten generösare ångerrätt där man får prova produkten hemma i 30 dagar det är särskilt viktigt på dessa färdigbyggda märkesdatorer.

Jag har en känsla av att Elfynd blivit dyrare sista månaderna....alltså inte lika intressanta på det viset.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Produkt: Logitech G303 Shroud Edition
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07W6JLFZ2/ref=sr_1_3?crid=QFA7...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5906722
Pris: 973kr

Nya kontroversiella spelmusen från Logitech som varit svår att få tag på i svenska butiker fram tills nu. Konstigt nog redan 25% rabatt när den släpptes i November, gissar att detta erbjudande inte ligger kvar speciellt länge.

Bästa musen som någonsin gjorts enligt min åsikt, har haft min sedan release.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Föredetting

Vad gör en mus kontroversiell? Är den rasist eller något?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vad gör en mus kontroversiell? Är den rasist eller något?

Kontroversiell kanske är fel ord, men det jag syftar till är att det är en form som folk antingen hatar eller älskar.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Bästa musen som någonsin gjorts enligt min åsikt, har haft min sedan release.

Vad är ser som gör denna så bra då?
Har den inbyggd autoaim eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Vad är ser som gör denna så bra då?
Har den inbyggd autoaim eller?

Det är sjukt svårt att skriva om möss utan att låta snuskig. Så en disclaimer är på sin plats, följande inlägg är inte på något sätt menat att tolkas snuskigt.

Det är sjukt svårt att hitta en mus man verkligen trivs med. Jag kommer fortfarande ihåg min första mus med förtjusning. den låg perfekt i handen och det var liksom intiutivt var knapparna satt samtidigt som den var precis lagom känslig och tålde hårda tag och tidvis ren misshandel. Jag vet inte hur många gånger jag bara drämde den så hårt jag kunde... En dag fick den ju dessvärre nog. om det var misshandeln som blev för mycket så att den sprack, att gummit torkade ihop, att den fick vätska i sig och sa gonatt eller vad det än var så vet jag att jag sökte med ljus och lykta efter en som var lika skön. Men jag hittade aldrig någon. Provade dyra, billiga, designade, testkörda av pro gamers och alla andra modeller också. Jag antar att det aldrig blir lika bra som sin första igen? Vill även passa på att tipsa om att det finns en del trevliga alternativ till den traditionella musen.

TLDR: Hittar du en skön mus, behandla den väl och njut av den så länge du bara kan!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Det är sjukt svårt att skriva om möss utan att låta snuskig. Så en disclaimer är på sin plats, följande inlägg är inte på något sätt menat att tolkas snuskigt.

Det är sjukt svårt att hitta en mus man verkligen trivs med. Jag kommer fortfarande ihåg min första mus med förtjusning. den låg perfekt i handen och det var liksom intiutivt var knapparna satt samtidigt som den var precis lagom känslig och tålde hårda tag och tidvis ren misshandel. Jag vet inte hur många gånger jag bara drämde den så hårt jag kunde... En dag fick den ju dessvärre nog. om det var misshandeln som blev för mycket så att den sprack, att gummit torkade ihop, att den fick vätska i sig och sa gonatt eller vad det än var så vet jag att jag sökte med ljus och lykta efter en som var lika skön. Men jag hittade aldrig någon. Provade dyra, billiga, designade, testkörda av pro gamers och alla andra modeller också. Jag antar att det aldrig blir lika bra som sin första igen? Vill även passa på att tipsa om att det finns en del trevliga alternativ till den traditionella musen.

TLDR: Hittar du en skön mus, behandla den väl och njut av den så länge du bara kan!

Jag dör så rolig text! Läste upp det för middagsgästerna som inte har nåt "musintresse" alls om dom dog också!

Permalänk
Skrivet av Discharged:

Det är sjukt svårt att skriva om möss utan att låta snuskig. Så en disclaimer är på sin plats, följande inlägg är inte på något sätt menat att tolkas snuskigt.

Tror aldrig jag har läst nått mer snuskigt i hela mitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Det är sjukt svårt att skriva om möss utan att låta snuskig. Så en disclaimer är på sin plats, följande inlägg är inte på något sätt menat att tolkas snuskigt.

Det är sjukt svårt att hitta en mus man verkligen trivs med. Jag kommer fortfarande ihåg min första mus med förtjusning. den låg perfekt i handen och det var liksom intiutivt var knapparna satt samtidigt som den var precis lagom känslig och tålde hårda tag och tidvis ren misshandel. Jag vet inte hur många gånger jag bara drämde den så hårt jag kunde... En dag fick den ju dessvärre nog. om det var misshandeln som blev för mycket så att den sprack, att gummit torkade ihop, att den fick vätska i sig och sa gonatt eller vad det än var så vet jag att jag sökte med ljus och lykta efter en som var lika skön. Men jag hittade aldrig någon. Provade dyra, billiga, designade, testkörda av pro gamers och alla andra modeller också. Jag antar att det aldrig blir lika bra som sin första igen? Vill även passa på att tipsa om att det finns en del trevliga alternativ till den traditionella musen.

TLDR: Hittar du en skön mus, behandla den väl och njut av den så länge du bara kan!

Snälla berätta mer <3

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Snälla berätta mer <3

Och jag trodde mitt liv var torftigt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warhole:

Jag dör så rolig text! Läste upp det för middagsgästerna som inte har nåt "musintresse" alls om dom dog också!

Trevligt om dina middagsgäster nu skaffat sig musintresse! Du kanske kan demonstrera ditt pekdon för dem?

Skrivet av RunRookieRun:

Tror aldrig jag har läst nått mer snuskigt i hela mitt liv.

Trots disclaimer och allt så kan du bara inte undvika det? Porrskadad generation.

Skrivet av Dekkan:

Snälla berätta mer <3

Det finns gott om andra input/output enheter att diskutera. Joysticken är ett exempel på en ofta underskattad och bortglömd källa till glädje, precis som namnet skvallrar om!

Skrivet av Alphahanne:

Och jag trodde mitt liv var torftigt.

Med rätt mus kommer ditt liv genast kännas mycket rikare!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Trevligt om dina middagsgäster nu skaffat sig musintresse! Du kanske kan demonstrera ditt pekdon för dem?

Trots disclaimer och allt så kan du bara inte undvika det? Porrskadad generation.

Det finns gott om andra input/output enheter att diskutera. Joysticken är ett exempel på en ofta underskattad och bortglömd källa till glädje, precis som namnet skvallrar om!

Med rätt mus kommer ditt liv genast kännas mycket rikare!

Jag böt nyligen till trådlös mus och det kan jag verkligen rekommendera!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Produkt: LG OLED 55" A1
Länk: ingen, sågs på ICA Maxi i Flemingsberg ikväll. Kanske ett erbjudande de har överallt i nästa vecka?
Pris: 7799:-
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5724838

De har haft det sedan mellandagarna eller när det första gången rapporterades här på swec.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

De har haft det sedan mellandagarna eller när det första gången rapporterades här på swec.

Hm, weird. Jag var på samma ICA tidigare veckan och då hade dom inte erbjudandet.

Oavsett så är priset lägre än vad som var under black Friday enligt Prisjakt.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Hm, weird. Jag var på samma ICA tidigare veckan och då hade dom inte erbjudandet.

Oavsett så är priset lägre än vad som var under black Friday enligt Prisjakt.

Ica maxi hade samma pris (inom någon hundring iaf) på bf/black week i Uppsala i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Hm, weird. Jag var på samma ICA tidigare veckan och då hade dom inte erbjudandet.

Oavsett så är priset lägre än vad som var under black Friday enligt Prisjakt.

Handlar där varje helg och det har varit där läänge. Undrar om det t.o.m inte vart sedan black friday.

Bra pris oavsett så bra tips att det fortfarande går att köpa

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Handlar där varje helg och det har varit där läänge. Undrar om det t.o.m inte vart sedan black friday.

Bra pris oavsett så bra tips att det fortfarande går att köpa

Du blandar inte ihop det med Panasonic OLED som stått på samma plats i ett par månader?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Du blandar inte ihop det med Panasonic OLED som stått på samma plats i ett par månader?

Jag såg A1 för väldigt liknande pris på svarta veckan, ingen aning sedan dess dock