Anmäl dig till Roborock Challenge!

Lagringsinriktat chassi med nätagget i toppen

Permalänk
Medlem

Lagringsinriktat chassi med nätagget i toppen

Hej,

Håller på att transplantera en server till ett chassi med bättre kylning och plats för fler diskar. Problemet med den gamla servern är att nätagget har proprietära kablar och att dom inte når speciellt långt. Jag är därför på jakt efter ett vettigt chassi med plats för 8st 3.5" diskar och som har agget i topp. Finns dom?

Permalänk
Medlem

Har en SilverStone SST-DS380, de verkar dock vara svårt att få tag på nu.
Är dock ganska litet, så beroende på vad du har i så kan de varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Hej,

Håller på att transplantera en server till ett chassi med bättre kylning och plats för fler diskar. Problemet med den gamla servern är att nätagget har proprietära kablar och att dom inte når speciellt långt. Jag är därför på jakt efter ett vettigt chassi med plats för 8st 3.5" diskar och som har agget i topp. Finns dom?

Fractal Design Node 804 https://www.inet.se/produkt/6909937/fractal-design-node-804-s...

Har dock nätagget i botten, dock så sitter hårddiskarna alldeles ovanför nätagget, så bör gå, beroende på hur korta dom är.

Dock är ju chassit lite stort.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL16...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Har en SilverStone SST-DS380, de verkar dock vara svårt att få tag på nu.
Är dock ganska litet, så beroende på vad du har i så kan de varmt.

Oh, det där hade jag glömt bort. Det hade vart rätt grymt att få tag på.

Skrivet av Lord_Moridin:

Fractal Design Node 804 https://www.inet.se/produkt/6909937/fractal-design-node-804-s...

Har dock nätagget i botten, dock så sitter hårddiskarna alldeles ovanför nätagget, så bör gå, beroende på hur korta dom är.

Dock är ju chassit lite stort.

Har kollat en del på Node tidigare men som du säger så är det rätt stort. Dock en bra låda.