Modifera ljudet på webbaserad dialer.

Permalänk

Modifera ljudet på webbaserad dialer.

Hejsan

Jag arbetar med en system som heter callmaker om dagarna, vilket är en webbaserad dialer.
Och det används för att ringa ut samtal. Och på många sett är det ett jättebra program, men för någon som ringer väldigt många samtal blir det eviga "uppringar-tutandet" smärtsamt för öronen att lyssna på.

Så min terori är att nu när man identifierat dessa händerlser i consolen också borde gå att ställa in antigen hela datorn eller bara chromes ljud efter detta? Min önskan är att systemet är tyst mellan uppringning och svar.

"PhoneService.pbxEvent
{call_info: {…}}
call_info
:
extra
:
{local_identity: '+46******33', remote_identity: '+46*******98'}
reason
:
"DIALING"
response
:
252
user_id
:
1***
"

När när mottagaren svarar dyker följande upp i konsolen

call_info
:
extra
:
{local_identity: +46******33', remote_identity: '+46*******98'}
reason
:
"ANSWER"
response
:
253
user_id
:
1399
.

Och slutligen för detta ytterligare ett kommando och talar om att samtalet är avslutat när man avslutat samtalet.

Min fråga är om detta går att ordna?

Permalänk
Medlem

Ta det med chefen? (Förbättringsförslag)
Släng iväg en fråga direkt till Callmaker?

Precis som du skriver så ligger troligtvis detta Callmakers sida och är inbakat i "samtalet".
Tänk på att om du skulle lösa det med lite Javascript så kan det bugga och du kanske inte får ljud i samtalet när det verkligen behövs.

Jag tror inte heller att det går att kolla efter specifika event i loggen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.