Meta påstås göra "Zuck Bucks" – digital valuta för sociala medier

Permalänk
Melding Plague

Meta påstås göra "Zuck Bucks" – digital valuta för sociala medier

Trots det mindre lyckade kryptoprojektet "Diem" påstås Meta smida vidare med planer på digital valuta döpt efter Mark Zuckerberg i egen hög person.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mikrotransaktioner på Facebook, vilken "bra" idé.

Permalänk
Medlem

1:a april har redan varit...

Permalänk
Medlem

Suck Bucks. Passande namn.

Permalänk
Skrivet av zaap:

Suck Bucks. Passande namn.

Nej tack!

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Nu har spriten tagit hårt...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Äntligen har vi hittat det perfekta sättet att köpa NFT profilbilder på Twitter.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Crypto, där även de seriösa är parodiska.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker Facebook för mer ont än gott med sig?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Menar man "suck" bucks?

Permalänk
Medlem

Meta kommer att bli högstadie för oss som blev mobbade, kan inte se det gå åt ett annat håll.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Någon mer som tycker Facebook för mer ont än gott med sig?

Ja, men tyvärr är man i minoritet och ens bojkottande av Metas tjänster gör det ibland svårt för en själv. Sad but true.

Permalänk
Medlem

The ROFL

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag om vissa rika personer bara kastar massa skit på väggen och ser vad som kan fastna.

Permalänk
Musikälskare

the wat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

haha första april kom sent i år.

Permalänk
Medlem

... zuck ... bucks? Vem fan kommer på namnen egentligen?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Suckers! (Zuckers?)

Permalänk
Avstängd

Narcissus™

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Ja, men tyvärr är man i minoritet och ens bojkottande av Metas tjänster gör det ibland svårt för en själv. Sad but true.

Jag har Facebook just för att det underlättar. Alla har det och vill använda det för allt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag har Facebook just för att det underlättar. Alla har det och vill använda det för allt.

Tyvärr ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ibland undrar jag om vissa rika personer bara kastar massa skit på väggen och ser vad som kan fastna.

Inte bara rika, tror det gäller en hel del brancher! Jobbade på ett företag som ägdes av en hyffsat känd tv-profil i början av 2000 och vår arbetsmetod va "spaggeti-konceptet".

Ontopic. "Suga han-hjortar" Riktigt bra marknadsföring!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag har Facebook just för att det underlättar. Alla har det och vill använda det för allt.

Jag har varit utan Facebook i 11 år. Har klarat mig fint. De som jag vill kontakta eller som vill kontakta mig, kan göra det via andra tjänster än Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag har Facebook just för att det underlättar. Alla har det och vill använda det för allt.

Ja, det är liksom det ställe där jag interagerar med vänner, familj och bekanta.
Det är otroligt smidigt att ha en samlingsplats där en kan kommunicera med alla både i grupp och individuellt på olika sätt.

Och att bara följa och ta del av deras liv och så tycker jag är mycket värt.
Jag önskar att den här mötesplatsen inte ens var privatägd och framförallt inte av ett så fruktansvärt företag som Meta, men själva konceptet med digital samlingspunkt på det sättet är otroligt mycket värt.
Men jag hoppas att regler och lagar kommer och kontrollerar det hela snart, för monopolställningen är liksom rätt uppenbar.
Och med den här typen av tjänster så är monopolställning hela poängen, det är en samlingsplats. Om alla använder olika tjänster så faller ju hela konceptet.

Det är klart att en klarar sig utan sådana här mötesplatser, och att en klarar sig utmärkt utan Facebook.
Men det är väldigt mycket i det moderna samhället en klarar sig utmärkt utan som ändå är väldigt trevligt, bekvämt och användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaap:

Suck Bucks. Passande namn.

Eller "Zuck Bucks" sucks.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Zucky zucky, five bucky

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Nej tack. Ögonblicket som saker kostar på Facebook så överger jag det ögonaböj.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Crypto, där även de seriösa är parodiska.

Om jag förstod det rätt så är det ingen cryptovaluta den här gången utan bara digitala meta-pengar.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zaap:

Suck Bucks. Passande namn.

"Suck Bucks™ - Only For Suckers!"

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Om jag förstod det rätt så är det ingen cryptovaluta den här gången utan bara digitala meta-pengar.

Konseptet ligner jo mere på hvordan de fleste MMO spill har en valuta som en kun kan bruke innenfor spillet. "Suck Buck" vil jo neppe kunne brukes noen annen sted enn innenfor nettverket av Meta/FB virksomheter. På mange måter er det jo en måte å monopolisere en særlig valuta enhet der ikke kan bruke utenfor disse virksomheter. På et eller annen måte må jo en slike valuta også forholde seg til eksisterende valuta og deres real verdi.

https://fortune.com/2022/04/07/meta-facebook-crypto-zuck-buck...