Sound Blaster X4 Volymkontrollen laggar

Permalänk
Medlem

Sound Blaster X4 Volymkontrollen laggar

Hej! Precis köpt Sound Blaster X4 och volymslidern i windows 10 laggar när man ändrar volym (seg, långsam), stör mig så in i helvete på detta. Inbyggda ljudkortet på moderkortet funkar som vanligt och även usb ljudkortsdongeln som följde med mina gamla lurar.
Någon som har en G6:a? Har hört att det ska vara samma sak med den!?

Är detta vanligt med usb ljudkort/dac?

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av r0cc0:

Hej! Precis köpt Sound Blaster X4 och volymslidern i windows 10 laggar när man ändrar volym (seg, långsam), stör mig så in i helvete på detta. Inbyggda ljudkortet på moderkortet funkar som vanligt och även usb ljudkortsdongeln som följde med mina gamla lurar.
Någon som har en G6:a? Har hört att det ska vara samma sak med den!?

Är detta vanligt med usb ljudkort/dac?

Nej det brukar gå snabbt att reglera volymen men Creative är ju inte enbart ett ljudkort utan den har ju en del dsp funktioner och den har väl dessutom en ratt för att styra volymen och det kan ju ta tid att komma igenom de funktionerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.