Permalänk
Medlem

Gissar fritt lite baserat på grafiska stilen: är det Harvester?
(tror inte jag spelat det själv, men nån kompis köpte det nog)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Jäkligt snyggt taget Roger det får jag medge!

Detta spel kommer att för evigt vara ett minne av min pappa (nu är han inte död tack och lov), han absolut älskar detta spel och jag också.

Han köpte spelet 1998 på Tradition eller TV-spelsbörsen tror jag och vi har många fina minnen av det, dock kan han inte spela det på sin moderna laptop längre utan det slutade med att jag köpte GOG versionen åt honom.

Tack gode gud för GOG och dessutom är spelet att rekommendera om man gillar peka och klicka äventyr likt Monkey Island fast lite mer morbidare.

Permalänk
Medlem

Hehe där hade jag flyt

Jag håller mig lite till genren och postar ett spel som nog bara varit med en gång i tråden förut:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En lite enklare bild kanske? (tidigare i spelet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som tagit den än? Lätt chockad!

Det är ett point'n'click äventyr som är två år yngre än Harvester.
Spelet delar (ish) namn med en Metallicalåt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ingen som tagit den än? Lätt chockad!

Det är ett point'n'click äventyr som är två år yngre än Harvester.
Spelet delar namn med en Metallicalåt

Ser sandigt ut, så chansar på ’Enter Sandman’

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ser sandigt ut, så chansar på ’Enter Sandman’

Ett tappert försök, men nope

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bussig ledtråd, då är det Sanitarium.
Har varken hört om eller sett men Metallicas låtar har lyssnats mycket på såklart.
Kul att "Harvester (of Sorrow)" följdes upp av "(welcome home) Sanitarium"

<Edit kollade igenom Gameplay men det gav mig ingen som helst önskan att prova det>

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem

Då tycker jag vi återgår till gamla trygga C64 och detta årstidstypiska spel

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Skrivet av anon338571:

Jäkligt snyggt taget Roger det får jag medge!

Detta spel kommer att för evigt vara ett minne av min pappa (nu är han inte död tack och lov), han absolut älskar detta spel och jag också.

Han köpte spelet 1998 på Tradition eller TV-spelsbörsen tror jag och vi har många fina minnen av det, dock kan han inte spela det på sin moderna laptop längre utan det slutade med att jag köpte GOG versionen åt honom.

Tack gode gud för GOG och dessutom är spelet att rekommendera om man gillar peka och klicka äventyr likt Monkey Island fast lite mer morbidare.

Harvester är ett spel jag är nostalgisk till trotts att jag aldrig spelat. Kan bara tänka på Harvester sången.
https://www.youtube.com/watch?v=kIYfSY1PjFs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Då tycker jag vi återgår till gamla trygga C64 och detta årstidstypiska spel

https://i.imgur.com/tOzGeNf.jpg

Verkar vara Hover Bovver. Tror inte jag har sett det tidigare men påminner om ett spel min storebror knappade ihop om en Arla-ko 😁

På jobbet nu,så kan nog inte fixa något nytt innan kvällen så om någon har något på gång, kör hårt!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Verkar vara Hover Bovver. Tror inte jag har sett det tidigare men påminner om ett spel min storebror knappade ihop om en Arla-ko 😁

På jobbet nu,så kan nog inte fixa något nytt innan kvällen så om någon har något på gång, kör hårt!

Korrekt, och det är väl lite känslan över detta spelet också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Bussig ledtråd, då är det Sanitarium.
Har varken hört om eller sett men Metallicas låtar har lyssnats mycket på såklart.
Kul att "Harvester (of Sorrow)" följdes upp av "(welcome home) Sanitarium"

<Edit kollade igenom Gameplay men det gav mig ingen som helst önskan att prova det>

Rätt förstås

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äh, jag kom på ett jag ville ha med här 😁

Två bilder, se om någon tar det på basen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Två bilder, se om någon tar det på basen..https://i.ytimg.com/vi/S7wFVfnfEXU/mqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/9xYkjucs5VQ/maxresdefault.jpg

Ingen aning om vad det är för spel, men jag gillar att det är en stor militärbyggnad med en hamster framför

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Två bilder, se om någon tar det på basen.

Känner inte igen men ser coolt ut
Har man missat nått man borde spelat månne?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ingen aning om vad det är för spel, men jag gillar att det är en stor militärbyggnad med en hamster framför

Skrivet av Roger W:

Känner inte igen men ser coolt ut
Har man missat nått man borde spelat månne?

Nu vet ni att det är militärer och "coolt", och att veta det är halva slaget. (hint hint)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första tanken var M.A.S.K men om det fanns något sådant spel har jag inte koll på...

Gissning: G.I Joe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Första tanken var M.A.S.K men om det fanns något sådant spel har jag inte koll på...

Gissning: G.I Joe

Korrekt! Jag minns det som ganska roligt till och med, bättre än M.A.S.K som också fanns till C64 😁

Din tur!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi testar detta:

Permalänk
Medlem

Ser ut som Battle Isle.
Jag gissar på ettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Ser ut som Battle Isle.
Jag gissar på ettan.

Samma utvecklare, men no dice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Samma utvecklare, men no dice!

Intressant, då provar jag History line 1914-1918.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Intressant, då provar jag History line 1914-1918.

Korrekt!
Din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Korrekt!
Din tur!

Om man jämför spelet med battle isle kan man tycka att utvecklarna gjorde det lite väl lätt för sig.

Vi provar denna:

Permalänk
Medlem

Oregon trial?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Om man jämför spelet med battle isle kan man tycka att utvecklarna gjorde det lite väl lätt för sig.

Vi provar denna:
https://i.ibb.co/gdjhKcH/365-C50-C9-3-F96-4786-92-F4-F69-B3-D346-DAE.jpg

Såg det där precis i en video om C64. Minns inte namnet just nu men det var tydligen inte så bra spel även om grafiken verkar cool.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också sett nån video och en del bilder från spelet men aldrig spelat själv... Kommer inte på namnet alls just nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinodån:

Oregon trial?

Nope

Permalänk
Medlem

Law of the West tror jag det kan vara!

Visa signatur