Söndagsmatiné: LG C2 möter äldre modeller i retrospel

Permalänk
Melding Plague

Söndagsmatiné: LG C2 möter äldre modeller i retrospel

Vanligtvis väntas förbättringar med varje ny årsmodell av en serie TV-apparater. Detta visar sig mindre självklart med årets modeller från LG för den som gillar retrospel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag körde lite IRL flipperspel nyligen och det kändes faktiskt ovant med noll input lag och obegränsad refresh rate. Så det var såklart bara därför som jag inte fick massor av poäng.

Permalänk
Medlem

Retrotink 5X är det som gäller vid retromaskiner för min del, funkar riktigt bra på CX. Har även moddat mitt N64 med N64 Digital och ja, signalen är bra men som tur var kan min nostalgi till konsolen se över hur grafiken åldrats

Just My Life in Gaming gjorde mig insnöad på hur man kan spela sina retrospel på ett modernt sätt. Deras avsnitt är både underhållande, informativa och proffsigt gjorda. En av favoriterna på Youtube!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

Förr. Vissa personer speciellt äldre gubbar köpte en svindyr Bang Olufsen som de planerade att ha i kanske 20år.
När jag såg youtubeklipp tänkte jag. Det kommer mjukvaruändringar hela tiden, det är kanske fel att köpa en tv i år och man ska vänta till nästa år.

Permalänk
Medlem

Känns nästan som att man får pilla lika många timmar på inställningar, som man behöver jobba för att ha råd med skärmen.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Bra video - noggrant testat osv.
Verkar som c2 har en del begränsningar och barnsjukdomar!
Frågan är ju vilka som kommer fixas via firmware om några…

Själv är jag bra sugen på att slå till på b1 nu - ska bara ta mod till mig
(Inte evo panel men kanske inte bara en nackdel!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Bra video - noggrant testat osv.
Verkar som c2 har en del begränsningar och barnsjukdomar!
Frågan är ju vilka som kommer fixas via firmware om några…

Själv är jag bra sugen på att slå till på b1 nu - ska bara ta mod till mig
(Inte evo panel men kanske inte bara en nackdel!)

Nix. Enligt rtings så är b1 bättre på banding än c1.
Dock väntar jag själv för att black crush ska bli bättre..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att QD-OLED kan sköta SD material mycket bättre. Det é ju inte det viktigaste givetvis, men om de fixar det bra så gör det bara min köplust ännu större.

Permalänk
Medlem

Beställde en C1 efter jag kikade på MLiGs video om C2:an. Rekommenderar deras andra videos om du vill ha en nostalgikick och nörda in dig lite på retrospel.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1