Permalänk

Troll, när du ändå är Artisan så tycker jag du ska ge dig in på Droid Engineering, när jag spelade betan så fanns det alldrig en enda driod att köpa på Bazaren! Gör droider och sätt dom för några tusen, säkert någon schome som köper dem!!!

Själv testade jag lite på Betan och jag räknade ut att man kunde bli: Rifleman, Droid Engineer, Tailor, Creature Handler (inte master på alla men ändå väldigt bra på dem), Jag ska försöka få min gubbe sådan!

Permalänk
Medlem

Ska bli Weapon/Droid + lite annat, just nu är jag även Scout+Marksman, saker som jag troligtvis tänker radera senare.
Tillverkar just nu DL44, DH17 osv om ni behöver.

DAA DAA DADADA DAAA DAAA DADADA DAAAAAA DAAAAAA dadada daaaaaaa...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Dvdboxoffice är skitbra köper alla mina import spel där.

Mina Spel/dvd skivor har aldrig fastnat i tullen. Man kan välja Courier shipping också.
Det kostar runt 70 kr då tar det runt 3 dagar innan man får spelet (men då får man betala momsen)

Permalänk
Medlem

sitter också på en låda StarWars Galaxies en limited edition tydligen... fick en pin, ett tygmärke, en "concept art" bok osv... är skitnöjd. Kalaset gick på 999:- exakt.

Skall lira såfort jag kommer hem

Ni som redan har det... hur betalar man och så?

Permalänk
Medlem

Klart man ska köra stora boxen... min glasögon är ju bara bäst *ironisk ton*.

Betalar på samma sätt som alla online spel, dvs med t.ex. VISA.

Bästa sättet: Gå in till banken - start ett nytt konto med ett VISA-kort till. Ingen kredit, inga pengar på kontot. Sen sätter du in lagom med pengar på det varje månad, precis så SWG kan ta betalt. Används med fördel vid andra inköp också. Om du mot förmodan skulle bli blåst någongång - då kan du skratta när de bara får med sig typ 200 spänn.

Nartitus-server: If you don't own a Troll-gun - you just haven't got the best. Selling DL44s, DH17s and DLT20s, costumized to YOUR needs.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

hmm.. har lite funderingar på registreringen av sitt nya konto...
Jag är i fältet där man skall skriva in sitt kortnummer osv...

"name on card" ... är det mitt namn dom vill ha där tro?

"billing adress" .... menar dom att jag skall skriva in endast vilken gata jag bor på, eller allting.. alltså gata, postnummer etc? =/

"city" ... göteborg (förmodar jag )

"Region" ... vad skall stå där? =/

"Zip or postal code" 46 ?

Permalänk
Medlem

Name: Ja - ditt namn (Det som står på kortet, Sture Evartsson)
Billing: Ja, din address (Hamngatan 99)
City: Göteböörg.
Region: Tror det är typ County etc... Kommun... ingen betydelse tror jag... skriv Göteborg.
Zip/Postal: Ditt postnummer (123 45).

Glöm inte skriva ner ditt skonummer också... har man 45-or eller mer KAN man kanske få ett gratis CDEF-rifle när du startar spelet.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

haha, ok tack

fast på postal zipcode skrev jag 46 :\
men dom drar väll pengar från kortet... inte fan skickar dom räkningar från usa till min hemadress?

Permalänk
Medlem

Ingen som har svarat i den andra starwars tråden så jag postar mina frågor här istället.

Är det någon som spelar spelet ?
Funderar på att köpa det från webhallen men ifall ingen spelar det så är det kanske inte så lönt.

Är det värt pengarna ?
Vilka olika klasser finns det ?
Hur får man pengar ?
Kan man bygga/crafta egna vapen/rustningar ?
Vad för slags vapen/rustnigar kan man ha ?
Laggar det mycket för oss svenskar "Är det usa/eu server ?"
Har det patchat det något sedans det släpptes ?
Finns det quests i spelet ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Ingen som har svarat i den andra starwars tråden så jag postar mina frågor här istället.

Är det någon som spelar spelet ?
Funderar på att köpa det från webhallen men ifall ingen spelar det så är det kanske inte så lönt.

Är det värt pengarna ?
Vilka olika klasser finns det ?
Hur får man pengar ?
Kan man bygga/crafta egna vapen/rustningar ?
Vad för slags vapen/rustnigar kan man ha ?
Laggar det mycket för oss svenskar "Är det usa/eu server ?"
Har det patchat det något sedans det släpptes ?
Finns det quests i spelet ?

Japp jag spelar swg

Ja det är värt pengarna

Klasser? det finns 8a raser Yrken, http://swgcb.yogn.net/swg-cb.php?prof_id=1 dar kan du bygga din egen gubbe

Man kan få dem nar man gör uppdrag, quests och man kan hitta på dödade gubbar

Man kan bygga egna, vapen, rustningar mm

Man kan ha pistol, carbine, rifle, yxa, stav, svärd lr kampsport om man gilar det.

Tycker inte det lagar, men det kan "hacka" i staden men det gör det typp för alla, swg är ju så fint gjort, bara för att swg ska vara snyggt i framtiden och då kan de nya datornera hantera swg bättre.

Det har uppdaterat ganska mycket, tycker det står att de har ändrat något varje dag.

Japp det finns quest, Det finns rebel uppdrag, imperial uppdrag, neutrala uppdrag fall man inte vill få factionpoints i något av de grupperna.

Permalänk
Medlem

Ingen som har svarat i den andra starwars tråden så jag postar mina frågor här istället.

Är det någon som spelar spelet ?
Funderar på att köpa det från webhallen men ifall ingen spelar det så är det kanske inte så lönt.

Är det värt pengarna ?
Vilka olika klasser finns det ?
Hur får man pengar ?
Kan man bygga/crafta egna vapen/rustningar ?
Vad för slags vapen/rustnigar kan man ha ?
Laggar det mycket för oss svenskar "Är det usa/eu server ?"
Har det patchat det något sedans det släpptes ?
Finns det quests i spelet ?

Har spelat en bra stund nu (knappt en månad).

- Det är värt pengarna.
- Klasser och Raser - titta på deras hemsida. Det finns en uppsjö.
- Man göra egna eller köpa från andra spelare. På Naritus-servern pratar du med mig för att inhandla din blaster Satisfaction guarenteed.
- Finns massor med vapen/rustningar, och mer lär komma. Själv kör jag en DL44 med scope (Han Solo - pistolen ni vet)... och JA - man kan ha stormtrooper-rustning (har jag hört).
- Laggar inte särskilt.. ofta när man går ut ur och in i städer kan det "hoppa till". Kör själv en vettig burk och Bostream2.5 och det funkar kanon.
- Det patchas OFTA, oftast en gång om dagen (runt 15.00 svensk tid).
- Det finns massor med quests (man kan göra quests för Lord Vader himself, det ska jag leta upp någongång..."You're not my father!").

Köp - spela - njut - DIE REBEL SCUM!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

www.swgalaxies.net har en bra databas och FAQ.. manga fragor och svar star dar..

sjalv har jag varit i USA (aker hem 13 aug) och har me mig 4boxar hem.. till polare.. och mig sjalv..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Man kan också tjäna pengar på att gjöra olika kläder, vapen, droider och massa andra saker som jag inte kommer ihåg och sedan sälja dem på Bazaar (ett digitalt köpsenter som listar vad olika spelare vill sälja)

Permalänk
Medlem

Bazaaren är "ok" men du har max 3000cr och ett max antal prylar. Har du råd så kan man skaffa sig en egen affär istället med merchants.

Bra SWG-site: http://swg.allakhazam.com (ni EQ:are känner säkert igen stället)

--------
Remember - Troll's Guns & Ammo - Quality, Reliability, Custom Jobs and Good Service - Your choice in the Galaxy! Currently selling CDEFs, D18s, DL44s, ScoutBlasters, DH17s, DLT20s, FWG5s, Strikers, Fragmentation Grenades and Tusken Raider Guns - Customized to YOUR needs.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Har nu beställt från USA. Genom en kompis som skickar hit det som present (inslaget). Då borde jag komma runt tullen, hoppas hoppas.

Kostade 50usd plus 7%skatt och frakt.. hamnar säkert omkring 550spänn eller nåt. Ganska överkomligt tycker jag.

Vi är tre svenskar som tänker köra tillsammans, har inte bestämt vilken server, beror nog på ping. Men vore ballt om vi kunde genom föra tidigare nämnd ide.

Vi kan väll börja här i forumet, se vilka som är intresserade och så se var vi landar. OK?

Permalänk
Medlem

Jag kör pa Naritus (Östra USA). Välkomna.

--------
Remember - Troll's Guns & Ammo - Quality, Reliability, Custom Jobs and Good Service - Your choice in the Galaxy! Currently selling CDEFs, D18s, DL44s, ScoutBlasters, DH17s, DLT20s, FWG5s, Strikers, Fragmentation Grenades, Tusken Raider Guns, E11s, Scatter Guns, Power5s and everything else - Customized to YOUR needs.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Ja lirar på Wanderhome, jag är nöjd med valet av den servern. Alla som jag möt där har varit trevliga förutom en surpuppa som jag möte mitt ute i vildmarken som vart asssur när jag hjälpte han lite han trodde att han ägde hela ödelandet?

Permalänk
Medlem

jag och ett par killar ska bli prisjägare, köpa oss ett stort skepp som i kalahöjdens backar

Permalänk
Medlem

Hee hee... inte säker men jag tror om man misslyckas med för mycket missions (Empire) så kan man kanske komme upp som måltavla i "BountyHunter Terminals"... det vore nått det. Jagad av alla som är trigger-happy

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Livstids semester

En bekant till mig sa det här om SWG.

SWG is the gaming eqivalent of wrapping my asscheeks along a 20 foot long razorblade and sliding merrily into a pool of saltwater and iodine, where little men wait to pour honey and thousands of red ants on my scrotum while simultaneously clampping jumper cables attached to a tractor battery on my nipples.

Oh, and the downtime sucks.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Låter riktigt härligt, var kan man beställa denna behandling?

Följer det med en dominatrix i läder?

(För att svara på din vän: Different Strokes for Different Folks! SWG är mer än alla andra MMORPGs där det bara går ut på "monsterbankning". Jag har själv spelat AC/EQ/AO så jag vet. Har skitkul i SWG hittills.)

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy

Följer det med en dominatrix i läder?

(För att svara på din vän: Different Strokes for Different Folks! SWG är mer än alla andra MMORPGs där det bara går ut på "monsterbankning". Jag har själv spelat AC/EQ/AO så jag vet. Har skitkul i SWG hittills.)

Jomenvisst, SWG är ju så mycket annorlunda..

Nej. Jag kommer inte flytta Des till SWG bara för att stilla ditt behov av spö.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

jag drömmer och drägglar... snart är det här.

Jag hörde om några specifica problem med eclipse servern, är det någon som kan mer om detta? Eclipse sägs ju vara EU servern i usa typ.

Teräs Käsi? Med svärd eller bara nävar? för om det är med svärd så är man ju typ jedi fighter fast utan allt det tuffa (ljussabel kraften ful haircut).

PvP någon som kört något? Funkar det bra? "Dör" man på samma sätt som i vanliga fall, alltså blir av med all utrustning. Och kan folk sno din utrustning när du är död?

PINGS??? hur går det? berätta

Permalänk
Medlem

jag lirar på eclipse och tycker det har funkat bättre än jag hade förväntat mig, efter att ha läst en massa på forumen trodde jag eclipse skulle lagga och va nere mer en den är 8) ( och jag valde den ändå för jag har flera kompisar som lirar på den )

När man dör så blir copset kvar på marken med alla grejer så får du springa tillbaka och loota det för att få tillbaka allt. Vill du så kan man försäkra sina grejer så förlorar man dom inte vid ett eventuellt dödsfall. Liket kan endast du loota, men du kan ge permission till andra att loota så kan de ta med grejerna tillbaka till staden eller liknande.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

Kör Nartitus. Verkar vara kanon-val (valde den för att en kompis i USA körde på den) för den verkar var nere minst och uppe fortast. Annars tror jag inte det har nagon större sexuell betydelse.

Det finns två sorters PvP har jag för mig (jag är inte PvP:are direkt, då spelar jag hellre BF1942):
Full PvP (spelare och NPC anfaller).
NPC PvP. Dvs Stormtroopers anfaller om du är rebell och tvärtom. Ej spelare.

Jomenvisst, SWG är ju så mycket annorlunda..
Om man jämför med AC/EQ/AO - ja. Inte bara monsterbonking (alla andra MMORPGs är 99.9% monsterbashing). Inga mulor. Inga npc-vendors. Vettigt skill/xp system (man får det man använder). Bra grafik (lite laggigt om man drar på fullt dock). Förvånadsvärt lite storbuggar. Visst, mycket kommer justeras efter hand (EQ/AC/AO var inte precis bugg-lösa lol).

Nej. Jag kommer inte flytta Des till SWG bara för att stilla ditt behov av spö.
Fan va synd... läder och metal och en fin pingla.. GRRR GRRR...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk

Fick mitt igår. Startade en gubbe på Eclipse. Hann väl inte spela så mycket, men det verkar jäklit kul! Nästa vecka ska det spelas på allvar. Varning till alla med lite minne, det hackar som fan i städerna med 256 meg. En polare sitter med snäppet sämre dator än jag, men han har 512 meg, då hackar det lite mindre. Dax för 1024 snart...

Visa signatur

Ni vet väl hur dum en genomsnittssvensk är? Halva sveriges befolkning är dummare än så...

Permalänk
Medlem

så min:
2,6ghz intel 4
1024mb ddr400
hercules 9800 pro
kommer att klara sig då alltså

(ville bara skryta lite)

Om jag har mega tur kommer spelet idag. Annars nästa vecka... Hoppas bara jag får ledigt från jobbet så som jag sökt. Då kan jag sola bada och spela hela nästa vecka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThanGhil
så min:
2,6ghz intel 4
1024mb ddr400
hercules 9800 pro
kommer att klara sig då alltså

(ville bara skryta lite)

Om jag har mega tur kommer spelet idag. Annars nästa vecka... Hoppas bara jag får ledigt från jobbet så som jag sökt. Då kan jag sola bada och spela hela nästa vecka!

Den klarar sig nog bra... Själv har jag bara:
1,4ghz athlon
256mb sdram (ej ddr)
geforde 4 ti4200

Hackade som sagt rejält i städerna, annars går det hyggligt. Har dock dragit ner på grafiken lite. Dags att köpa nytt till hösten antar jag...

Visa signatur

Ni vet väl hur dum en genomsnittssvensk är? Halva sveriges befolkning är dummare än så...

Permalänk
Medlem

Köp 1Gb. Vi är tre som kör med det och vi har mycket mindre lagg i städer än de med mindre minne.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Hur jävla lång tid ska det ta att skicka/få saker från USA va? inne på 8nde dagen nu... grrr, man funderar nästan på att gå och köpa det i butik här i svergie (fast då blir det så jävla dyrt, och man får ju två... fan)