Att få ett pythonscript online
Hej!
Jag har börjat lära mig programmering. Nu har jag gjort ett litet spel som är en någorlunda väl representation av mina nuvarande kunskaper. Jag vill kunna visa spelet, men istället för att be någon installera python i sin kommandotolk och sedan köra ett fönster i mappen med mina py filer, så hade jag hellre bara skickat en länk.
Vad jag vill göra: Kunna skicka en länk, där besökaren får i princip ett motsvarande terminalfönster som kör mitt py script direkt, i sin webbläsare. Besökaren måste kunna skriva in text som behandlas av scriptet då spelet är beroende av input.
Jag är helt medveten om att den långa vägen är att lägga in APIer korrekt och sedermera få till en front-end, och om det är så att det är enda vägen så får det väl bli så. Det skulle däremot gå extremt mycket fortare om jag bara fick möjligheten att kunna köra scriptet online. Det skulle rentav vara bättre då jag lagt mycket tid på att få det någorlunda snyggt trots att det körs i en kommandotolk. Allt är så att säga klart redan nu, jag måste bara kunna sprida det på ett enkelt sätt.
Jag kommer inte söka front-end jobb, så att kunna det är inget jag är intresserad av, det är för övrigt otroligt tråkigt.
Det verkar dock mer eller mindre omöjligt eftersom alla hostingsidor förr eller senare visar sig bara kunna hosta programmen, men det är ingen som vill köra dom direkt.
Är jag bedrövlig på att leta? Vill du hjälpa mig? Stort tack på förhand!