SweClockers Julkalender 2022 – tävla om julklappar varje dag fram till jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Ja, trång "budget" hade nog passat bättre men det fick stressas lite. Har en liten pojk med lunginflammation, så det var snabba ryck innan vi for till sjukhuset.

Prioriteringarna är rätt

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kul att få gnugga rimknölarna så här ett par veckor före jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Skit också, systemet tillåter endast ett bidrag per person. Skicka PM till mig ni som vill lämna in fler bidrag.

Kan man vinna flera gånger är frågan? Har två riktigt bra idéer men lite osäker på om det går att prioritera tiden till att realisera båda två 😅😅

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Swedishliquid:

Kan man vinna flera gånger är frågan? Har två riktigt bra idéer men lite osäker på om det går att prioritera tiden till att realisera båda två 😅😅

Äsch langa en av idéerna till mig så kan jag hjälpa dig förverkliga den

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Äsch langa en av idéerna till mig så kan jag hjälpa dig förverkliga den

Kalmar stämmer antar jag? Hade det inte varit långt så arbetar man såklart snabbare i par 😎

Ska iaf knåpa ihop minst ett bidrag. Men förra året lämnade jag in typ 21e december. Så är duktig på att prokrastinera!

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Swedishliquid:

Kalmar stämmer antar jag? Hade det inte varit långt så arbetar man såklart snabbare i par 😎

Ska iaf knåpa ihop minst ett bidrag. Men förra året lämnade jag in typ 21e december. Så är duktig på att prokrastinera!

Haha ja det hade varit något faktiskt
Lycka till!

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Geeks
Grundare

Nu är lucka 2 publicerad och riktigt kul och modiga bidrag hittills! Hoppas vi får se mer av detta
https://www.sweclockers.com/nyhet/35296-lucka-2-tomtedikt-och...

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Musikälskare

Mysigt, det börjar kännas som julen närmar sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av flashen:

Mysigt, det börjar kännas som julen närmar sig

Verkligen! Nu saknas lite (lagom mycket) snö och vinterväder också bara

Permalänk
Medlem

Hur detta lyckas vibe:a mer julkänsla än alla ljusstakar och annat krims-krams (som "måste vara uppe för att det är snart jul, fattar du väl!") är både förbryllande och imponerande!

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Verkligen! Nu saknas lite (lagom mycket) snö och vinterväder också bara

Det kommer nästa vecka (i Stockholm iallafall )

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Geeks
SweClockers

Grattis @Fonclbrich!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, jäklar vad skojj!

Permalänk

Undrar hur många av dom som vinner dessa tävlingar nu, använder sig av OpenAI's "text chat" AI som släpptes i går för allmänheten som kan skriva kod, uppsatser, utdrag, artiklar, skämt, dialoger, fakta, nyheter, osv, pick your poison.

Tror ni behöver ändra inriktning på hur dessa tävlingar utförs i framtiden nu när Pandoras box är öppnad

Jag personligen älskar julklapparna och rim.
Men det finns nog en och annan där ute som hellre bara tycker på en knapp och får ett bra julrim levererat till sig från en AI vilket är tråkigt

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Tittade på fjärde luckan nu! Söndagsnöje på hög nivå! Alla fyra luckorna har levererat riktigt bra. Alla på sina egna sätt. Ser fram emot nästa lucka varje dag. Precis som en chockladkalender

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

Undrar hur många av dom som vinner dessa tävlingar nu, använder sig av OpenAI's "text chat" AI som släpptes i går för allmänheten som kan skriva kod, uppsatser, utdrag, artiklar, skämt, dialoger, fakta, nyheter, osv, pick your poison.

Tror ni behöver ändra inriktning på hur dessa tävlingar utförs i framtiden nu när Pandoras box är öppnad

Jag personligen älskar julklapparna och rim.
Men det finns nog en och annan där ute som hellre bara tycker på en knapp och får ett bra julrim levererat till sig från en AI vilket är tråkigt

Hmm, jag undrar hur många som hört talas om detta OpenAI över huvud taget?
Det var inget jag hade koll på iaf, men det finns ju alltid risk att det finns folk som använder såna verktyg på det sättet såklart
Tråkigt dock i så fall, hela nöjet med såna här tävlingar är ju att få komma på något man själv tycker känns bra och kan stå bakom i framtiden sen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av blackeagle:

Hmm, jag undrar hur många som hört talas om detta OpenAI över huvud taget?
Det var inget jag hade koll på iaf, men det finns ju alltid risk att det finns folk som använder såna verktyg på det sättet såklart
Tråkigt dock i så fall, hela nöjet med såna här tävlingar är ju att få komma på något man själv tycker känns bra och kan stå bakom i framtiden sen.

Om bidrag som nummer 4 och de innan fortsätter trilla in ser jag ingen risk för någon AI här inte. Verkar som att enbart rim får en del konkurrens i år så dags för hela swec att steppa upp, förutom evig ära (ja i ett år iallafall) står ju Kompletts fina pris till förfogande!

Extra glad blir man då det viktigaste var att få tillbaka en ordentlig swec-julkänsla när kalendern gjordes om :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får dagens (2022-12-05) rabatterade pris när man följer länken? nätagget har standardpris på 1849kr. OBS ja jag är verifierade medlem sedan länge :).

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shen:

Bara jag som inte får dagens (2022-12-05) rabatterade pris när man följer länken? nätagget har standardpris på 1849kr. OBS ja jag är verifierade medlem sedan länge :).

Nej den funkar inte för mig heller (verifierad)

Permalänk

Nu har nätaggregatet uppdaterats med rabattpriset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Nu har nätaggregatet uppdaterats med rabattpriset.

Sweet, instabuy!

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

En trång plånbok borde väl indikera att man har gott om deg.

Eller liten plånbok?

Permalänk
Medlem

Det var ju inte direkt billigt, inte äns med rean. Man blir ju mörkrädd när man ser hur mycket nätaggspriserna har gått upp.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Men det var då själva F*N!!! Ska alla produkter jag spenderade pengar på under Black Friday/Week släppas billigare efteråt som en jä**a lucka 🤨👎 Sjukt irriterande! Hittills Kingston 1TB SSD och PSU. Nu fattas bara Fractal Torrent Compact med, så blir jag sjukt irriterad!!!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Men det var då själva F*N!!! Ska alla produkter jag spenderade pengar på under Black Friday/Week släppas billigare efteråt som en jä**a lucka 🤨👎 Sjukt irriterande! Hittills Kingston 1TB SSD och PSU. Nu fattas bara Fractal Torrent Compact med, så blir jag sjukt irriterad!!!

Life hack:
1. Köp produkten som finns på luckan.
2. Lämna in den på kvittot till den andra butiken med det högre priset.
3. Profit!!!

Helt klart värt det om de är stor skillnad i pris och om du kan lämna in det i butik eller om det är gratis retur.

GLHF!

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Life hack:
1. Köp produkten som finns på luckan.
2. Lämna in den på kvittot till den andra butiken med det högre priset.
3. Profit!!!

Helt klart värt det om de är stor skillnad i pris och om du kan lämna in det i butik eller om det är gratis retur.

GLHF!

Bra tips, men nu var det inte exakt samma produkt, men Kingston KC3000 för 1090 betalade jag. Igår var 1TB för 999kr i luckan eller 2TB Kingston Fury hos Webhallen eller så... Sjukt irriterande

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Så härliga bidrag, vilka talanger vi har på forumet!

Sitter för övrigt och lyssnar till CDn som blev, 2021.

:,-)

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Inaktiv

Är helt värdelös på rim. Skriver filmmanus & låtar men att skriva nåt kort och "snappy" speciellt på svenska är sjukt svårt. Både skriver och tänker på engelska, man har väl blivit skadad av den s.k. västerländska kulturen.

Sen associerar jag ordet rim med nåt helt annat, fan inte lätt att vara kronisk porrmissbrukare.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av anon344829:

Är helt värdelös på rim. Skriver filmmanus & låtar men att skriva nåt kort och "snappy" speciellt på svenska är sjukt svårt. Både skriver och tänker på engelska, man har väl blivit skadad av den s.k. västerländska kulturen.

Sen associerar jag ordet rim med nåt helt annat, fan inte lätt att vara kronisk porrmissbrukare.

Skriv något på svengelska så kan det bli riktigt kul

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nice, en sådan tar vi!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •