Hjälp med köp av dockningsstation för MSI GF63 Thin 10UC-675NEU

Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av dockningsstation för MSI GF63 Thin 10UC-675NEU

Jag hjälpte min fru att köpa en hyfsat billig, enklare spellaptop, MSI GF63 Thin 10UC-675NEU. Ungefär den här fast med i5.

Nu undrar jag över billigaste och enklaste sättet att docka till skärm och strömkälla när hon sitter vid sitt skrivbord. Laptopen har USB-C och givet att den stöder video och ström via USB-C, funkar det med vad som helst då? Är HDMI eller DisplayPort att föredra? Hur förser jag själva dockningsstationen med ström för det följer väl inte med nätsladd till en sådan?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av viek:

Jag hjälpte min fru att köpa en hyfsat billig, enklare spellaptop, MSI GF63 Thin 10UC-675NEU. Ungefär den här fast med i5.

Nu undrar jag över billigaste och enklaste sättet att docka till skärm och strömkälla när hon sitter vid sitt skrivbord. Laptopen har USB-C och givet att den stöder video och ström via USB-C, funkar det med vad som helst då? Är HDMI eller DisplayPort att föredra? Hur förser jag själva dockningsstationen med ström för det följer väl inte med nätsladd till en sådan?

Tack på förhand!

MSI GF63 Thin 10UC har en 5Gbps Type-C port som kan ladda en pryl med 5V/3A med AC ström och 5/1,5A på batteri finns förmodligen inte video utgång genom USB-C porten men Laptopen har en HDMI 4K@30Hz port som man kan använda.

Frågan är egentligen vad din fru behöver ifall det är bara är ström och bild till extern skärm så är det HDMI och vanliga AC adaptern som gäller.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Jag har en annan MSI laptop (Creative 15) och jag har en USB-c kabel från skärmen som både laddar datorn och skickar video till skärmen . Det är ju faktiskt väldigt smidigt.

Det är en äldre version av denna skärm jag har
https://www.dell.com/sv-se/shop/bildsk%C3%A4rmen-dell-24-usb-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

MSI GF63 Thin 10UC har en 5Gbps Type-C port som kan ladda en pryl med 5V/3A med AC ström och 5/1,5A på batteri finns förmodligen inte video utgång genom USB-C porten men Laptopen har en HDMI 4K@30Hz port som man kan använda.

Frågan är egentligen vad din fru behöver ifall det är bara är ström och bild till extern skärm så är det HDMI och vanliga AC adaptern som gäller.

AC-adapter och HDMI förstår jag fungerar, jag undrade bara om det var möjligt att ha en USB-C för att koppla in bild, ström, Ethernet med en sladd. Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Du kan nog se här och jämföra med vad det är för symbol/symboler vid portarna.
https://www.msi.com/blog/advantage-of-type-C-and-its-variants

Jag hade tydligen Thunderbolt med PD charge. Vad jag kan se så har inte 10UC-675NEU det. (som Anders skrev ovan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dust79:

Du kan nog se här och jämföra med vad det är för symbol/symboler vid portarna.
https://www.msi.com/blog/advantage-of-type-C-and-its-variants

Jag hade tydligen Thunderbolt med PD charge. Vad jag kan se så har inte 10UC-675NEU det. (som Anders skrev ovan)

Tack för info, det förklarade allt! USB-C-docka är väl ingen dealbreaker, hade varit smidigt, men jag hade väl fått för mig att USB-C var någon form av standard med allt i ett snarare än ett gränssnitt med olika utförande.