Logitech Aurora kombinerar pasteller och kompakt format

Permalänk
Melding Plague

Logitech Aurora kombinerar pasteller och kompakt format

Spelfokuserade G-seriens nya familj inspireras av moln och norrsken och utrustas med Lightspeed- och Blue Voice-stöd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Lite ledsen att man inte verkar kunna köpa handledsstödet separat

Permalänk
Medlem

Ser ut som om detta är riktat till yngre tjejer? Min dotter tyckte det va gulligt, dock inte priset!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Skiter helt i vad Logitech gör fram tills att de fixat sina möss.
Helt orimligt att det kostar 1500 spänn för en mus som dubbelklickar eller släpper innan man själv gjort det.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är formgivningen eller den i kombination med färgschemat men det ser väldigt barnsligt ut.
Annars skulle jag inte vara helt ointresserad av ett tangentbord med ett sobert utseende men då får det inte se ut som något från fisher-price.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mangee75:

Ser ut som om detta är riktat till yngre tjejer? Min dotter tyckte det va gulligt, dock inte priset!

Skrivet av Trihxeem:

Vet inte om det bara är formgivningen eller den i kombination med färgschemat men det ser väldigt barnsligt ut.
Annars skulle jag inte vara helt ointresserad av ett tangentbord med ett sobert utseende men då får det inte se ut som något från fisher-price.

De ser inte riktigt lika barnsliga ut irl tycker jag, var för sig är det relativt minimalistiskt. Kombinerar man hela kittet med mycket pastell blir det helt klart en annan effekt som jag håller med om blir lite mycket, men tangentbordet tycker jag ser schysst ut, särskilt i vitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Ser ut som om detta är riktat till yngre tjejer? Min dotter tyckte det va gulligt, dock inte priset!

Fördomsfulla jag misstänker det är riktat till streamande 'e-girls'

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Ha vitt på något som man pillar på hela tiden känns inte optimalt om man faktiskt planerar att använda prylarna.
Vilka är det gröna tangentbordet för? Marsianerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Lite ledsen att man inte verkar kunna köpa handledsstödet separat

Faktiskt! Schysst med fluffiga moln. ☁️

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag bara haft tillfälle att se det vita tangentbordet personligen, men jag måste få säga att det var rätt nice. Tyckte det var trevligt båda att skriva och titta på. Jag trodde också det var "e-girl products" först, men jag har ändrat uppfattning sedan dess.
Känns snarare som hämtat från en scifi-rulle när man har dem framför sig. Får mig att tänka på Oblivion eller I, Robot.

Permalänk

Dom var ju inte blyg på priset iaf.. känns inte riktigt, rätt

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kamisama76:

Dom var ju inte blyg på priset iaf.. känns inte riktigt, rätt

Nej, priset kan jag hålla med om var lite i högsta laget.

Permalänk
Medlem

Så det är i princip ett G915 som inte är low profile?

Permalänk
Snusfri

Såg trevligt ut, fast än jag vill ha fullstort, men priset är på tok för högt.
899-999:- för det trådlösa och 799:- för det trådade hade varit betydligt mer rimligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gillar keyboardet som fasen, synd de inte finns i fullstort dock.

Permalänk
Medlem

G715 är ju klart intressant. Blir det en SweClockers-recension?

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Det finns bara en produkt jag vill ha från Logitech (har redan MX Performance-mus och K800-tangentbord till skrivbordet) och det är en uppföljare till deras absolut bästa soffhäng-tangentbord DiNovo Edge.

Fan vad irriterad jag är att det inte finns någon enda liknande produkt nu när mitt (som jag haft sen de introducerades) DiNovo Edge börjar bli slitet och vissa tangenter börjar missas. Kvalitén är utomordentlig och det känns så robust det kan i knäet.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet var snyggt tycker jag men det är ju alldeles för dålig batteritid på både tangentbordet och musen med tanke på priset också. G603 t.ex. är ju specad till 18 månaders batteritid om man kör endurance mode.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Inget för män detta. Frugan vill ha dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Tangentbordet var snyggt tycker jag men det är ju alldeles för dålig batteritid på både tangentbordet och musen med tanke på priset också. G603 t.ex. är ju specad till 18 månaders batteritid om man kör endurance mode.

Batteritiden brukar listas som kortast möjliga med RGB på full styrka, hela tiden, för logitech-produkter. I verkligheten så blir batteritiden oftast betydligt mycket längre.

Logitechs möss så listas batteritiden generellt i 'constant motion', dvs står det 60h så innebär det 60h aktiv användning och för t.ex G915 så ligger batteritiden på 30h (100% rgb) upp till 1500h (0% belysning).

Hade jag varit ansvarig för marknadsföringen hos logitech (och andra tillverkare) så hade väl jag försökt dra till med ett spann på batteritiden iallafall just pga minsta möjliga brukar se lite väl snålt ut.. Men hellre enbart lista kortast möjliga än att dra till med "Upp-till"-siffror som ingen någonsin når upp till.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Nivity:

Gillar keyboardet som fasen, synd de inte finns i fullstort dock.

Instämmer, typ det enda som stoppar mig. Varit på jakt efter ett nytt tangentbord länge, men hittills har inget prickat helt rätt. Var väldigt nära att köpa ett Ducky One 3, men där saknar jag bakgrundsbelysta tangenter. Behöver inte vara RGB för min del, men det är ändå trevligt att belysningen finns där.

Funderar dock på om inte trådlöst väger upp för bristen på numpad här, får väl medge att jag egentligen inte har superstort behov av de extra siffrorna privat egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Inget för män detta. Frugan vill ha dock.

Jag är man och klarar av att tycka och tänka helt själv, jag lovar.

Snygga bord! Men för dyrt enligt mig.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Funkar Logitech Lightspeed med flera enheter på samma dongle?

Kan man hoppa mellan dongles som prylar i MX-serien?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Funkar Logitech Lightspeed med flera enheter på samma dongle?

Kan man hoppa mellan dongles som prylar i MX-serien?

Vad jag förstår så är dongeln kopplad till enheten den skapats för, du kan alltså inte köra samma dongel för två olika tangentbord eller fler för samma tangentbord.

För detta behövs deras "unifying"-dongel som kommer i t.ex. den nämnda MX-serien.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad jag förstår så är dongeln kopplad till enheten den skapats för, du kan alltså inte köra samma dongel för två olika tangentbord eller fler för samma tangentbord.

För detta behövs deras "unifying"-dongel som kommer i t.ex. den nämnda MX-serien.

Synd, väldigt smidigt att snabbt kunna hoppa mellan stationär, bärbar och RPI.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Synd, väldigt smidigt att snabbt kunna hoppa mellan stationär, bärbar och RPI.

Du kan ju alltid växla till blåtand Får en känsla av att extremt låg latens inte riktigt är viktigt när du styr en RPI

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Kör dom Micro-USB på dessa produkter också? Precis som G915 TKL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Kör dom Micro-USB på dessa produkter också? Precis som G915 TKL?

Båda tangentborden använder USB-C.

Skrivet av CrispVanDahl:

Lite ledsen att man inte verkar kunna köpa handledsstödet separat

Molnet går att köpa separat här

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte alls ser vad som skulle va tjejigt med dessa?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag är man och klarar av att tycka och tänka helt själv, jag lovar.

Snygga bord! Men för dyrt enligt mig.

Det jag skrev är min personliga tanke och har inte någon åsikt om hur du tycker eller tänker på något sätt eller någon annan. Likt dig tycker jag och tänker och nej jag tycker inte detta var manligt. Sen vad du tycker är helt upp till dig jag lovar 🤗

Men att den inte är riktad mot den manliga gruppen är rätt given.

Taget från NordicHardware.se

En annan målgrupp
Även om Logitech inte skriver att kvinnor är en stor del av målgruppen, skriver de att de nya produkterna är utvecklade av ett arbetslag som består primärt av kvinnor. Aurora är nämligen utvecklat för personer som till exempel har mindre händer, har längre hår och som bär örhängen.