Köpte "Xbox Game Pass Ultimate" för endast 10 kr

Permalänk

Köpte "Xbox Game Pass Ultimate" för endast 10 kr

Hej!

Fråga:

Jag köpte "Xbox Game Pass Ultimate" för endast 10 kr och sedan sa jag upp prenumerationen så det avslutas om en månad för annars dras det 135 kr varje enskild månad.

Tror ni även jag kan köpa det igen för 10 kr när min prenumeration har gått ut?

Annan fråga: Vad är det för skillnad på "Xbox Game Pass Ultimate" och typ det som heter "Xbox Live Gold"? Är det att man får möjlighet att "leasa"/ladda ned massa spel med Xbox Game Pass Ultimate samt att man även kan spela online mot andra med Xbox Game Pass Ultimate medan man med Xbox Gold endast kan lira online? Eller hur fungerar det?

Finns det någon här som har Xbox Series X som kan förklara för mig hur det ligger till samt vad man bör köpa för att det ska bli billigast på lång sikt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du kan inte köpa Game Pass Ultimate igen för 10 kr, men det finns trick för att få det oerhört billigt i upp till 3 år i taget även efter att du använt erbjudandet. Se följande inlägg i denna tråd här på SweC: #19637136

Det har blivit lite dyrare sen det där postades, men jag kunde ändå få drygt två års game pass för ungefär samma pris.

Du har även tolkat innehållet rätt, Game Pass Ultimate är en kombinationstjänst som ger dig onlinespel, spel att ladda ned, samt molnspelande via Xbox Cloud Gaming.

Permalänk
Skrivet av urban22:

Du kan inte köpa Game Pass Ultimate igen för 10 kr, men det finns trick för att få det oerhört billigt i upp till 3 år i taget även efter att du använt erbjudandet. Se följande inlägg i denna tråd här på SweC: #19637136

Det har blivit lite dyrare sen det där postades, men jag kunde ändå få drygt två års game pass för ungefär samma pris.

Du har även tolkat innehållet rätt, Game Pass Ultimate är en kombinationstjänst som ger dig onlinespel, spel att ladda ned, samt molnspelande via Xbox Cloud Gaming.

Låter oerhört intressant! Vad kostade det ungefär för 2 år?

Permalänk
Medlem

Gold live funktionen är Online delen som man betalar för, dvs för att kunna spela online, samt att man får 4 gratisspel varje månad (brukar inte vara bra spel). Gamepass ultimate är som netflix fast för spel, där du får tillgång till flera hundra spel, som du kan spela.

Du kan köpa till 1-3 år Gold, och sedan konvertera all Gold som du köpt till gamepass ultimate ifall du följer guiden som @Urban22 hänvisade till. Då får du gold samt gamepass ultimate till endast priset av Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Låter oerhört intressant! Vad kostade det ungefär för 2 år?

Tror det blev drygt 600 kr. Beror på hur billigt man kan få 3-månaderskoderna för xbox live. Totalkostnaden blir kostnaden för xbox live i X antal månader + 135 sek för att uppgradera hela perioden till Game Pass Ultimate (det sista är en engångskostnad)

Permalänk
Skrivet av urban22:

Tror det blev drygt 600 kr. Beror på hur billigt man kan få 3-månaderskoderna för xbox live. Totalkostnaden blir kostnaden för xbox live i X antal månader + 135 sek för att uppgradera hela perioden till Game Pass Ultimate (det sista är en engångskostnad)

Ok? Man kan inte bara fortsätta betala 10 kr månad för Gamepass, avsluta abonnemanget direkt så det sägs upp efter en månad, köpa igen för 10 kr etc?

Är det bra spel som finns på Gamepass då? Eller?

Permalänk
Medlem

Nej, du får nog låta ultimate löpa ut helt innan du fyller på med gold och därefter uppgradera till ultimate igen.
10:- finns nog inte kvar, ibland finns dock erbjudanden på 3 månader eller koder på nätet.

Gamepass har ju alltid spel från Microsofts studior, Forza horizon, Halo, men även Fallout numera. Mest värt är det om du gillar små indiespel. Sedan kommer andra på besök Death stranding just nu tex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok? Man kan inte bara fortsätta betala 10 kr månad för Gamepass, avsluta abonnemanget direkt så det sägs upp efter en månad, köpa igen för 10 kr etc?

Är det bra spel som finns på Gamepass då? Eller?

Om du skapar ett helt nytt xboxkonto varje gång, ja.

Annars nej.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

För den som vill komma billigt undan med gamepass: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Om du skapar ett helt nytt xboxkonto varje gång, ja.

Annars nej.

Att skapa ett nytt Xbox konto varje månad är väl inte värt det eller vad tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Att skapa ett nytt Xbox konto varje månad är väl inte värt det eller vad tycker du?

Självfallet inte. Kolla forumtråden du har fått länkad och skaffa Ultimate för drygt 300kr per år istället.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Att skapa ett nytt Xbox konto varje månad är väl inte värt det eller vad tycker du?

Låter väldigt jobbigt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Självfallet inte. Kolla forumtråden du har fått länkad och skaffa Ultimate för drygt 300kr per år istället.

Jo, det ska jag göra. Det enda jag inte riktigt fattar är: Måste man blanda in Xbox Gold också och skaffa eller lägga till det för att det ska fungera?

Är det hela komplicerat eller skulle till och med jag kunna fixa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jo, det ska jag göra. Det enda jag inte riktigt fattar är: Måste man blanda in Xbox Gold också och skaffa eller lägga till det för att det ska fungera?

Är det hela komplicerat eller skulle till och med jag kunna fixa det?

All information och instruktioner är tydligt skrivna i tråden som är länkad. Det är skitenkelt.

1. Köp Xbox Live Gold.
2. Lös in koderna här: https://redeem.microsoft.com/
3. Skaffa Game Pass.

Färdigt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

All information och instruktioner är tydligt skrivna i tråden som är länkad. Det är skitenkelt.

1. Köp Xbox Live Gold.
2. Lös in koderna här: https://redeem.microsoft.com/
3. Skaffa Game Pass.

Färdigt.

Ok? Man köper ett Xbox Live Gold för hur länge? Ett år?

Och sedan flera 3 månaders Game Pass koder?

Eller?

Jag är lite småtrög… Skulle vara toppen med en enkel och pedagogisk förklaring…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok? Man köper ett Xbox Live Gold för hur länge? Ett år?

Och sedan flera 3 månaders Game Pass koder?

Eller?

Jag är lite småtrög… Skulle vara toppen med en enkel och pedagogisk förklaring…

Tidigare i denna tråd länkade hur man gör här: #19637136

Följ listan steg för steg, det är mycket enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok? Man köper ett Xbox Live Gold för hur länge? Ett år?

Och sedan flera 3 månaders Game Pass koder?

Eller?

Jag är lite småtrög… Skulle vara toppen med en enkel och pedagogisk förklaring…

Det blir väl inte enklare än dom tre steg jag beskrev?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det blir väl inte enklare än dom tre steg jag beskrev?

Jo men hur omfattande (länge) Xbox Gold måste man skaffa innan? Samt hur många och hur långa Gamepass kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jo men hur omfattande (länge) Xbox Gold måste man skaffa innan? Samt hur många och hur långa Gamepass kort?

Alltså... Du köper så mycket Gold som du vill ha. Sedan uppgraderar du till Game Pass direkt från Microsoft...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Alltså... Du köper så mycket Gold som du vill ha. Sedan uppgraderar du till Game Pass direkt från Microsoft...

Guld kostar ju typ 450-550 kr per år.

Tyckte folk pratade om att man kunde få 3 år för typ 500-600 kr….?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Soldierofwar1985:

Guld kostar ju typ 450-550 kr per år.

Tyckte folk pratade om att man kunde få 3 år för typ 500-600 kr….?

Det hela beror på hur billigt du kan köpa gold för.

En del använder vpn för att köpa gold billigare från länder där det är billigare, andra köper gråmarknadskoder från andra sidor.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Det hela beror på hur billigt du kan köpa gold för.

En del använder vpn för att köpa gold billigare från länder där det är billigare, andra köper gråmarknadskoder från andra sidor.

Gamepass kostar ju 300 för 3 månader typ. 9x300 : 2700 kr… ganska dyrt…

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Gamepass kostar ju 300 för 3 månader typ. 9x300 : 2700 kr… ganska dyrt…

På sidan som länkas i guiden kostar tre månader 125Kr. Priset har ökat en hel del senaste månaderna dock så
inte lika bra deal som det var en gång i tiden..
Kostade typ hälften ett par månader sen om man ser på inläggen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Gamepass kostar ju 300 för 3 månader typ. 9x300 : 2700 kr… ganska dyrt…

Du ska köpa Xbox Live Gold motsvarande den tid du vill ha Game Pass Ultimate. Sedan löser du in koderna hos Microsoft och till slut aktiverar du erbjudandet om 10kr för Game Pass Ultimate och vips så har all Gold-tid blivit Game Pass Ultimate istället.

1. Köp Xbox Live Gold motsvarande den tid du vill ha.
2. Lös in koderna här: https://redeem.microsoft.com
3. Skaffa Game Pass Ultimate för 10kr.

Färdig.

Priserna för Xbox Live Gold skiljer beroende på vilken butik du köper ifrån. Om du köper turkiska koder så krävs VPN för att aktivera dom, så vill du slippa sådant så kostar det drygt 500kr per år från https://livekort.se/sv/xbox-live-12-months. Har man inget erbjudande för 10kr så får man betala vad det kostar för en månad, t.ex. 135kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Du ska köpa Xbox Live Gold motsvarande den tid du vill ha Game Pass Ultimate. Sedan löser du in koderna hos Microsoft och till slut aktiverar du erbjudandet om 10kr för Game Pass Ultimate och vips så har all Gold-tid blivit Game Pass Ultimate istället.

1. Köp Xbox Live Gold motsvarande den tid du vill ha.
2. Lös in koderna här: https://redeem.microsoft.com
3. Skaffa Game Pass Ultimate för 10kr.

Färdig.

Priserna för Xbox Live Gold skiljer beroende på vilken butik du köper ifrån. Om du köper turkiska koder så krävs VPN för att aktivera dom, så vill du slippa sådant så kostar det drygt 500kr per år från https://livekort.se/sv/xbox-live-12-months. Har man inget erbjudande för 10kr så får man betala vad det kostar för en månad, t.ex. 135kr.

Men Game pass ultimate för 10 kr har jag redan förbrukat! Kan jag skaffa en vanlig månads Game Pass för originalpriset istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Men Game pass ultimate för 10 kr har jag redan förbrukat! Kan jag skaffa en vanlig månads Game Pass för originalpriset istället?

Ja, som jag skrev i inlägget du svarade på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tror ni även jag kan köpa det igen för 10 kr när min prenumeration har gått ut?

Jag hade en PC Game Pass prenumeration från Mars 2021 till Feb 2022 med 10kr introduktionspris. Denna månaden gick jag med igen med samma microsoft konto och kreditkort och fick igen 10kr introduktionspris.

Möjligt att de har någon cooldown funktion så man inte kan spamma introduktionspris varje månad.

Permalänk
Skrivet av Emaku:

Jag hade en PC Game Pass prenumeration från Mars 2021 till Feb 2022 med 10kr introduktionspris. Denna månaden gick jag med igen med samma microsoft konto och kreditkort och fick igen 10kr introduktionspris.

Möjligt att de har någon cooldown funktion så man inte kan spamma introduktionspris varje månad.

Ok, men kan man ändå ordna lång Xbox Game pass utan 10 krs månadsprenumerationen utan till ordinarie pris?

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok, men kan man ändå ordna lång Xbox Game pass utan 10 krs månadsprenumerationen utan till ordinarie pris?

Ja det kostar då 135Kr (engångskostnad) för att konvertera ens gold till ultimate istället för 10Kr.
Gjorde det själv någon månad sen. Att konvertera är sista steget efter man löst in alla gold man köpt.
OBS! Viktigt att följa alla steg noggrant i guiden nedan.

#19637136

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja det kostar då 135Kr (engångskostnad) för att konvertera ens gold till ultimate istället för 10Kr.
Gjorde det själv någon månad sen. Att konvertera är sista steget efter man löst in alla gold man köpt.
OBS! Viktigt att följa alla steg noggrant i guiden nedan.

#19637136

Nu är det ju så att det inte blir billigare att köpa 3st 3-månaders jämfört med en 12-månaders, så den guiden är smått onödig i dagsläget.

Dom tre steg jag redan har nämt två gånger i tråden ger samma resultat men är ännu enklare att följa.

Visa signatur

press nu1mlock