Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

3000:- för en kontroller tycker jag inte är särskilt prisvärt. Jag kör själv med Grandstreams WiFi i dagsläget och har en av accesspunkterna som kontroller, fungerar utmärkt och jag slipper extra enheter. Jag önskar att Ubiquiti kunde göra på samma sätt så att man slipper de struliga Cloud Keys eller de något begränsade UDM-enheterna.

Man behöver ju inte betala 3000 kr för en controller. Jag kör den på en liten fläktlös hemmaserver som jag även använder till diverse annat. Funkar ju även att köra på en Raspberry Pi eller liknande om man vill, eller helt enkelt på en godtycklig dator om man inte använder någon av funktionerna som kräver en controller som alltid är igång.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kr^PacMan:

3000:- för en kontroller tycker jag inte är särskilt prisvärt. Jag kör själv med Grandstreams WiFi i dagsläget och har en av accesspunkterna som kontroller, fungerar utmärkt och jag slipper extra enheter. Jag önskar att Ubiquiti kunde göra på samma sätt så att man slipper de struliga Cloud Keys eller de något begränsade UDM-enheterna.

Du kan köra den i en virtuell maskin på datorn, fysisk dator, raspberry pie eller kanske allt standalone med deras androidapp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Du kan köra den i en virtuell maskin på datorn, fysisk dator, raspberry pie eller kanske allt standalone med deras androidapp.

Det är jag medveten om, men hävdar fortfarande att det är betydligt smidigare att ha kontrollern inbyggd i AP:n istället

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+