Gott & blandat med custom keeb grejer (allt i ett paket)

Permalänk
Medlem

Gott & blandat med custom keeb grejer (allt i ett paket)

Ska flytta till sommaren så har börjat rensa mina gömmor lite.

Här är då en samling av mina custom keeb grejer. Det är keycaps, switchar, halvfärdiga PCBs, m.m. Tänkte först bara föra det till tippen men känns trist så tänkte jag provar här först.

Allt säljes i ett paket:

- Några kailh box jade switchar
- Några novelkeys cream switchar
- Många gatreon yellow milky switchar (räcker till kbd67)
- Många Cherry MX Brown switchar, bortlödda från FC660 (några bra, några dåliga)
- Random keycaps (några hyperx pudding, anne pro, corsair, färgade blanka)
- Keycaps till Leopold FC660 iso
- Vita PBT keycaps: https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/simple-white-mac-pc-np-pr...
- Defekt KBD67 Lite R3 ISO PCB (köpt det här året från maxgaming och fungerade bra, men här om veckan när jag höll på att testa olika switchar så slutade D tangenten att fungera. Vad jag tror så är en av "kopparplattorna" som nyper fast switchen för bred och gör därav inte kontakt längre. Kanske är lätt att fixa, kanske inte)
- Övriga delar till KBD67 (case, stabs, skruvar, m.m.)
- Liten burk med loob
- FC660 PCB med Kailh Box Jade switchar
- Defekt Anne Pro 2 PCB med Kailh Box White switchar (började löda bort dem en kväll men lessnade lol)
- Någon 60% PCB med Novelkeys Cream switchar, blev aldrig färdig för jag saknade massa delar och tappade intresse... man borde löda bort switcharna då dem är i princip oanvända
- Random 60% transparent case
- Kanske något annat jag missat... se bilder

Roliga grejer för den som orkar och har intresse o tid

Bud från 100 kr eller så åker det på tippen. Budstopp 1 vecka efter första budet.
Skickas med Postnord spårbart (gissar det går på 99 kr). Betala i förskott med Swish.

-------------------

ps. om du råkar ha ett Logitech G915 TKL med Clicky switchar är jag intresserad. ds.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 100 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Då blir budstopp tisdag 24/5 19:24

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 600 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

800 + frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Oooookej, jag måste fråga, vad är det som är så attraktivt här? Jag hade tänkt att någon kanske ville ge högst 200 för skrothögen men uppenbarligen är det något jag inte ser.

Vill bara kolla så det inte blivit något missförstånd för jag är ganska överraskad av intresset!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Oooookej, jag måste fråga, vad är det som är så attraktivt här? Jag hade tänkt att någon kanske ville ge högst 200 för skrothögen men uppenbarligen är det något jag inte ser.

Vill bara kolla så det inte blivit något missförstånd för jag är ganska överraskad av intresset!

Switcharna som du har (bland annat Kailh cream) kostar en del att köpa ifall man skulle köpa några från t.ex Maxgaming.

Samt att keycapsen du har som är helvita går för en liten slant också. Det finns värde i dina prylar så att du är medveten om det

Tips från mig är nog att kanske sälja switches separat i en annan annons om du har tid för det och kanske sälja resterande delar st pris så kommer du att tjäna en slant på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholani:

Switcharna som du har (bland annat Kailh cream) kostar en del att köpa ifall man skulle köpa några från t.ex Maxgaming.

Samt att keycapsen du har som är helvita går för en liten slant också. Det finns värde i dina prylar så att du är medveten om det

Tips från mig är nog att kanske sälja switches separat i en annan annons om du har tid för det och kanske sälja resterande delar st pris så kommer du att tjäna en slant på det.

Visst är det fina switchar... men det är ju ett jäkla projekt att löda loss alla (om man inte har bra verktyg, vilket jag inte har)

Jo keycapsen är dyra men de är ju några veckor begagnade och ligger huller om buller i påsen bara så tycker det drar ner värdet ganska hårt (bör vara komplett dock).

Och nä, allt åker i ett paket. Har inte tid eller lust att sälja dem separat.

Tycker ni det är ett bra fynd så visst, buda på men i mina ögon är det bara en hög med arbete... Jag har väl tappat gnistan inom keebs iofs

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Oooookej, jag måste fråga, vad är det som är så attraktivt här? Jag hade tänkt att någon kanske ville ge högst 200 för skrothögen men uppenbarligen är det något jag inte ser.

Vill bara kolla så det inte blivit något missförstånd för jag är ganska överraskad av intresset!

Helt ärligt så borde KBD67 som du märkt som defekt vara extremt lätt att laga. Köpte ett identiskt från mechmarket som också hade en hotswapsocket som inte fungerade. Tog 5 min att hitta något litet nog för att komma in och peta tillbaka den och 5 sekunder att göra jobbet. Det är rätt vanligt så man borde inte behöva löda på en ny socket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Uhlhorn:

Helt ärligt så borde KBD67 som du märkt som defekt vara extremt lätt att laga. Köpte ett identiskt från mechmarket som också hade en hotswapsocket som inte fungerade. Tog 5 min att hitta något litet nog för att komma in och peta tillbaka den och 5 sekunder att göra jobbet. Det är rätt vanligt så man borde inte behöva löda på en ny socket

Jo jag tror också det är lätt att fixa om man ids.

Jaja, men då verkar ni ha bra koll på vad ni budar på

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 100 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 300 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Drar tillbaka mitt bud! Ber om ursäkt för detta!

// Arya

Permalänk
Medlem

Är KBD67 brädan hotswap eller måste switcharna lödas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenSV:

Är KBD67 brädan hotswap eller måste switcharna lödas?

Hotswap. Dock kanske man måste löda för att fixa D knappen ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Får man lägga ett bud på 500kr för:
KDB67 med tillbehör samt Gateron Yellow milky switcharna?

Då hade den andra budgivaren fått resterande grejer för [slutpris - 500kr] vilket är 600kr i dagsläget. Är det möjligtvis ett rimligt förslag istället för att en budgivare "tävlar om allt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenSV:

Får man lägga ett bud på 500kr för:
KDB67 med tillbehör samt Gateron Yellow milky switcharna?

Då hade den andra budgivaren fått resterande grejer för [slutpris - 500kr] vilket är 600kr i dagsläget. Är det möjligtvis ett rimligt förslag istället för att en budgivare "tävlar om allt"?

Tyvärr, vill skicka allt i ett paket.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 300 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 350 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 400 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 450 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 600 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenSV:

1 600 kr + frakt

Då var det slut där

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P