Permalänk

Min nya hörna

Uppdatering 2023-02-11:
Efter vinst av fractal design north så har jag nu bytt chassi till ett som bättre smälter in i mitt valnötstema. Väldigt härligt chassi att jobba i

2022-08-07:
Efter en flytt från en mindre 2a till en 4:a så uppdagades möjligheten för mig att äntligen kunna ha mitt egna hörn/kryp in.

Skapade därför ett utrymme som jag själv trivs i med blandningen av trä, vita väggar och svart utrustning. Sen också möjligheten att ha RGB när jag känner för det och möjligheten att stänga av det när det inte tilltalar mig. (lite färg i livet mår man bara bra av).

För de intresserade så är följande spec på hörnan:
Kringutrustning
Skrivbord - Direkt Interiör höj och sänkbart skrivbord 180x80 vita ben och valnötskiva
Stol - Arozzi Verona Pro v2 Gamingstol
Skärm - Samsung chg90 49" ultrawide
Belysning bakom skärm - Corsair LS100 + Expansion kit
Mus - Razer Mamba RGB
Tangentbord - Razer blackwidow v3
Musmatta - Razer Goliathus Chroma
Kontroll - Xbox Series X|S controller Shock blue
Laddstation kontroll - Razer Universal Quick Charging Stand shock blue

Dator
CPU - AMD ryzen 7 5800x
Moderkort - MSI MPG x570 Gaming plus
Ram - Corsair Vengeance RGB PRO 16GB DDR4 / CL16 / 3200 MHz (2x8gb + 2 x Light Enhancement Kit)
GPU - MSI GeForce RTX 2070 VENTUS GP
CPU kylare - Corsair h150i
Fläktar - 6 x Corsair LED Fan AF120-LED Blue
PSU - Corsair RM850x V2 + Corsair sleeved cables Blue

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Gillart! Precis så jag hade velat ha det! Var har du köpt träpanelerna? Sett de någonstans på nätet men kostade skjortan och lite till..!?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Gillart! Precis så jag hade velat ha det! Var har du köpt träpanelerna? Sett de någonstans på nätet men kostade skjortan och lite till..!?

Köpte dem på bauhaus, det är Fibrotech akustikpanel. Inte direkt billiga men för bara några få kvm så gick det att motivera

Permalänk

Tjenare,

Lite nyfiken på det där skrivbordet. Är i banorna att köpa ett av samma modell själv, fast 200cm.
Generellt, skulle du säga att du är nöjd med det?
Hur stabilt är det? Har haft dålig erfarenhet av ett höj och sänkbart skrivbord från ikea som kändes ganska rangligt även när den var i bött.

Permalänk
Skrivet av viktorus_rex:

Tjenare,

Lite nyfiken på det där skrivbordet. Är i banorna att köpa ett av samma modell själv, fast 200cm.
Generellt, skulle du säga att du är nöjd med det?
Hur stabilt är det? Har haft dålig erfarenhet av ett höj och sänkbart skrivbord från ikea som kändes ganska rangligt även när den var i bött.

Jag är väldigt nöjd. I mitt tycke så är det väldigt stabilt både i höjt och sänkt läge. Köpte mitt på DPJ workspace och om du har vägarna förbi deras butik i Stockholm så kan du klämma och känna på det där väldigt bra service och trevlig personal.

Permalänk
Skrivet av viktorus_rex:

Tjenare,

Lite nyfiken på det där skrivbordet. Är i banorna att köpa ett av samma modell själv, fast 200cm.
Generellt, skulle du säga att du är nöjd med det?
Hur stabilt är det? Har haft dålig erfarenhet av ett höj och sänkbart skrivbord från ikea som kändes ganska rangligt även när den var i bött.

Jag har kanske samma skrivbord och tycker inte att det är tillräckligt stabilt. När man sitter är det fine, men när det höjs så svajar datorskärmen bara man använder tangentbordet. Stativet finns dock i flera varianter - ser inte vilket det är här, men mitt är inte "premium"-varianten. Möjligt att det gör skillnad, eller att jag bara hade otur med mitt exemplar. Jag hade definitivt testat innan köp om du har möjlighet.

Och till TS: mycket snyggt! Eftersom jag har samma skrivbord kanske jag får ta och härma stilen.

Permalänk
Skrivet av lill_tunnan:

Jag är väldigt nöjd. I mitt tycke så är det väldigt stabilt både i höjt och sänkt läge. Köpte mitt på DPJ workspace och om du har vägarna förbi deras butik i Stockholm så kan du klämma och känna på det där väldigt bra service och trevlig personal.

Låter gött, då får det nog bli en sådan!
Och förresten glömde säga det innan; Mycket smakfullt renoverat och inrett! Jag siktar på något liknande själv, fast lite mörkare och varmare toner. Om jag orkar och har tillräckligt med bilder längre fram så kanske det blir ett galleri från mig också

Skrivet av Bostrolicious:

Jag har kanske samma skrivbord och tycker inte att det är tillräckligt stabilt. När man sitter är det fine, men när det höjs så svajar datorskärmen bara man använder tangentbordet. Stativet finns dock i flera varianter - ser inte vilket det är här, men mitt är inte "premium"-varianten. Möjligt att det gör skillnad, eller att jag bara hade otur med mitt exemplar. Jag hade definitivt testat innan köp om du har möjlighet.

Och till TS: mycket snyggt! Eftersom jag har samma skrivbord kanske jag får ta och härma stilen.

Tack för input!
Kan tänka mig att det beror lite på vad man är van med sedan innan? Jag är van med ett svajigt bord från Ikea så detta kanske är en uppgradering för mig ovasett. Jag chansar på detta ändå.

Permalänk
Medlem

riktigt snygg hörna

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X