Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Game Pass-uppdatering!

In:
F1 2021 (Cloud) – 19 april
Need for Speed Hot Pursuit Remastered (Cloud) – 19 april
Turnip Boy Commits Tax Evasion (Cloud, Console, and PC) – 19 april
7 Days to Die (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – 26 april
Research and Destroy (Console and PC) – 26 april
Bugsnax (Cloud, Console, and PC) – 28 april
Unsouled (Console and PC) – 28 april

IMHO, lite halvklen andra halvlek. Indie-titlarna Research and Destroy och Unsouled är rykande färska day 1-releaser och ser ut att vara rätt underhållande. Bugsnax var releasetitel till PS5 och ger spelare en rätt underlig, men charmig, upplevelse.

Ut 30 april:
Cricket 19 (Cloud, Console, and PC)
Outlast 2 (Cloud, Console, and PC)
Secret Neighbor (Cloud, Console, and PC)
Streets of Rage 4 (Cloud, Console, and PC)

https://news.xbox.com/en-us/2022/04/19/game-pass-mid-april-20...

Permalänk
Medlem

Du glömde denna smygare

More Ubisoft Games Coming to Game Pass

I’m excited to share that we’re working with Ubisoft to bring even more incredible games to the Game Pass library! In the next two months, Assassin’s Creed Origins will join the library for cloud, console, and PC via Ubisoft Connect app. We will also bring For Honor: Marching Fire Edition to PC via Ubisoft Connect app, and upgrade to the Marching Fire Edition for cloud and console.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bozzeta:

Du glömde denna smygare

More Ubisoft Games Coming to Game Pass

I’m excited to share that we’re working with Ubisoft to bring even more incredible games to the Game Pass library! In the next two months, Assassin’s Creed Origins will join the library for cloud, console, and PC via Ubisoft Connect app. We will also bring For Honor: Marching Fire Edition to PC via Ubisoft Connect app, and upgrade to the Marching Fire Edition for cloud and console.

Sant! Och det är ju kul. Men inga datum för spelen än!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta är en noob fråga men ny till Series X och Xbox One. Köpte Skyrim Anniversary edition från webhallen och på bilden och andra bilder jag hittar på förpackningen ska det stå Xbox uppe i mitten och sedan en Series X logga i högra hörnet. Så ser andra spel jag köpt ut också.

Denna står dock Xbox One och ingen Series X logga dock står det Xbox Series X och Xbox One på vänster sida i text. Står inget om 60fps på baksidan som det gör på annat spel och skyrim ska ha 60fps på Series X.

Är det så att jag fått Xbox One version som kör i bakåtkompatibilitet läge? Eller är detta helt normalt och smart delivery ser till att man får rätt oavsett? Finns det något sätt att faktiskt se att det är äkta Series X native app man kör? Från vad jag förstår från Digital Foundry är det lite förbättringar i native appen som mindre dippar från 60fps och snabbare laddningstider.

Tack för svar.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ursäkta om detta är en noob fråga men ny till Series X och Xbox One. Köpte Skyrim Anniversary edition från webhallen och på bilden och andra bilder jag hittar på förpackningen ska det stå Xbox uppe i mitten och sedan en Series X logga i högra hörnet. Så ser andra spel jag köpt ut också.

Denna står dock Xbox One och ingen Series X logga dock står det Xbox Series X och Xbox One på vänster sida i text. Står inget om 60fps på baksidan som det gör på annat spel och skyrim ska ha 60fps på Series X.

Är det så att jag fått Xbox One version som kör i bakåtkompatibilitet läge? Eller är detta helt normalt och smart delivery ser till att man får rätt oavsett? Finns det något sätt att faktiskt se att det är äkta Series X native app man kör? Från vad jag förstår från Digital Foundry är det lite förbättringar i native appen som mindre dippar från 60fps och snabbare laddningstider.

Tack för svar.

Smart Delivery löser. Inga konstigheter.

Tror att X|S-loggan kommer dyka upp på spelets "ikon" på dashboarden som tecken på att du kör den rätta versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Smart Delivery löser. Inga konstigheter.

Tror att X|S-loggan kommer dyka upp på spelets "ikon" på dashboarden som tecken på att du kör den rätta versionen.

Tack. Är en Series S/X logga. Står däremot Special Edition men de gjorde väl ingen logga för anniversary antar jag. Man fick alla creator club som man ska med anniversary.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Celebrate the games that started it all! Sonic Origins is a brand new collection including Sonic the Hedgehog, Sonic CD, Sonic the Hedgehog 2, and Sonic 3 & Knuckles.

Play as Sonic, Tails, & Knuckles and immerse yourself in the fully remastered gameplay, tie the games together with all new animations, explore added features, modes, and more!

Sonic Origins arrives June 23rd, 2022!

Permalänk
Medlem

Lägsta priserna hittills?

Assassin's Creed® Odyssey - ULTIMATE EDITION - 274,75 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/assassins-creed-odyssey#purc...

IMMORTALS FENYX RISING - GOLD EDITION - 363,65 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/immortals-fenyx-rising...

RACCOON CITY EDITION (Resident Evil 2 och 3) - 255,60 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/raccoon-city-edition/9...

Assassin's Creed IV Black Flag - 55,20 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/assassins-creed-iv-bla...

Trials® Rising - Digital Gold Edition - 92,70 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/trials-rising---digita...

Permalänk
Medlem

https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/batteries-chargers/pla...

Batteripack finns i lager hos MS igen. Jag köpte ett till så jag har till båda mina kontroller. Bra lång laddkabel medföljer.

** 220427. Slut i lager hos MS **

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozzeta:

Lägsta priserna hittills?

Assassin's Creed® Odyssey - ULTIMATE EDITION - 274,75 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/assassins-creed-odyssey#purc...

Kan rekommendera Assassins's Creed Odyssey då titeln är next-gen optimerad vilket innebär 60fps@4k.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag köpte Gta för Series X igår, var ju några år sedan man körde igenom Storyn nu, samt lite kul att testa nya grafiklägen.

Spontant tycker jag att Gta lider av samma problem som Forza Horizon 5.

30Fps-läget i Native 4k med motsvarande high-settings är snyggt osv osv, men det finns en "inbyggt" seghet i 30fps-läget, rör man dosan så är fördröjningen till rörelsen på tvn ganska lång ändå, och då är jag en medelålders "gubbe" som halvligger i soffan och spelar. Jag är inte kräsen eller liknande, men förstår inte varför 30fps känns så tungdrivet, likadant med Horizon 5. Det är ospelbart helt enkelt, nästan svårspelat segt så pass att en sladd med bilen osv blir svårparrerad för att det blir sådan fördröjning.

I 60fps-läget istället så är spelet inte så snyggt, visst det är gammalt, men det känns inte som en uppdatering alls med lågupplösta texturen på vägarna osv. Så då helt plötsligt likt Horizon 5 så känns "wow"-läget helt onödigt och bara något man kör med första timmen för att sedan inse att det bara duger till att ta några Screenshots i.

Ingen annan som har liknande erfarenheter? Tvivlar på att det är tvn som strular då det är en Oled.

Visa signatur
Permalänk
Konsolgrävare

Xbox & Bethesda Games Showcase 12 Juni 19:00!

This show will feature amazing titles coming from Xbox Game Studios, Bethesda, and our partners around the world.

https://news.xbox.com/en-us/2022/04/28/xbox-and-bethesda-show...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Jag köpte Gta för Series X igår, var ju några år sedan man körde igenom Storyn nu, samt lite kul att testa nya grafiklägen.

Spontant tycker jag att Gta lider av samma problem som Forza Horizon 5.

30Fps-läget i Native 4k med motsvarande high-settings är snyggt osv osv, men det finns en "inbyggt" seghet i 30fps-läget, rör man dosan så är fördröjningen till rörelsen på tvn ganska lång ändå, och då är jag en medelålders "gubbe" som halvligger i soffan och spelar. Jag är inte kräsen eller liknande, men förstår inte varför 30fps känns så tungdrivet, likadant med Horizon 5. Det är ospelbart helt enkelt, nästan svårspelat segt så pass att en sladd med bilen osv blir svårparrerad för att det blir sådan fördröjning.

I 60fps-läget istället så är spelet inte så snyggt, visst det är gammalt, men det känns inte som en uppdatering alls med lågupplösta texturen på vägarna osv. Så då helt plötsligt likt Horizon 5 så känns "wow"-läget helt onödigt och bara något man kör med första timmen för att sedan inse att det bara duger till att ta några Screenshots i.

Ingen annan som har liknande erfarenheter? Tvivlar på att det är tvn som strular då det är en Oled.

Just i FH5 tycker jag 30 FPS läget fungerar bra. Visst kan man se att det är 30 FPS när man svänger men kontrollen tycker jag ändå upplevs som responsiv och märker ingen större skillnad mot 60fps.

Däremot så är 30 FPS läget i Cyberpunk 2077 i det närmaste ospelbart. Kontrollen känns trög och när man panorerar kameran blir allt så grötigt att man knappt kan se vad som är vad.

GTA har jag inte. 🙂

Permalänk
Medlem

NBA 2K22 – the latest iteration of the top-rated NBA video game simulation series – is now available for Xbox One and Xbox Series X|S with Xbox Game Pass.
https://news.xbox.com/en-us/2022/04/28/become-an-nba-champion...

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto: San Andreas försvinner från Gamepass om två veckor. (Varit tillgänglig ett halvår på GP)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saigon:

Jag köpte Gta för Series X igår, var ju några år sedan man körde igenom Storyn nu, samt lite kul att testa nya grafiklägen.

Spontant tycker jag att Gta lider av samma problem som Forza Horizon 5.

30Fps-läget i Native 4k med motsvarande high-settings är snyggt osv osv, men det finns en "inbyggt" seghet i 30fps-läget, rör man dosan så är fördröjningen till rörelsen på tvn ganska lång ändå, och då är jag en medelålders "gubbe" som halvligger i soffan och spelar. Jag är inte kräsen eller liknande, men förstår inte varför 30fps känns så tungdrivet, likadant med Horizon 5. Det är ospelbart helt enkelt, nästan svårspelat segt så pass att en sladd med bilen osv blir svårparrerad för att det blir sådan fördröjning.

I 60fps-läget istället så är spelet inte så snyggt, visst det är gammalt, men det känns inte som en uppdatering alls med lågupplösta texturen på vägarna osv. Så då helt plötsligt likt Horizon 5 så känns "wow"-läget helt onödigt och bara något man kör med första timmen för att sedan inse att det bara duger till att ta några Screenshots i.

Ingen annan som har liknande erfarenheter? Tvivlar på att det är tvn som strular då det är en Oled.

GTA har väl alltid, i alla fall sedan det blev 3D, varit lite slö i responsen dock blev det ju mycket mer märkbart, för mig i alla fall, när GTA IV kom och femman var ingen förbättring. Men den speltypen är ju inte så "twitchig" så det har ju funkat bra ändå, även om intensiva strider kan bli onödigt svåra förstås.

Nu har jag inte köpt uppdateringen. Det känns lite surt att betala ytterligare en gång för samma spel, jag har köpt det på PS3(!), XBone och PC liksom. Och fått det på Epic så två exemplar på PC. Ännu surare är det ju att man är tvungen att köpa uppdateringen för Online för att kunna köra SP uppdaterat, trots att de säljs separat. Men är det inte så att de har ett mellanläge som kör 1440p men med viss RT och så? Vad jag har läst är det en väldigt bra kompromiss, för det är svårt att gå tillbaka till 30 FPS när man prövat 60 i detta spel.

Permalänk

Hej har märkt att fläkten går spinner trots att konsolen är nyss avstängd,Jag kör energi spar läget. Enda gången fläkten stängs av är om jag väljer gå in på inställningar-stäng av konsolen helt. Är det är detta normalt ??

Edit: lät den vara några min, och nu är fläkten avstängd , verkar vara så att den ska kylas av efter man spelat.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hej har märkt att fläkten går spinner trots att konsolen är nyss avstängd,Jag kör energi spar läget. Enda gången fläkten stängs av är om jag väljer gå in på inställningar-stäng av konsolen helt. Är det är detta normalt ??

Edit: lät den vara några min, och nu är fläkten avstängd , verkar vara så att den ska kylas av efter man spelat.

Hej, precis. Ibland kör den fläkten en stund efteråt för att kyla ner den precis som på en bil ibland kör den uppdateringar när man stängt av konsolen. Båda gör att fläkten är igång.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hej har märkt att fläkten går spinner trots att konsolen är nyss avstängd,Jag kör energi spar läget. Enda gången fläkten stängs av är om jag väljer gå in på inställningar-stäng av konsolen helt. Är det är detta normalt ??

Edit: lät den vara några min, och nu är fläkten avstängd , verkar vara så att den ska kylas av efter man spelat.

Skrivet av martak:

Hej, precis. Ibland kör den fläkten en stund efteråt för att kyla ner den precis som på en bil ibland kör den uppdateringar när man stängt av konsolen. Båda gör att fläkten är igång.

Märkte själv av att fläkten gick för ett tag sedan och att luften som slussades ut var rätt varm. Visade sig att ett spel (Weird West) hindrade konsolen att gå i viloläge. Nu har jag ~130h speltid, varav kanske 5h är verkligt spelande 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

En stilla undran... Är det ens lönt att köra energisparläge? Jag menar, den bootar ju rätt snabbt ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

En stilla undran... Är det ens lönt att köra energisparläge? Jag menar, den bootar ju rätt snabbt ändå...

Jag brukar köra standbyläge (det läge där den inte stängs av helt) ibland när det är stora och många uppdateringar. En del spel kan ju ha uppdateringar på dryga 50 GB. Låter den då stå i standby men nästa gång byter jag till energisparläge (det läge som stänger av den helt).

Inte förtjust i saker som står i standby. Särskilt där jag bor där strömmen kan svaja lite och slå ut apparater om man inte är lite uppmärksam så fort det blåser lite.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ace Combat™ 7: Skies Unknown Deluxe Edition
212,25 kr
Xbox Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag brukar köra standbyläge (det läge där den inte stängs av helt) ibland när det är stora och många uppdateringar. En del spel kan ju ha uppdateringar på dryga 50 GB. Låter den då stå i standby men nästa gång byter jag till energisparläge (det läge som stänger av den helt).

Inte förtjust i saker som står i standby. Särskilt där jag bor där strömmen kan svaja lite och slå ut apparater om man inte är lite uppmärksam så fort det blåser lite.

Ah! Jag blandade kanske ihop de olika lägena...

Jag stänger alltid av min helt och ser personligen ingen anledning att köra något annat läge. Har ganska snabb lina så tankar det mesta på kort tid.

Permalänk

Vad skiljer Forza 6 mot 7:an. Är det alltid Samma bilar och banor, men med uppdaterad grafik? Eller vad är skillnaden.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Ah! Jag blandade kanske ihop de olika lägena...

Jag stänger alltid av min helt och ser personligen ingen anledning att köra något annat läge. Har ganska snabb lina så tankar det mesta på kort tid.

En annan fördel förutom att den uppdaterar spelen automatiskt som jag ser det är att man kan sitta på jobbet och installera spel genom gamepass 🙂 Gjort det ett flertal ggr när jag jobbar kväll t.ex. och det är något spelsläpp som jag vill testa när jag kommer hem 🙂

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Maj-uppdatering för Xbox Game Pass

Microsoft har dunkat ut info om vilka titlar som kommer läggas till i Game Pass under första halvan av maj och den här gången ser listan ut som sådan:

  • NBA 2K22 (Cloud and Console) – Available Now

  • Loot River (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox

  • Trek to Yomi (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – May 5

  • Citizen Sleeper (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – May 5

  • Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition (Cloud, Console, and PC) – May 10

  • Eiyuden Chronicle: Rising (Cloud, Console, and PC) – May 10

  • This War of Mine: Final Cut (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – May 10

  • NHL 22 (Console) EA Play – May 12

Spel som ryker från biblioteket den här månaden är GTA: San Andreas som försvinner 10 maj. Sedan är det Enter the Gungeon, Final Fantasy X/X-2 HD Remaster, Remnant: From the Ashes, Steep, The Catch: Carp and Coarse och The Wild at Heart.

Bra månad, IMHO. Trek to Yomi ser svinigt intressant ut, och ser ut att stilla Ghost of Tsushima-hungern en aning. Lite trist att San Andreas, Enter the Gungeon och Final Fantasy ryker, men några smällar måste man ju ändå ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Microsoft har dunkat ut info om vilka titlar som kommer läggas till i Game Pass under första halvan av maj och den här gången ser listan ut som sådan:

  • NBA 2K22 (Cloud and Console) – Available Now

  • Loot River (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox

  • Trek to Yomi (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – May 5

  • Citizen Sleeper (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – May 5

  • Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition (Cloud, Console, and PC) – May 10

  • Eiyuden Chronicle: Rising (Cloud, Console, and PC) – May 10

  • This War of Mine: Final Cut (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – May 10

  • NHL 22 (Console) EA Play – May 12

Spel som ryker från biblioteket den här månaden är GTA: San Andreas som försvinner 10 maj. Sedan är det Enter the Gungeon, Final Fantasy X/X-2 HD Remaster, Remnant: From the Ashes, Steep, The Catch: Carp and Coarse och The Wild at Heart.

Bra månad, IMHO. Trek to Yomi ser svinigt intressant ut, och ser ut att stilla Ghost of Tsushima-hungern en aning. Lite trist att San Andreas, Enter the Gungeon och Final Fantasy ryker, men några smällar måste man ju ändå ta.

https://i0.wp.com/news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/GP_ComingSoon_may_3_2022-8e97dfb65b93a01dfd42.jpg?w=1776&ssl=1

Uppskattar de här posterna, André! Keep it up

Visa signatur

---

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Gorian:

Uppskattar de här posterna, André! Keep it up

Will do! Skönt att min arbetsskada från Feber kommer till användning.