Nvidia "Ada Lovelace" och AMD RDNA 3 får rekordsnabbt GDDR6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kladdpapper:

Tycker nvidias kontrollpanel nästan är buggig. Sparar man en ändring så glappet hela sidan 3 gånger för att sedan bli som vanligt igen. Kan säga att mina förväntningar inte var detta när jag gick över till team green.

Jag har aldrig haft problem med nvidias mjukvara men däremot med alla AMD kort jag haft. Skit fungerar inte, skit sparas inte, nollställs vid uppstart etc. Nvidias kontrollpanel är imo också mycket enklare att navigera i.

Däremot ser Nvidias kontrollpanel ut som skit, men det kan jag leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Jaha jag som trodde HBM var framtiden. Varför satsar de inte på den tekniken. Är inte det egentligen bättre än GDDR

Dyrt och taskig yield. Tror att Vega skrämde hela marknaden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Ny minnesteknik har väl (nästan) alltid betytt svindyra priser och dålig efterfrågan vare sig det är vanlig RAM eller VRAM eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Bra för hashraten. 8)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Jaha jag som trodde HBM var framtiden. Varför satsar de inte på den tekniken. Är inte det egentligen bättre än GDDR
Om nu Samsung har utvecklat tekniken varför finns det då inte i deras senaste telefon. Är ingen expert. Allt låter lite udda när du läser. Vi är i framkant, tyvärr få du som kund vänta till santa existerar för att se tekniken. Bara en långsökt fundering.

GDDR verkar vara enklare/billigare att producera än HBM så det blir en lätt seger för den förstnämnda.

GDDR i telefon lär vara korkat. För utrymmes- och framförallt för effektkrävande för att användas i mobiler.

Ser inget udda med det här. Tvärtom, låter som väldigt typisk produktutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilka funktioner?

Nu vi ändå pratar grafikkort vill jag ta upp att Nvidias kontrollpanel är oerhört ålderstigen när ska de uppdatera den?

Som redan nämnts "Cuda", som också används av en hel del nyttoapplikationer, allt är inte bara spel

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6200c30 MSI RTX4080 Ventus 3X OC 16GB ||CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 10GB || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC 10GB || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra 8GB || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 EVGA GTX1070 FE 8GB ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Nvidias styrka är programvara. Om AMD/Intel presterar lika bra som Nvidia i spel måste de förra vara billigare för att ha samma konsumentvärde. För CUDA (programvaran) är ohälsosamt dominant (fast den är dominant på goda grunder, så här långt är den bäst).

CUDA bryr jag mig inte så mycket om, tror nog att de flesta gamers inte ens vet vad det är.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR