Permalänk
Medlem

Andra gången menyn fryser/vägrar stängas för mig nu. Börjar bli enerverande.

Och där kraschade det. CP 2077 är en gudagåva jämfört med detta.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Körde lite igår. Har inte sett mer än 10sek trailer, gillar överraskningar:D

Jag tycker inte att spelet är speciellt snyggt, förväntade mig mer. Men roligt!
Känns som det är lite delay med? Finns det någon inställning för detta? Svårt att förklara.. CP2077 kändes lite så med.

Kanske skulle kört PS5 med 77oleden, hade varit mysigt

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamazani:

Är tvåan bättre än ettan?

bara det att det finns typ 2 vapen är ju helt kasst... är tveksam till massa melee bara... vill ha val inte tvingade närfighter.

Permalänk
Medlem

Eurogamer/Digital Foundry har lagt upp sina optimerade inställningar för tre nivåer. Målet är bra prestanda runt 60 fps med så hög bildkvalite som möjligt. Det är för low-end, mid-range (typ GTX 2060) och high-end RT (runt RTX 3080).
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2022-dying-...

Måste säga att raytracing är grymt snyggt i spelet, ljussättningen blir fantastisk. Sen är det i princip kolsvart i mörka rum på natten och man måste ha ficklampa för att kunna navigera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Eurogamer/Digital Foundry har lagt upp sina optimerade inställningar för tre nivåer. Målet är bra prestanda runt 60 fps med så hög bildkvalite som möjligt. Det är för low-end, mid-range (typ GTX 2060) och high-end RT (runt RTX 3080).

Måste säga att raytracing är grymt snyggt i spelet, ljussättningen blir fantastisk. Sen är det i princip kolsvart i mörka rum på natten och man måste ha ficklampa för att kunna navigera.

Håller med! med raytracing påslagen är det supercoolt detta spel. Eller ja det är supercoolt oavsett men det ser supersnyggt ut också

Edit:
Testade raytracing optimized inställningen ovan och den ger mig tresiffrigt fps, neat! (Jag slog på RT på ficklampan också, because reasons)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är ju redan KOLSVART i mörker utan det för mig med korrekt gamma inställt enligt spelets "until barely visible" skräp i början. Har du TN-panel? Man kanske ska testa RT om det nu är värt det. Enda spelet jag kört RT innan på är CP 2077, med vissa funktioner lätt sänkta som reflections. Problemet med 3070 är ju att jag redan ligger på 7GB VRAM utan RT så det tar förmodligen slut direkt om jag slår på det. Att det inte är 12GB på kortet...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

bara det att det finns typ 2 vapen är ju helt kasst... är tveksam till massa melee bara... vill ha val inte tvingade närfighter.

Lite det som är idén med spelet känner jag dock finns ju pilbåge med.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Mycket skumt, det brukar i 99% av fallen vara åt andra hållet. Men om du har bättre prestanda i windowed borderless, varför är det negativt för dig?

Tar det lång tid att tabba ut och in/blinkar skärmen till när du kör full-screen om du tabbar? I så fall så ändrar den Hz, om du nu kör samma upplösning.

Stötte för övrigt på min första T-pose nyligen, gick inte att skada. Tror det var en snubbe jag sparkade ner från taket nån minut tidigare.

Nej, men hade hört att om man kör fullscreen så kunde man få en boost i performance, men nu verkar det vara fixat. Behövde bara ändra från directx 11 till 12, har ingen aning till hur det egentligen hjälpte, men tack o lov ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Lite det som är idén med spelet känner jag dock finns ju pilbåge med.

Undrar när jag snubblar på pilbågen och armborstet? Jag har ju inte lämnat Villadore ännu och har 13timmar spelet. Älskar spelet. Försöker mest bemästra alla combos man låser upp vilket jag tycker är svårt att tajma in. Love it.

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Undrar när jag snubblar på pilbågen och armborstet? Jag har ju inte lämnat Villadore ännu och har 13timmar spelet. Älskar spelet. Försöker mest bemästra alla combos man låser upp vilket jag tycker är svårt att tajma in. Love it.

Har 12 timmar och har hittat 2st pilbågar. Även paraglider. Tror man får dom strax efter där. Har bara följt mainstorie än så länge.

Det är riktigt grymt faktiskt. håller med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är rätt okey, speciellt när man spelar med två vänner. En sak som jag tycker är ganska dåligt med spelet är att bara hosten som får progression och inte de som har joinat.

Att ens ha så i dag 2022 kan jag inte förstå i sånt här spel. ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Spelat fram till att man får köra open world i första(?) staden.

Körde först på High settings och snittade 140fps då jag läst att raytracing inte var nåt för oss med amd men efter lite mer läsning så prövade jag lite oliks configs och kör nu raytrscing med 80fps i snitt. Går säkert att fippla lite upp och ner men det här får fungera för stunden.

Jag GILLAR spelet, mkt att upptäcka, skön mekanik so far och storyn känns helt ok. Har inte spelat ettan så allt känns nytt. Och det är strålamde vackert. Utan RT och allt uppskryäuvat till max var det slående. Men RT gör verkligen sitt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag GILLAR spelet, mkt att upptäcka, skön mekanik so far och storyn känns helt ok. Har inte spelat ettan så allt känns nytt. Och det är strålamde vackert. Utan RT och allt uppskryäuvat till max var det slående. Men RT gör verkligen sitt.

Absolut, jag ogillar zombie games, men detta var något nytt - påminner lite om Tomb Raider serien, storyen är underbar och gripande, samtidig med att det hela tiden händer något nytt.

Och grafiken är ju ja... jag har inga ord för hur otroligt det är, måste ses och upplevas.

Permalänk
Medlem

Zombie-fysiken är lite trasig, men Techland har uppfattat detta och ska fixa det i en kommande patch. I första spelet när man kickade zombies av tak föll de i realistiska ragdolls, nu åker de bakåt en bit och ramlar sen rakt ner typ.

Steam statistik
Dying Light concurrent players max: 45 876
Dying Light 2 concurrrent players max: 266,815
5,8 gånger så många samtidiga spelare.

Permalänk
Medlem

Efter 24tim så måste jag nog säga att det är det bästa spelet hittills 2021-Början 2022. Bra story, fantastisk grafik, bra ”tyngd” i striderna. Grymt med bara närstridsvapen.

Jag har enbart följt main-story och är inte färdig än efter 24tim spelande. Finns tonvis att utforska senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså, dom har gjort nått rätt när jag igår kväll fick obehagskänsla(känsla av höjd) av att hoppa runt högst upp i det högsta kyrktornet i spelet hahaha

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Alltså, dom har gjort nått rätt när jag igår kväll fick obehagskänsla(känsla av höjd) av att hoppa runt högst upp i det högsta kyrktornet i spelet hahaha

Haha håller med. Det är så man känner rysningar ibland när man ska göra hopp som knappt går hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag fick typ svindel på bron i första spelet.

Permalänk
Medlem

Gillar spelet men tyvärr har jag stött på ett gäng buggar, inget som varit "game breaking" men värda att nämna.

- Igår dog spelaren som var host, då teleporterades jag till hosten och vi båda fastnade i ett safe house (det som kräver att man knuffar undan en byrå utifrån för att komma åt), gick inte att flytta på byrån inifrån. Tydligen är det fler som stött på det problemet och suttit i timmar med att starta om spelet för att hoppas få spawna någon annan stans. Vi hade tur att det räckte med att joina ett annat game och sedan återuppta vårt eget.

- Svårt att joina kompisar ibland, det kan stå att man väntar på att hosten ska lyssna klart på dialog fast att han inte gör det och försöket att ansluta time'ar ut.

- Objekt renderar/spawnar inte för den som inte är host (ibland). Exempelvis trampoliner

- Ingen bugg kanske, men spelet har sjukt mycket bloom, alla ljuskällor ser ut som skit (kör utan RT, kanske påverkar). Hittade en tråd med en lösning: https://www.reddit.com/r/dyinglight/comments/sli7fq/dying_lig...

Permalänk
Medlem

En fråga - jag tycker att det ser ut som att spelet saknar substans. Jag har inte sett så mycket av det men mekaniken verkar vara exakt den samma på lvl 1 som senare. Det verkar inte finnas något djup/utveckling i hur man spelar. Jag upplevde samma sak i cyberpunk - det fanns ingen riktig progression utan bara mer av samma hela tiden. Har jag bara inte sett tillräckligt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pzors:

En fråga - jag tycker att det ser ut som att spelet saknar substans. Jag har inte sett så mycket av det men mekaniken verkar vara exakt den samma på lvl 1 som senare. Det verkar inte finnas något djup/utveckling i hur man spelar. Jag upplevde samma sak i cyberpunk - det fanns ingen riktig progression utan bara mer av samma hela tiden. Har jag bara inte sett tillräckligt?

Låter som de flesta RPGs.

Skyrim, Witcher typ.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Det kommer en patch snart, och vad den ska fixa är listat här. Sen har de också noterat vad som jobbas på med nästa uppdatering som kommer efter denna.

https://twitter.com/DyingLightGame/status/1490470109051301889

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Det finns två skillträd som låser upp en del mekanik

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det kommer en patch snart, och vad den ska fixa är listat här. Sen har de också noterat vad som jobbas på med nästa uppdatering som kommer efter denna.

https://twitter.com/DyingLightGame/status/1490470109051301889

DLSS behöver fixas. Ser ut som gröt. Så det var bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle försöka ta mig till en plats där det är två svingrep man måste hoppa mellan innan man kan klättra upp. Missade det flera gånger och det blev fet splutt. Faktum är att de gånger jag dött flest av är falldöden. I och för sig har jag skickat ett stort antal zombies och fiender till falldöden också, hehe.

Permalänk
Medlem

Är spelet något att ha för en solospelare?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Det tar tid att nå de första upplåsningar. Du har ett Combat skill tree och parkour skill tree som du låser upp allt eftersom.

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Är spelet något att ha för en solospelare?

Jag spelar enbart single player. Sjukt roligt

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det tar tid att nå de första upplåsningar. Du har ett Combat skill tree och parkour skill tree som du låser upp allt eftersom.

Tillför det något då? Jag tycker som sagt att det ser ut som lite QoL-gimicks som inte direkt förändrar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Tillför det något då? Jag tycker som sagt att det ser ut som lite QoL-gimicks som inte direkt förändrar något.

Ja du blir bättre och kan spela spelet med mekaniken som det är tänkt? Jag tycker definitivt att det tillför.

Visa signatur

PC: