Systemdata 210gb?! på Ipad pro. Går inte få bort

Permalänk
Medlem

Systemdata 210gb?! på Ipad pro. Går inte få bort

Tjo.

Upptäckte en weird grej när jag skulle försöka föra över lite fler filer att utrymmet var slut, jag bara what.
Så kollade och "Systemdata" plötsligt tar upp 210gb/256gb bara jaha wtf Apple?

Och i klassisk Apple stil kan man ju inte se ett skit på djupet.

Googlat runt lite och de säger massa trams som rensa "Cache" i appar, men det gör absolut 0. Och jag förstår verkligen inte vart dessa 210gb ligger och vad det är.

Är det någon här som varit med om detta? Och hur tusan får man bort skitet?

Permalänk

Skulle testat att ta en backup och sedan återställa den och läsa tillbaka från backupen.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till senaste iPadOS? Om inte så testa att göra det så kanske det städas bort något gammalt skräp.

Annars tycker jag att tipset ovan om att återställa från en backup är något som är värt att pröva.

Permalänk
Medlem

Jo har senaste IpadOS version.
Får väl prova ta en backup o återställa paddan och sen köra in den backupen igen o se om de funkar ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo har senaste IpadOS version.
Får väl prova ta en backup o återställa paddan och sen köra in den backupen igen o se om de funkar ikväll

Hur gick det för dig? Blev det någon förbättring?

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det är eventuellt nerladdade filmer i appar. Kolla offlinelistorna i Netflix och HBO och liknande.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Hur gick det för dig? Blev det någon förbättring?

Återställde paddan och återskapade ifrån backup, de löste problemet.

Skrivet av Sarato:

Jag misstänker att det är eventuellt nerladdade filmer i appar. Kolla offlinelistorna i Netflix och HBO och liknande.

Kollade detta först. Hade 0 nedladdade filmer osv. Och tog bort alla streaming appar helt (så dolt cache som kanske inte visats av någon anledning etc rensades också). Men det påverkade inte systemdata alls typ.

Så ja, väldigt mystiskt och att de typ fyllde hela paddans utrymme. Men återställning löste det i alla fall