DELL D6000 dockningsstation problem att ansluta dubbla skärmar

Permalänk
Medlem

DELL D6000 dockningsstation problem att ansluta dubbla skärmar

Hej
Jag använder Dell D60000 med min DELL Latitude 5420 och två skärmar hemma och det har fungerat utmärkt.

Jag tvingades ominstallera windows 10 i min laptop och efter det vill bara en skärm ansluta (båda är inkopplade via Display portarna i dockan) Jag provade även via HDMI och USB men med samma resultat.

Jag installerade då de senaste drivrutinerna till DELL D6000 via en privatdator men det hjälpte tyvärr inte.
Min arbetsgivare tillåter inte/spärrar uppdateringar till min DELL Latitude så den vägen är stängd.

Finns det något sätt att kringgå detta eller finns det kanske någon annan lösning på detta?

Tack på förhand!

MVH
Hak

Permalänk
Medlem

Hej,

Vi använder dessa på min arbetsplats. För att D6000 ska fungera måste du installera DisplayLink programvaran.
Om datorn är hanterad av er IT avdelning så kanske du har DisplayLink distirbuerad i Software center eller annan likvärdig lösning för distribution av programvara?

https://www.synaptics.com/products/displaylink-graphics/downl...

Programvaran finns även i biblioteket för D6000 på dells supportsidor, dock brukar den vara äldre.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Troligen behöver du hämta drivrutinerna för flera skärmar (DisplayLink kan den heta) från Dells hemsida men om det är spärrat blir det svårt. Har dock löst det för många jag hjälp förr.

Annars vet jag att den dockan ibland är kinkig och man behöver koppla ur allt (även strömmen), låta den vara urkopplad ett tag sen in med ström > dator > skärm > skärm för att den ska fatta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen jag ska testa detta när jag är åter vid min arbetsplats hemma

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget av alternativen gick och jag är som sagt förhindrad av systemet att ladda hem lämpliga drivrutiner. Tack ändå för att ni försökte hjälpa. Fler förslag tas gärna emot.

Permalänk
Medlem

Problemet löst. En IT kunnig människa kom hem och löste problemet