Youtube lanserar Premium Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Jag hittade till slut en fuling. Gå till https://youtube.com/premiumlite i private/incognito mode så att du är utloggad, du måste då få erbjudandet om att skaffa premium lite. Jag fick "This offer is not available" i Firefox och Chrome men fick erbjudandet i Vivaldi så bara testa olika browsers tills du får fram det. När du får det, välj "Get premium" så att du kommer till den vanliga premium sidan, välj sedan "try premium" så kommer du till en sida där du kan välja vilken nivå du vill köpa, inklusive premiumlite. Denna URL kan du slutligen kopiera in i en webbläsare där du är inloggad och fortsätta wizarden och beställa lite.
Jag hade avslutat mitt premiumabonnemang innan jag gjorde ovan vilket jag misstänker att du behöver göra för att wizarden ska fungera.

"Purchases and memberships" ser lite konstigt ut för mig nu då jag fortfarande inte kan skaffa lite på mitt konto, men samtidigt har det aktivt så möjligtvis detekterar Google det och blir sura på något sätt. Så testa på egen risk!

Stort tack! Sjukt skumt att de gömt möjligheten att nedgradera, de förlorar såklart pengar men ändå..

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Jag har aldrig fått Youtube Music att låta bra i hörlurarna. Tycker det låter som en kratta och därför har jag Spotify. Gör jag något fel eller är det någon inställning man måste ändra?

Du har olika val i inställningarna. Ställ det på högst i både data och wifi. Jag kan inte klaga alls och jag streamar alltid och har inget nedladdat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse-mobil:

Du har olika val i inställningarna. Ställ det på högst i både data och wifi. Jag kan inte klaga alls och jag streamar alltid och har inget nedladdat.

Har använt Youtube Music ända sen jag lärde mig i den här tråden hur man ändrar kvaliten.
Fungerar utmärkt!

Spotify sa jag upp i samband med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Jag hittade till slut en fuling. Gå till https://youtube.com/premiumlite i private/incognito mode så att du är utloggad, du måste då få erbjudandet om att skaffa premium lite. Jag fick "This offer is not available" i Firefox och Chrome men fick erbjudandet i Vivaldi så bara testa olika browsers tills du får fram det. När du får det, välj "Get premium" så att du kommer till den vanliga premium sidan, välj sedan "try premium" så kommer du till en sida där du kan välja vilken nivå du vill köpa, inklusive premiumlite. Denna URL kan du slutligen kopiera in i en webbläsare där du är inloggad och fortsätta wizarden och beställa lite.
Jag hade avslutat mitt premiumabonnemang innan jag gjorde ovan vilket jag misstänker att du behöver göra för att wizarden ska fungera.

"Purchases and memberships" ser lite konstigt ut för mig nu då jag fortfarande inte kan skaffa lite på mitt konto, men samtidigt har det aktivt så möjligtvis detekterar Google det och blir sura på något sätt. Så testa på egen risk!

Testade detta och det gick ju utmärkt, men som du säger så ser "Purchases and memberships" väldigt konstigt ut. Står att jag inte har några köp. Så vet i tusan hur det ska gå till om man vill avsluta abonnemanget nån gång
Men det är väl ett senare problem.

Undrar hur dom sållar ut när erbjudandet ska vara tillgängligt. Som du skriver funkar det bara i vissa webläsare, medan det inte funkar i andra trots incognito-läge. För mig funkade det i Chrome på datorn, men inte chrome i mobilen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Mycket bra om man är många i familjen som kollar på Youtube. Särskilt skönt att få bort reklam från Youtube på vardagsrums teven. Har dock betalat premium för 149kr i ett år nu men är glad att jag slipper betala för något jag inte behöver.

Har du fått till att det funkar med premium lite för familjeabonnemanget alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Testade detta och det gick ju utmärkt, men som du säger så ser "Purchases and memberships" väldigt konstigt ut. Står att jag inte har några köp. Så vet i tusan hur det ska gå till om man vill avsluta abonnemanget nån gång
Men det är väl ett senare problem.

Jag ser den under https://pay.google.com/gp/w/u/1/home/subscriptionsandservices så det går att avsluta den vägen, men det är möjligt att det bara gäller om man betalar med Google pay. Annars så kan man väl uppgradera till den vanliga via "Purchases and memberships" och sen avsluta. Teoretiskt sätt ska det väl gå att prata med supporten också, men vad jag har hört om Googles support så är den mest teoretisk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Jag ser den under https://pay.google.com/gp/w/u/1/home/subscriptionsandservices så det går att avsluta den vägen, men det är möjligt att det bara gäller om man betalar med Google pay. Annars så kan man väl uppgradera till den vanliga via "Purchases and memberships" och sen avsluta. Teoretiskt sätt ska det väl gå att prata med supporten också, men vad jag har hört om Googles support så är den mest teoretisk...

Verkar gå att hantera den vägen, så det var ju bra.

Körde med premium förut, men använde varken bakgrundsuppspelning eller Music så tyckte vanliga premium var lite för dyrt för hur jag använder det. Avslutade abonnemanget men blev ju tokig ganska fort på all reklam så nu kom ju lite väldigt lägligt.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Verkar gå att hantera den vägen, så det var ju bra.

Körde med premium förut, men använde varken bakgrundsuppspelning eller Music så tyckte vanliga premium var lite för dyrt för hur jag använder det. Avslutade abonnemanget men blev ju tokig ganska fort på all reklam så nu kom ju lite väldigt lägligt.

Samma här egentligen, men vi är flera som delar på abonnemanget i familjen, så tills det kommer en "lite" för familjer så får vi vara kvar där :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha haft tvärtom ett alternativ med endast YouTube Music stöd för billigare peng men först borde YouTube Music fixa till Android Auto stödet. Vet ej om det är nån annan som testat men tycks va lönlöst att försöka få voice commands att fungera med Android Auto och YouTube Music.

Har trådlös Android Auto koppling i bilen numera (tack AAWireless) men skulle behöva hitta nån bra music streaming plattform och tyvärr så finns inte allt på Spotify som YouTube Music mestadels för Spotify är såpass noga med copyright så det får endast vara orginal eller offentliga remixar av låtar. När man försöker söka fram något med röstkommandot så bara händer inget i appen sen och kommer något felmeddelande. Nångång har jag fått det så att det söker fram låten men man måste iallafall bläddra manuellt till spelaren och trycka på play... störande...

Inte funkar Spotify 100% heller i detta sammanhang men en braaa mycket bit bättre, men utbudet är då sämre igen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Den här länken fungerade för mig (fick "This offer is not available..." innan, även med knepet ovan).

https://www.youtube.com/premium/offers?ybp=OgIIAUoNCAYSCXVubG...

Källa: https://www.reddit.com/r/youtube/comments/ok1bin/comment/hbf6...

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade på annonser och tänkte jag skulle testa detta. Men jag får bara upp Youtube premium lite 89kr/månad. Har de höjt priset? Jag hittar ingen information om en prishöjning, alla siter skriver om 69kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Jag tröttnade på annonser och tänkte jag skulle testa detta. Men jag får bara upp Youtube premium lite 89kr/månad. Har de höjt priset? Jag hittar ingen information om en prishöjning, alla siter skriver om 69kr.

Låter som du försöker betala via iOS. Apple kräver 30% av alla intäkter och YouTube vill såklart fortfarande få in sina 69kr/månad, ala högre pris på iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Låter som du försöker betala via iOS. Apple kräver 30% av alla intäkter och YouTube vill såklart fortfarande få in sina 69kr/månad, ala högre pris på iOS.

Det hade du helt rätt i!

Har inte tänkt på att jag som användare får betala tillägget. Har antagit att google får en mindre peng bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Har du testat att använda Googles Public DNS? https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
8.8.8.8
8.8.4.4

Tror den är snabbast av de jag testat

1.1.1.1 och 1.1.4.4 är både bättre och snabbare.
https://www.cloudflare.com/learning/dns/what-is-1.1.1.1/

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

1.1.1.1 och 1.1.4.4 är både bättre och snabbare.
https://www.cloudflare.com/learning/dns/what-is-1.1.1.1/

Ok, ska testa det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

FYI. Det är möjligt att YT har gjort ändringar nu men jag klickade på https://www.youtube.com/premiumlite i Chrome med redan inloggad Youtube Premium och fick valet att 'nedgradera' till 69kr/mån.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ifall man köper lite, kommer chromecast visa reklam? Hur många telefoner får man logga in på samtidigt?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av downup:

Ifall man köper lite, kommer chromecast visa reklam? Hur många telefoner får man logga in på samtidigt?

Jag har Lite. Har ingen reklam när jag castar från min telefon. Jag vet inte hur många enheter man man vara inloggad på samtidigt. Men vi har det på min telefon, jobb-laptop, privata desktop och TVn i vardagsrummet och den har i alla fall inte klagat hittils. 🙂

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Har velat fram och tillbaka ett bra tag nu om att hoppa på premium tåget och tänkte ta tag i det nu.

Det jag undrar över är om priset gäller premium eller lite de menar när det står att priserna börjar på 69kr?

"YouTube och YouTube Music utan annonser, offline och i bakgrunden
Startar provperiod
Priserna börjar på 69,00 kr/månad
Vi skickar en påminnelse 7 dagar innan provperioden löper ut."

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av bärplockaren:

Har velat fram och tillbaka ett bra tag nu om att hoppa på premium tåget och tänkte ta tag i det nu.

Det jag undrar över är om priset gäller premium eller lite de menar när det står att priserna börjar på 69kr?

"YouTube och YouTube Music utan annonser, offline och i bakgrunden
Startar provperiod
Priserna börjar på 69,00 kr/månad
Vi skickar en påminnelse 7 dagar innan provperioden löper ut."

Det där gäller lite. "Börjar på 69 kronor" refererar till Lite-prenumerationen. Dvs bara YouTube utan annonser.

Permalänk
Medlem

"
Ditt Premium Lite-medlemskap kommer att avslutas

Hej XXXXX!


Tack för att du varit en av våra första Premium Lite-medlemmar.

Vi skriver för att berätta att vi inte längre kommer erbjuda din version av Premium Lite efter den 25 oktober 2023. Vi förstår att det kan vara tråkigt att höra, men vi fortsätter arbeta med andra versioner av Premium Lite och använder feedback från våra användare, kreatörer och partners.

Vi avslutar ditt medlemskap den 25 oktober 2023. Dina Premium Lite-förmåner upphör i slutet av faktureringsperioden och sedan debiteras du inga fler avgifter.

Som tack för din lojalitet erbjuder vi en 1 månads provperiod på Premium (även om du har haft en provperiod tidigare). Med Premium kan du titta på videor utan annonser, offline och i bakgrunden. Du kan dessutom streama musik utan annonser i YouTube Music-appen.

Vill du lösa in det här erbjudandet måste du säga upp ditt Premium Lite-medlemskap eller vänta tills det sägs upp automatiskt.

Mer information finns i YouTubes hjälpcenter.

Vänliga hälsningar,
YouTube Premium-teamet"

Någon mer som fått detta i malien idag?

Jag joinade för bara en månad sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sille:

"
Ditt Premium Lite-medlemskap kommer att avslutas

Hej XXXXX!


Tack för att du varit en av våra första Premium Lite-medlemmar.

Vi skriver för att berätta att vi inte längre kommer erbjuda din version av Premium Lite efter den 25 oktober 2023. Vi förstår att det kan vara tråkigt att höra, men vi fortsätter arbeta med andra versioner av Premium Lite och använder feedback från våra användare, kreatörer och partners.

Vi avslutar ditt medlemskap den 25 oktober 2023. Dina Premium Lite-förmåner upphör i slutet av faktureringsperioden och sedan debiteras du inga fler avgifter.

Som tack för din lojalitet erbjuder vi en 1 månads provperiod på Premium (även om du har haft en provperiod tidigare). Med Premium kan du titta på videor utan annonser, offline och i bakgrunden. Du kan dessutom streama musik utan annonser i YouTube Music-appen.

Vill du lösa in det här erbjudandet måste du säga upp ditt Premium Lite-medlemskap eller vänta tills det sägs upp automatiskt.

Mer information finns i YouTubes hjälpcenter.

Vänliga hälsningar,
YouTube Premium-teamet"

Någon mer som fått detta i malien idag?

Jag joinade för bara en månad sedan...

Fått samma mail, trist att inte kunna slippa reklamen till hyfsat pris..

Permalänk
Medlem

Fick samma skitbrev idag tyvärr.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

Samma här. De vill alltså tvinga över oss på det dyrare alternativet?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Samma här...😡😡😡😡😡
Giriga, mycket vill ha mer

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850