Anmäl dig till Meet & Geek: Ack Värmland

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Anmäl dig till Meet & Geek: Ack Värmland

Nu när nördarna på Bästkusten fått rastats en skvätt är det dag att ta Meet & Geek-turnén till de värmländska skogarna, mer specifikt Karlstad. Datumet för träffen är 11 november, 11/11 alltså, och i vanlig ordning kommer gött häng med trevliga individer erbjudas samt lite gemensam underhållning i form av ett regelrätt SweClockers-quiz, med lite lättsammare tema, i vilket det tävlas om flådiga priser av olika slag.

Var vi kommer vara är för tillfället okänt, men vi kör en community-kraftsamling för att spika lokal. Har du koll på bra vattenhål i Karlstad, så skriv ner dessa i kommentarerna. När vi har ett gäng kör vi en regelrätt omröstning och bokar bord på den lokal som fått flest röster.

Och som vanligt: Känner du dig sugen att anordna festligheterna, så är det fritt fram att göra det. Dra ett PM eller använd kontakttjofräsen, så tar vi det därifrån.

  • Vad? Nördigt häng med SweClockers community!

  • Var? Karlstad, O'Learys

  • Meny:

  • När?11 november klockan 18:00

  • Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet ingår.

Signar du upp dig på listan är det obligatorisk närvaro. I och med att livet är som livet är så kan det hända oförutsedd skit som sätter käppar för ens planer. Om du är uppskriven och vet med dig att du inte kan närvara: hojta i god tid innan så att någon annan kan ta din plats.

Deltagare:

  1. @Enviro

  2. @YamahaDGX630

  3. @Fahrbot

  4. @sniperbob

  5. @Stalked

  6. @Marida

  7. @adzer

  8. @Julin

  9. @TRobJ

  10. @overheizer

  11. @Apgalen

  12. @Falcon

Amen André. Jag bor inte i Karlstad med omnejd, men jag skulle ändå vilja hänga med likasinnade för att prata hårdvara, spel och annat smått och gott, kanske ni sitter och tänker nu. Givetvis finns det möjlighet att göra det och detta är något som uppmuntras utan dess like. Om du känner för att dra igång ett medlemshäng på egen ort så är det bara att höra av dig så får du den assistans som kan behövas.

Permalänk
Medlem

Chip och välkomna till Hajk! Idag ska vi prata om Meet & Geek...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Chip och välkomna till Hajk! Idag ska vi prata om Meet & Geek...

På Möt & Gök ska vi prata om kort och inte vilka kort som helst utan krets-kort.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Kul att se så många Meet&Geek dyka upp numera. Hade jag haft möjlighet så hade jag dykt upp. Önskar er en härlig träff!

Permalänk
Medlem

Jag vill delta!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Jubileumsmästare

Kul, blir vi inte allt för många så är Good Guys Brew ett trevligt ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Kul, blir vi inte allt för många så är Good Guys Brew ett trevligt ställe.

Definitivt! Synd att det inte gäller sommarsäsong, Inre Hamn är ju så mycket trevligare på sommaren

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Äntligen !!! det måste jag ju vara med på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Texas Longhorn Karlstad kanske kan vara ett alternativ.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Signa upp mig!

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Jag skriver aldrig något men läser swec varenda dag så detta får jag inte missa. Skriv upp mig med!

Permalänk
Medlem

Ååååååh, jag hade velat!

Permalänk
Medlem

Wow! Skriv in mig på listan, kan jag så kommer jag!

Permalänk
Medlem

Ett tips: Ta inte O'learys eller Carlstad Ölhall, för ljudvolymen blir galet hög.

Permalänk
Medlem

Om ölutbud är en viktig faktor så finns i princip endast dessa ställen att välja bland:
Bishop's Arms (absolut störst utbud och bra käk)
Good Guys Beer & Pizza (20 kranar och pizza)
Carlstad Ölhall (18 kranar craft och ok mat)
Pitcher's (ok utbud och bra käk)
Guldapan (ok utbud och bra käk)

Permalänk
Medlem

Jag deltar gärna

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag vill delta!

Skrivet av Fahrbot:

Kul, blir vi inte allt för många så är Good Guys Brew ett trevligt ställe.

Skrivet av sniperbob:

Äntligen !!! det måste jag ju vara med på.

Skrivet av Chrillthebill:

Signa upp mig!

Skrivet av Stalked:

Jag skriver aldrig något men läser swec varenda dag så detta får jag inte missa. Skriv upp mig med!

Skrivet av Marida:

Wow! Skriv in mig på listan, kan jag så kommer jag!

Skrivet av mapo:

Jag deltar gärna

Ni är så varmt välkomna!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag kommer!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu höll jag på att glömma att anmäla mig då jag ansåg det så självklart att jag också kommer när det är i Karlstad.

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna

Permalänk
Medlem

olearys i karlstad e ju stort som attan, så ni lär ju hamna där. jag slår ändå ett slag för karlstads bästa restaurang ”Baron” grymt käk o trevlig lokal.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniperbob:

Texas Longhorn Karlstad kanske kan vara ett alternativ.

Om inte Texas har bytt lokaler eller byggt om sen jag var där sist så skulle jag avråda från att hålla något där, det blir väldigt lätt oljud från andra besökare samt köket eftersom lokalen har så öppna ytor.

Skriv upp mig. Jag kommer.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Karlstad är min födelseort och har bott i kronoparken i 6år innan, flyttade till Sunne sedan 1981 jag längtar tillbaka men alla min riktiga familj är död hade varit kul och åka dit o träffa er men nej tack kul o se ni anordnar roligt // Cudoz till er

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

olearys i karlstad e ju stort som attan, så ni lär ju hamna där. jag slår ändå ett slag för karlstads bästa restaurang ”Baron” grymt käk o trevlig lokal.

Baron om något är väldigt högljutt på grund av takkonstruktionen. Väldigt små portioner också så måste äta flera för att bli mätt, de kostar som en normalportion också så det lär bli dyrt. Åtminstone var det så när jag var där för tre år sedan.

O'learys är stort ja och det finns mycket att göra om vi inte ska medtaga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marida:

Baron om något är väldigt högljutt på grund av takkonstruktionen. Väldigt små portioner också så måste äta flera för att bli mätt, de kostar som en normalportion också så det lär bli dyrt. Åtminstone var det så när jag var där för tre år sedan.

O'learys är stort ja och det finns mycket att göra om vi inte ska medtaga saker.

ja, akustiken är lite lustig, är väl en gammal teater eller nåt tror jag, men maten är också i en klass för sig. fanns ett ställe som hette brödernas elektriska som också var bra men de stängde ner under pandemin tyvärr.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

ja, akustiken är lite lustig, är väl en gammal teater eller nåt tror jag, men maten är också i en klass för sig. fanns ett ställe som hette brödernas elektriska som också var bra men de stängde ner under pandemin tyvärr.

Br Olssons Elektriska stängde väl snarare för att Olssons Bazar öppnade i Inre Hamn?

Det kan vara ett bra tips till redaktionen faktiskt, finns väldigt bra utbud på mat i Inre Hamn

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Br Olssons Elektriska stängde väl snarare för att Olssons Bazar öppnade i Inre Hamn?

Det kan vara ett bra tips till redaktionen faktiskt, finns väldigt bra utbud på mat i Inre Hamn

så kanske det var. är bara i karlstad en vecka per år så har inte full koll på vad som sker där, den försvann under pandemin så jag förutsatte bara att det var pga covid.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

ja, akustiken är lite lustig, är väl en gammal teater eller nåt tror jag, men maten är också i en klass för sig. fanns ett ställe som hette brödernas elektriska som också var bra men de stängde ner under pandemin tyvärr.

En bank var det tidigare.

Skrivet av YamahaDGX630:

Br Olssons Elektriska stängde väl snarare för att Olssons Bazar öppnade i Inre Hamn?

Det kan vara ett bra tips till redaktionen faktiskt, finns väldigt bra utbud på mat i Inre Hamn

Covid var orsaken.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Hallå eller. Tror att Bishop's Arms skulle passa bäst faktiskt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Har hört att det kommer att regna rejält den dagen i Karlstad, så ta med ett paraply...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"