Permalänk

ang pågående konfliten ryssland-ukraina, blir sochi inställt iår?

Hoppas mclaren gjort en bra bil iår

Permalänk
Medlem
Skrivet av landqvist00:

ang pågående konfliten ryssland-ukraina, blir sochi inställt iår?

Hoppas mclaren gjort en bra bil iår

Mycket hinner ju hända innan 23:e september.
Vet inte vad ni tycker men F1 är väll inte direkt kända för att ta ställning för dessa saker ?

Permalänk
Medlem

Newey verkar ha egna ideer om hur sidepods ska se ut:

Även nosen ser spännande ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av landqvist00:

ang pågående konfliten ryssland-ukraina, blir sochi inställt iår?

Hoppas mclaren gjort en bra bil iår

Skrivet av Cadtekniker:

Mycket hinner ju hända innan 23:e september.
Vet inte vad ni tycker men F1 är väll inte direkt kända för att ta ställning för dessa saker ?

Nej precis. Det är en sport/tillställning.

Det är nog bara sponsorerna som kan få ett GP inställt.

EDIT: Kul att det börjar hända något o/ Red Bull och samtidigt Ferrari, har riktigt läckra bilar.

div bilder
Permalänk
Medlem

Jämförelsebild från dagens test.
Bildkällor från https://twitter.com/iPicsHQ
Tweet med jämförelsebilden https://twitter.com/326powah/status/1496419106261979136

Testtider än så länge https://www.autosport.com/f1/live-text/f1-barcelona-pre-seaso...

Permalänk
Medlem

Lite blandade bilder från dagens test, hämtade från https://www.reddit.com/r/formula1/ originalkällor okända

Red Bull

Red Bull ovanifrån

Alpine

Aston Martin

Aston Martin sidepod

Red Bull sidepod

Red Bull diffuser

Ferrari diffuser

Ett par bilder på RB sidepod från Albert Fabrega.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1496396095165022212

Permalänk
Medlem

Vad är det som mercedes har bakom framhjulen?

citerade dig för bilden, inte för att jag förväntar mig att du vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mansjo:

Vad är det som mercedes har bakom framhjulen?

citerade dig för bilden, inte för att jag förväntar mig att du vet

Så vitt jag vet är det en grid med sensorer för att mäta aerodynamik, luftflödet bakom däcken.. Ferrari hade en längst bak också ett tag.

Lite Mad Max känsla över denna

Permalänk
Medlem

Ska bli kul med F1 iår med dessa nya bilar med större däck o.s.v kan nog blir trevlig racing hoppas jag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Nej precis. Det är en sport/tillställning.

Det är nog bara sponsorerna som kan få ett GP inställt.

Att använda sport som politiskt slagträd ser jag inte alls som omöjligt, England vill redan nu att UCL-finalen flyttas från ryssland. Läste också om bojkat från t ex jokerit supptrar om dom inte lämnar KHL osv. Om det är flera som faktiskt börjar ställa in/bojkatta ryssland så ser jag det väldigt troligt att FIA kommer följa. Dock som sagt, lång tid kvar till september så mycket kan hända. Men trappas läget upp och dom flyttar t ex UCL så kommer FIA behöva ta ställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Att använda sport som politiskt slagträd ser jag inte alls som omöjligt, England vill redan nu att UCL-finalen flyttas från ryssland. Läste också om bojkat från t ex jokerit supptrar om dom inte lämnar KHL osv. Om det är flera som faktiskt börjar ställa in/bojkatta ryssland så ser jag det väldigt troligt att FIA kommer följa. Dock som sagt, lång tid kvar till september så mycket kan hända. Men trappas läget upp och dom flyttar t ex UCL så kommer FIA behöva ta ställning.

Fast UCL-finalen vill UEFA flytta till vitryssland, inte direkt politik mer än PR egentligen med tanke på att det knappast är ett bättre land att ha den i.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Fast UCL-finalen vill UEFA flytta till vitryssland, inte direkt politik mer än PR egentligen med tanke på att det knappast är ett bättre land att ha den i.

Inte för att segla iväg allt för mycket, men jag hittar ingen källa alls om det på google, vad jag kan se så har inte UEFA nämnt Vit Ryssland alls, eller gått ut med något annat än att man följer utvecklingen. Vart har du läst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Att använda sport som politiskt slagträd ser jag inte alls som omöjligt, England vill redan nu att UCL-finalen flyttas från ryssland. Läste också om bojkat från t ex jokerit supptrar om dom inte lämnar KHL osv. Om det är flera som faktiskt börjar ställa in/bojkatta ryssland så ser jag det väldigt troligt att FIA kommer följa. Dock som sagt, lång tid kvar till september så mycket kan hända. Men trappas läget upp och dom flyttar t ex UCL så kommer FIA behöva ta ställning.

Jag har själv ingen position i frågan.

Detta var en intressant pik från Reddit: Det är dock värt att betänka över att USA GP kördes under början av 2000-talet, trots att USA också gjorde något betänkligt under denna tid. Inkl framåt nutiden.

Sista bilden fanns under mitt inlägg ovanför, under spoiler tag. Gillar inte att alltid kluttra ned ett forum med div. öppna bilder, då det blir svårt att hitta texten.

F.ö. TIPSA GÄRNA om ni ser värdekupong för F1TV Pro. De brukar ju smita ut inför säsongen och ligga på en 20-25% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Inte för att segla iväg allt för mycket, men jag hittar ingen källa alls om det på google, vad jag kan se så har inte UEFA nämnt Vit Ryssland alls, eller gått ut med något annat än att man följer utvecklingen. Vart har du läst det?

Det var nog jag som misstolkat vad någon menade. Var en reddit post till en artikel som var bakom paywall och första kommentaren skrev "It's nice from UEFA to move it to a more friendly country like Belarus!". Ber om ursäkt.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sista bilden fanns under mitt inlägg ovanför, under spoiler tag. Gillar inte att alltid kluttra ned ett forum med div. öppna bilder, då det blir svårt att hitta texten.

F.ö. TIPSA GÄRNA om ni ser värdekupong för F1TV Pro. De brukar ju smita ut inför säsongen och ligga på en 20-25% rabatt.

Det blev några bilder för mycket i mitt inlägg, men en handfull bilder tycker jag inte är något problem att direktlänka. Jag angav källan till jämförelsebilderna i mitt inlägg, om det finns tillgängligt tycker jag det är schysst att ange.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det blev några bilder för mycket i mitt inlägg, men en handfull bilder tycker jag inte är något problem att direktlänka. Jag angav källan till jämförelsebilderna i mitt inlägg, om det finns tillgängligt tycker jag det är schysst att ange.

Ah, ursäkta. Menade inte och kritisera er alls. Tanken var bara och meddela vad som gömde sig bakom taggarna, med en förklaring varför jag gör så, om ni hade råkat missa innehållet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag har själv ingen position i frågan.

Detta var en intressant pik från Reddit: Det är dock värt att betänka över att USA GP kördes under början av 2000-talet, trots att USA också gjorde något betänkligt under denna tid. Inkl framåt nutiden.

Sista bilden fanns under mitt inlägg ovanför, under spoiler tag. Gillar inte att alltid kluttra ned ett forum med div. öppna bilder, då det blir svårt att hitta texten.

F.ö. TIPSA GÄRNA om ni ser värdekupong för F1TV Pro. De brukar ju smita ut inför säsongen och ligga på en 20-25% rabatt.

Jag letar också efter en "EARLYBIRD" rabatt men har inte hittat någon

Permalänk
Medlem

Undrar vad som händer med Haas och sponsorn Uralkali? Haas säljs till Andretti Racing?

Lär ju inte bli ett GP i Sochii heller. Vettel har redan bojkottat, fler lär följa efter.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av landqvist00:

ang pågående konfliten ryssland-ukraina, blir sochi inställt iår?

Hoppas mclaren gjort en bra bil iår

och vipps så tror jag nu inte vi kör i Sochi i höst

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Undrar vad som händer med Haas och sponsorn Uralkali? Haas säljs till Andretti Racing?

Lär ju inte bli ett GP i Sochii heller. Vettel har redan bojkottat, fler lär följa efter.

Verstappen har sagt samma som vettel

Permalänk
Medlem

Arikel:

https://apnews.com/article/russia-ukraine-sports-europe-formu...

Verkar förövrigt gå en våg genom hela sportvärlden där man distanserar sig från Ryssland. Tror nog inte det tar lång tid innan FIA kommer med ett officielt besked. UEFA verkar komma med sitt imorgon om att flytta UCL iaf.

Permalänk
Medlem

Ja, det börjar ta sig. HAAS verka komma blanka sin bil inför morgondagen, från de ryska färgerna inkl Uralkali som sponsor.

https://twitter.com/Cla_Cottingham/status/1496917304331976708

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ja, det börjar ta sig. HAAS verka komma blanka sin bil inför morgondagen, från de ryska färgerna inkl Uralkali som sponsor.

https://twitter.com/Cla_Cottingham/status/1496917304331976708

Intressant att de känner att de behöver göra något med färgerna som inte alls hade rysk koppling, det var ju bara ett rent sammanträffande att hela bilen såg ut som en rysk flagga, när det var på tal senast

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Och där kom det:

"On Thursday evening Formula 1, the FIA, and the teams discussed the position of our sport, and the conclusion is, including the view of all relevant stakeholders, that it is impossible to hold the Russian Grand Prix in the current circumstances."

https://www.formula1.com/en/latest/article.formula-1-statemen...

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Får se vad som händer med Mazepin nu också eftersom det finns lite frågetecken kring hans visa i ett par länder och kanske inte kan köra alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Får se vad som händer med Mazepin nu också eftersom det finns lite frågetecken kring hans visa i ett par länder och kanske inte kan köra alls.

Så pass insultad i skiten som hans pappa är så känns det inte som att haas har något anat val än att peta honom.
De kan omöjligt röra de nedsmutsade pengarna, och vill nog inte riskera att förknippas med händelsen alls. Otroligt dålig marknadsföring för Haas egen del.

Min gissning är att Gene säljer och till Andretti som tillsist då får sitt team.
Utan finansieringen från ryssarna så tror jag inte Haas klarar att hålla ut mer, eller har viljan att finansiera själv dvs.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Och där kom det:

"On Thursday evening Formula 1, the FIA, and the teams discussed the position of our sport, and the conclusion is, including the view of all relevant stakeholders, that it is impossible to hold the Russian Grand Prix in the current circumstances."

https://www.formula1.com/en/latest/article.formula-1-statemen...

Känns som de håller det aningen öppet beroende på hur allt utvecklar sig framåt, tänker på formuleringen ” in the current circumstances”.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Cerb:

Så pass insultad i skiten som hans pappa är så känns det inte som att haas har något anat val än att peta honom.
De kan omöjligt röra de nedsmutsade pengarna, och vill nog inte riskera att förknippas med händelsen alls. Otroligt dålig marknadsföring för Haas egen del.

Min gissning är att Gene säljer och till Andretti som tillsist då får sitt team.
Utan finansieringen från ryssarna så tror jag inte Haas klarar att hålla ut mer, eller har viljan att finansiera själv dvs.

Dom har ju redan dragit bort all Uralkali-sponsring på bilen och i depån så den kopplingen är ganska borta (just nu). Sen vad hans pappa gör efter det har egentligen inte så mycket med Nikita att göra, om han inte själv drar tveksamma uttalanden osv. Lite samma som automatiskt slänga ut honom enbart för att han är från ryssland vilket jag tycker är fel. Det är inte Nikita själv som har orsakat oroligheterna vi har idag. Han orsakade dock egna problem strax innan han kom in i F1 som han borde fått svara för.

Sen ser det inte ut som Haas är i skiten utan Uralkali heller: https://the-race.com/formula-1/uncertainty-for-haas-but-teams...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Dom har ju redan dragit bort all Uralkali-sponsring på bilen och i depån så den kopplingen är ganska borta (just nu). Sen vad hans pappa gör efter det har egentligen inte så mycket med Nikita att göra, om han inte själv drar tveksamma uttalanden osv. Lite samma som automatiskt slänga ut honom enbart för att han är från ryssland vilket jag tycker är fel. Det är inte Nikita själv som har orsakat oroligheterna vi har idag. Han orsakade dock egna problem strax innan han kom in i F1 som han borde fått svara för.

Sen ser det inte ut som Haas är i skiten utan Uralkali heller: https://the-race.com/formula-1/uncertainty-for-haas-but-teams...

Man väljer inte sin föräldrar etc. men TYVÄRR kan de kanske räcka med att ha en pappa som under dessa dagar sitter jämte Putin för att man ska färgas tillräckligt av kopplingen kring sitt efternamn för att sponsorerna ska dra öronen åt sig. Detta är nog något många företag är rädda för att förknippas på alla nivå med. Det har även kommit på tal att pappa personligen är med och sponsrar vissa delar för att Nikita ska hänga med extra bra osv. Något det garanterat måste vara slut med nu.