Apple Watch dominerar bland smarta klockor

Permalänk

De som är skeptiska emot smartklocka så tänker jag såhär.
För varje år blir förhoppningsvis smartklockorna lite bättre. Detta lilla bättre kan vara skärm, batteritid, prestanda, funktioner även pris.
Det finns en stor skara skara individer som är skeptisk och det handlar mycket om att de inte tycker de är tillräckligt bra för att bära med sig. Allt eftersom klockorna blir bättre så uppfyller blir de attraktiva för fler.
Det är bara se på alla som förr sa att de aldrig skulle köpa en mobil som vägde typ som en iPhone mini med utan batteri + skärm och skärm i.

Dock så har idag smartklockor förlorat lite hype. Jag själv stör mig lite på den överdrivna aviseringen på Googles.
Jag har nämnt detta tidigare. Men innan jag gick ett mail, så plingade det först till i mobilen. Några sekunder efter pliggande det till i datorn, några sekunder efter detta plingade det till i min klocka. Och allt om exakt samma mail.
Sedan kanske man får 20-50 mail om dagen, mängder med teamsmeddelande och annat och det är samma sak.

Stänga av avisering på någon enhet kan någon säga. Ja men då stänger jag av lite av funktionen. Jag vill att min smartklocka ska plinga till om jag inte är vid både datorn och mobilen eller vice versa.

*edit*
Det kändes med smartklockan så jag typ kunde invertera aviseringen. Om jag inte får ett nytt mail just då, ja då kan mina enheter plinga till och det hade varit mindre plingande.

Permalänk
Snusfri

Efter att ha varit utan armbandsur sedan vintern '99 så köpte jag mig en Realme Watch 2 Pro.
Trevlig och billig liten sak, ville ha för att snabbt se klockan och vädret utan att behöva plocka fram telefonen hela tiden.

Är lite småjobbiga saker tyvärr dock, det gäller programvaran Realme Link där man manuellt måste gå in för att uppdatera vädret via telefonens GPS, det borde man kunna ställa in att den skall göra automagiskt säg en gång i timmen, det är väl det jag har att klaga på just nu iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Jag har en Polar Vantage vilket jag verkar vara ganska ensam om. Har haft polar sedan 2016. Funkar bra när man tränar mycket och inte är sugen på Garmins priser.
Brukar vara motståndare till alla produkter från Apple. Alltid retar det någon, framförallt min bror.

Permalänk
Master of Overkill

Inte förvånad för 5 öre, använder min AW hela dagarna kommer inte ihåg senast jag tog upp kortet betala tex.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Jag kan hälsa från /r/AppleWatch att det är bara som du tror. Den har jättebra batteritid, och du behöver inte mer. När Series 7 kom gick dit för att fråga om någon visst vad batterikapaciteten var (i mAh) och blev åthutad att det var alldeles meningslös information, batteritiden räckte alltid! OBS att ingen hade någon Series 7 än, så de kunde omöjligen veta det, men jag trampade visst på en öm tå…

Nu tror jag nog att du var ironisk och att vi egentligen är eniga men...

Skulle nog säga att de flesta smartklockor har usel batteritid och att det är ett av de största problemen med dom. Många av hälsofunktionerna bygger på att man ständigt ska ha klockan på sig och då fungerar det sämre om den måste vara på laddning i flera timma. T.ex. sleep tracking är en sådan funktion som blir meningslös om man måste ha klockan på laddning på natten. Själva mobilen kan man utan problem lägga på laddaren t.ex. när man sitter vid skrivbordet. Sen kan jag förstå varför det är så här, om klockan var dubbelt så stor och tre gånger så tung skulle den nog ha andra problem.

Tycker situationen påminner om dessa blåtandsheadset som man hade för typ 20 år sedan, som i teorin var jättebra, men som i praktiken alltid var stendöda när man behövde dom och krävde ständig laddning

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Inte förvånad för 5 öre, använder min AW hela dagarna kommer inte ihåg senast jag tog upp kortet betala tex.

Då antar jag att du inte är kund i SEB, vilka jag precis upptäckte fortfarande befinner sig i stenåldern när det gäller detta. Verkar inte ha stöd för Google Pay heller utan bara Samsung Pay. Överväger att byta bank i ren protest

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

Då antar jag att du inte är kund i SEB, vilka jag precis upptäckte fortfarande befinner sig i stenåldern när det gäller detta. Verkar inte ha stöd för Google Pay heller utan bara Samsung Pay. Överväger att byta bank i ren protest

Körde Klarna som mellanhand direkt när det kom och sen nu även stöd av min bank men har still kvar klarna.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Påminner mig hur många som är negativa till elbilar; visar sig att de som är mest negativa är de som själva aldrig ägt någon. De bara förutsätter att det är en dålig lösning, men har ingen egen erfarenhet av det.

Har noterat samma attityd bland de som diskuterar Apple Watch. De som är absolut mest skeptiska är de som aldrig ägt eller provat någon.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Är förstås bra att du, och andra, gillar det men njaa...mitt mobilanvändande handlar mest om surf och youtube, så där kan de inte bidra och därmed inte heller med att minska "mobil-behovet". Jo Spotify oxå men har inte direkt kännt behovet av att nått behöver förbättras där.

Uppmuntra till motion har jag en hund till. Och en fru som tjatar.

Spotify, eller andra appar för musik och poddar fungerar fint på en modern klocka.

Men inte att titta på YouTube (eller surfa på webben). Det har du helt rätt i att en klocka inte är rätt enhet.

Titta på YouTube, Netflix mm gör jag mest på TV:en, eller en dator eller iPad. Mycket trevligare upplevelse än på en liten knölig mobilskärm.

Samma sak med att surfa på webben; där är en iPad eller dator överlägsen allt annat.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Detta låter mer som att det är fel på din klocka, har själv en series 5 och har aldrig upplevt problemen du stöter på dagligen.

Enligt mig och är nog en av de bästa köpen jag gjort på länge. Trackar träning, betalar, kollar notiser, timers, kolla tiden såklart, vädret, styra musik, ändra volym, styra hemautomation och att kunna pinga sin telefon är en gudagova.

Intressant att din series 5 inte har dessa bekymmer.
Men fixar din series 5 utomhuscykling? Dvs att den kan visa dig din gps logg, vart du cyklat?

Har själv funderat på att det kanske är något fel på själva klockan.
Min fru har också en SE och den strular inte alls lika mycket. Nu använder hon den inte alls lika mycket som jag, så kanske därför. Eller så har jag fått ett måndagsexemplar.
Ska faktiskt ringa till Apple imorgon och se om jag kanske kan få lite hjälp. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

T.ex. sleep tracking är en sådan funktion som blir meningslös om man måste ha klockan på laddning på natten. Själva mobilen kan man utan problem lägga på laddaren t.ex. när man sitter vid skrivbordet. Sen kan jag förstå varför det är så här, om klockan var dubbelt så stor och tre gånger så tung skulle den nog ha andra problem.

För mig är det aldrig några problem.

Laddar både min klocka och telefon på natten. Skulle jag missa att ladda klockan så håller den lätt två dygn (om jag inte kört mycket och lång träning med GPS). Behöver aldrig ladda de på dagen.

Har kört med sleep tracking på natten, men just där är Apple lite sämre funktioner. Sedan gillar jag inte att sova med klockan på armen på natten. Men rent tekniskt hade det fungerat. Laddar nästan 100% på 15-20 min, så bara att ta av sig och ladda medans man duschar och rakar sig.

För sleep tracking så kör jag med en väckarklocka från Google, som har inbyggd sömnradar. Förederar det som sagt framför att sova med klockan på handleden.

Men vill man sova med klockan på natten; så behöver man inte vara orolig. Fungerar hur lätt som helst med laddningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Påminner mig hur många som är negativa till elbilar; visar sig att de som är mest negativa är de som själva aldrig ägt någon. De bara förutsätter att det är en dålig lösning, men har ingen egen erfarenhet av det.

Har noterat samma attityd bland de som diskuterar Apple Watch. De som är absolut mest skeptiska är de som aldrig ägt eller provat någon.

Du lägger ord i munnen på mig, vem sa att jag aldrig testat nån?
Har testat flertalet olika, inkl Apple watch. Och även fast jag har en iPhone 11 ser jag ingen användning för dom helt enkelt.
Föredrar ett vanligt armbandsur.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu tror jag nog att du var ironisk och att vi egentligen är eniga men...

Jo, jag är lite ironisk. Bara lite.

Apple Watch har haft tre generationer hittills. Series 0-3, 4-6 samt SE, och nu 7. Generation 2 har, åtminstone på de små (40mm) katastrofal batteritid om man använder dem det minsta aktivt Jag är övertygad att den generationen förstör hela klockans rykte efter att den första generationen sakta byggt upp det. Det är en öm tå för vissa.

Skrivet av improwise:

Jag är kund i SEB, och löste det genom att skaffa mig ett Volvokort. Det är ett riktigt kreditkort och man får tillbaka nån procent om man tankar med det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Har en Apple watch främst att det är smidig och slippa ta upp telefonen när man får sms eller liknande, också smidigt att kunna ringa och blippa med den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag hatar och älskar min AW.
Jag älskar klockor, och har en schysst samling som jag inte använder längre då samma känsla som uppstår när man glömt telefonen hemma infinner sig när jag använder en annan klocka än min AW.

Det är en sån där pryl jag önskar att jag aldrig hade skaffat.. För nu kan jag inte vara utan den.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tack. Tror att ni som inte använt en äkta smartklocka inte förstår den frihet och smidighet som det ger.

Man måste ha haft det, för att förstå storheten i litenheten. Annars så vet man inte vad man missar.

Lixom du har missat spelen som får dig att röra på dig. Turf går att köra akustiskt tex. Perfekt på vintern när många devices kroknar av kylan.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Spotify, eller andra appar för musik och poddar fungerar fint på en modern klocka.

"Problemet" är att det inte funkar skitdåligt på mobil. Så incitament att söka en bättre lösning finns inte riktigt.

Citat:

Men inte att titta på YouTube (eller surfa på webben). Det har du helt rätt i att en klocka inte är rätt enhet.

Titta på YouTube, Netflix mm gör jag mest på TV:en, eller en dator eller iPad. Mycket trevligare upplevelse än på en liten knölig mobilskärm.

Samma sak med att surfa på webben; där är en iPad eller dator överlägsen allt annat.

Ja, mobil surf+media har bara en poäng om bättre lösningar inte finns tillgängliga/direkt till hands. Vilket för min del tenderar att vara förhållandevis ofta, därav "mobilbehovet".

Näe, den där riktigt vassa selling pointen finns inte riktigt för mig. Vad jag vet, är helt öppen för att nån tar fram den. Inte så att jag hatar vare sig teknik eller klockor men omfamnnar inte automatiskt allt "bara för att".

Permalänk
Skrivet av pumbag3:

Jag har en Polar Vantage vilket jag verkar vara ganska ensam om. Har haft polar sedan 2016. Funkar bra när man tränar mycket och inte är sugen på Garmins priser.
Brukar vara motståndare till alla produkter från Apple. Alltid retar det någon, framförallt min bror.

Jag köpte en Polar Vantage M2 förra veckan och måste säga att jag är imponerad!
Inte så mycket smartfunktioner kanske om man ställer den jämte en Samsung eller Apple-produkt men hur smart den är när det kommer till rena träningsfunktioner och mätning av sömn osv är riktigt häftigt samt en batteritid som håller iaf 3-5 dagar inklusive träning. använder långt fler funktioner än jag trodde och hade bara tänkt bära den när jag springer men den har nu suttit på sen jag köpte den
Jag ersatte en gammal Polar 430 som knappt gick att synka med mobil och tog evigheter att hitta GPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

visar sig att de som är mest negativa är de som själva aldrig ägt någon.

Det, i sig, är väl inte så konstigt iofs. Oavsett om vi pratar om bilar, klockor eller vad som helst. Sällan man köper nått som man inte riktigt ser nån större poäng med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag älskar min Apple Watch S5 så mycket att jag känner mig naken om jag råkar glömma den nån gång. Jag vänder om bilen även om jag riskerar att bli sen till jobbet. Jag tycker att det är skönt att få aviseringar på klockan utan att behöva dra fram mobilen. tex om jag parkerar med easypark får jag notis om att förlänga eller avsluta parkeringen direkt i klockan. Det är skönt att kunna betala snabbt med klockan i butiken eller svara på telefon när man springer ut en snabbis och inte har med sig mobilen. Ingen touchid eller lösenord behövs när jag låser upp macen. Jag kan styra olika smartprylar hemifrån utan att behöva vara nära någon stationär assistent. Dessutom gör den träningen mycket roligare genom att spåra allt man gör. Den gör vardagen så mycket bättre för mig.
Det har gått rykten i flera år nu att en Apple Watch med glukosmätare är på gång. Jag misstänker att det är godkännande från olika läkemedelsverk och liknande som gör att det dröjer. Även om man inte har diabetes är det ett väldigt effektivt verktyg för när man deffar eller går ner i vikt.

Sidospår men vad är orsaken till att en glukosmätare skulle vara bra för deff?

Permalänk
Medlem

Haft Samsung gear s3 frontier i 6 år och den fungerar toppen fortfarande.
Förvånad över att det verkligen är apple watch som dominerar i världen med tanke på hur ful den är som klocka

Permalänk
Medlem

Jag har en mekanisk Certina för dressade sammanhang och en G-Shock för vardagsbruk. Hade tidigare en Casio W-800 för vardagsbruk men armbandet gick sönder och ett nytt kostade typ halva klockan. Perfekt att ta tiden på löprundan med.
Jag har även ett Xiaomi Mi Band 4 för att mäta pulsen/träningsintensitet med - tidtagning suger den på.

Skrivet av RVX:

Ställer mig också på denna sida. Nästa klocka jag köper är redan bestämt kommer bli en till G-Shock, troligen ur deras mudmaster serie. Vill ha nånting som håller och som inte behöver vara försiktig med.

Jag köpte nyligen den uppdaterade G-Shock versionen GW-M5610U med solceller. Inga 3 dagars intervaller på laddningar där inte.
Jag gillar den fyrkantiga retro looken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Jag har en mekanisk Certina för dressade sammanhang och en G-Shock för vardagsbruk. Hade tidigare en Casio W-800 för vardagsbruk men armbandet gick sönder och ett nytt kostade typ halva klockan. Perfekt att ta tiden på löprundan med.
Jag har även ett Xiaomi Mi Band 4 för att mäta pulsen/träningsintensitet med - tidtagning suger den på.

Jag köpte nyligen den uppdaterade G-Shock versionen GW-M5610U med solceller. Inga 3 dagars intervaller på laddningar där inte.
Jag gillar den fyrkantiga retro looken.

Själv rockar jag en GW-M5610U-1ER sen flera år tillbaka, tror det är samma fast en uppdaterad variant?Precis som du gillar retro-viben. Den har överlevt i princip allt känns det som. Iskalla sjöar, kvarlämnad ute i minusgrader, tappat bland stenar etc etc.
Drömmer om antingen en gwg-1000 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Har en billig smartband, mest för att verkligen inte missa samtal om jag rör mig bland massa folk.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag hatar och älskar min AW.
Jag älskar klockor, och har en schysst samling som jag inte använder längre då samma känsla som uppstår när man glömt telefonen hemma infinner sig när jag använder en annan klocka än min AW.

Det är en sån där pryl jag önskar att jag aldrig hade skaffat.. För nu kan jag inte vara utan den.

*LOL*

Samma sak här. Lätt att vänja sig, sedan är det extremt svårt att gå tillbaka i tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

"Problemet" är att det inte funkar skitdåligt på mobil. Så incitament att söka en bättre lösning finns inte riktigt.

Om man är på joggingtur, eller bara en promenad i solen, så är det oerhört smidigt och befriande att slippa släpa på en telefon. Därav en bättre lösning.

Skrivet av ipac:

Det, i sig, är väl inte så konstigt iofs. Oavsett om vi pratar om bilar, klockor eller vad som helst. Sällan man köper nått som man inte riktigt ser nån större poäng med.

Poängen är att det är ju svårt att utvärdera och uttala sig om saker man aldrig provat. Blir oftast mest fördomar då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

Haft Samsung gear s3 frontier i 6 år och den fungerar toppen fortfarande.
Förvånad över att det verkligen är apple watch som dominerar i världen med tanke på hur ful den är som klocka

Det är för att ekosystemet av appar är överlägset alla andra klockor på marknaden. Helt överlägset bäst.

Sedan är ju smak mycket just smak. Jag tycker inte att de är fula, och tycker ett kvadratisk skärm är mer användarvänlig än en rund skärm (som jag testat innan). Även om design är viktigt, så för mig så går funktion före design.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

Sidospår men vad är orsaken till att en glukosmätare skulle vara bra för deff?

Sidospår ja..
När insulinnivåerna ligger på noll bränner man fett. Det kan vara väldigt motiverande att se sig hålla stabila blodsockernivåer genom att välja rätt kost som inte spikar blodsockret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Om man är på joggingtur, eller bara en promenad i solen, så är det oerhört smidigt och befriande att slippa släpa på en telefon. Därav en bättre lösning.

Ja för joggaren har den en selling point.

Citat:

Poängen är att det är ju svårt att utvärdera och uttala sig om saker man aldrig provat. Blir oftast mest fördomar då.

Det är fortfarande så att det krävs en lockande selling point, som är relevant för den enskilde, för att denne ska köpa nått. Saknas det är det klart att köpet uteblir.

Så argumentet "så säger bara de som inte har nån" är egentligen rätt krassligt. Förutsatt att ointresset inte beror på direkta felaktigheter då förstås.

Permalänk
Medlem

Förlängd arm till mobilen, trevligt träningsverktyg och håller koll på en del av kroppens funktioner. Det finns antagligen lika mycket pros som cons beroende på vem man frågar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.