Cooler Master kläcker intresseanmälan för äggformade Orb X

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master kläcker intresseanmälan för äggformade Orb X

Väntelista för Cooler Masters äggstravaganta skapelse för hårdkokt spelande är öppen och skapelsen väntas häcka i gaminghörnor världen över.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle självklart använt den med glädje om jag fick en. Betala dyrt, NEJ.
Jag gillar konceptet och tycker det är rätt märkligt att inte IKEA har något liknande i olika prisklasser och utförande.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Helt orimligt montage, kommer man se dessa stå i en hotell bar, som det ser ut att vara, knappast, och "kostym"-snubbar nah, hade de visat den stått i en "man"-cave så ja mer troligt.

Permalänk

Cool sak som jag skulle vilja ha om jag fick följande gratis:

  • Cooler Master Orb x

  • Dator plus skärmar

  • Extra rum i min lägenhet att ha den i.

När jag inte få det ovanför gratis så blir Cooler Master Orb X en dyr pryl som i praktiken behöver ersättas med en annan dator då det är för omständligt att gå in och ut den. Liksom jag sitter vid datorn över 10h per dag, man går från och till den ganska ofta.

Absolut finns det tillfällen då jag vill sitta i en Orb x, men inte 10h per dag.

Permalänk
Medlem

Vilken otrolig tupplevelse det måste vara!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Helt orimligt montage, kommer man se dessa stå i en hotell bar, som det ser ut att vara, knappast, och "kostym"-snubbar nah, hade de visat den stått i en "man"-cave så ja mer troligt.

It's the Executive Cubicle of legend!

Hundra år från idag kommer folk undra hur man någonsin kunde etablera dominans i kontorslandskapet utan Cooler Master ägget!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Hundra år från idag kommer folk undra hur man någonsin kunde etablera dominans i kontorslandskapet utan Cooler Master ägget!

🤣🤣🤣

Permalänk
Medlem

Och 2022 avslutas med den mest groteska design världen har skådat! Jag köper förfan hellre en igloo än detta makabra vad man nu vill kalla det, gaminghörn...

Nästa version:
300w värmeaggregad, nedfällbart skal så du kan utesluta omgivningen, ha en skön ägg-temperatur i runt +40C! Men inte nog med det, du får även en Cooler Master cooler för din dryck så den aldrig blir varm! Skärmar är även föråldrat, denna version får man även med eggulus V.1 som är ett VR-headset med 7880x2880px i 200hz !

Permalänk
Medlem

Helvetet heller att använda det på kontoret, reser mig upp ofta så kan undra hur mycket tid man kommer förlora per dag på att vänta på mekanismen här med att ta bort bordet och höja skärmen mm....

Vet man att man kan sitta ostörd i 8 timmar så mja, kanske... Men ändå ett stör moment varje gång man ska resa sig.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag fattar nog inte riktigt grejen, det är alltså ett kombinerat:
Stol-skrivbords-högtalar-skärmstativ?

Kanske kan fungera som en sån där manick man har efter kassorna på större varuhus?

Permalänk
Medlem

Stolen gör att man garanterat kommer att vara väldigt långt ifrån mänskliga ägg iaf..

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Musikälskare

Äggigt värre

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Snusfri

Ser äggligt nice ut.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén, men jag skulle vilja att den var mindre öppen. Några slags paneler på sidorna så att du blir helt bortskärmad (höhö) från omvärlden. Alla LEDs kan de skippa också.

OCH på något vis också att det fanns ett läge där man kan stå upp och då vara lite mer utanför ägget

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Äggseptionellt hiskelig design. Den får gå tillbaka till ritbordet och ruvas på ett tag till.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mr_Lazy:

Jag gillar idén, men jag skulle vilja att den var mindre öppen. Några slags paneler på sidorna så att du blir helt bortskärmad (höhö) från omvärlden. Alla LEDs kan de skippa också.

OCH på något vis också att det fanns ett läge där man kan stå upp och då vara lite mer utanför ägget

Frågan är om det inte skulle bli väldigt varmt och kanske lite syrefattigt att kapsla in sig helt? Utan någon slags aktiv ventilationslösning riskerar man nog bli lite kokt.

Permalänk

Skumt att man inte kan ha en 49 tummare…(UW)

Permalänk
Medlem

Hade det funnits inbyggd toalett hade jag övervägt det

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Skulle självklart använt den med glädje om jag fick en. Betala dyrt, NEJ.
Jag gillar konceptet och tycker det är rätt märkligt att inte IKEA har något liknande i olika prisklasser och utförande.

Hehe Ikea, då får man den i 200 delar, 400 skruv i 40 olika storlekar, en 50 sidors skitkass manual och en sån där böjd Ikeanyckel

Permalänk
Medlem

Det här är ju bokstavligt talat kringutrustning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Stolen gör att man garanterat kommer att vara väldigt långt ifrån mänskliga ägg iaf..

Även kyskhetsbältena ser utveckling!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProdusentArbetaren:

Skumt att man inte kan ha en 49 tummare…(UW)

Det tror jag går alldeles utmärkt, en sådan har ju exakt samma fysiska höjd som en 27”

Permalänk
Medlem

nästan så man blir äggad....

Permalänk
Medlem

Med privacy mode aktiverat så är det väl snarast en fap box?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Den borde ju omslutas helt så det verkligen blir som ett ägg. Annars är det ju ingen mening med en sådan här sak.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jobbig sits om man använder kilt.

Permalänk
Testpilot

Intresse: ✓
Plats: ✓
Pengarna: X

Har alltid velat ha något sådant, verkar utöver otroligt futuristiskt rätt bekvämt även i längden.
Enda kravet jag skulle ha på något likt denna (om pengarna fanns tillhanda), det är att den är modulär och uppgraderingsbar längre fram. Exempelvis om man vill byta till en större eller rent av montera flera skärmar, eller för den delen kanske köpa till andra dynor till stolsitsen o.s.v.

Med andra ord att det ska vara en investering precis som en vanlig stol eller ett skrivbord från IKEA. Lång garanti med support och reservdelar enkelt till hands med backning av en stor homebrew-community som modifierar utrustningen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Frågan är om det inte skulle bli väldigt varmt och kanske lite syrefattigt att kapsla in sig helt? Utan någon slags aktiv ventilationslösning riskerar man nog bli lite kokt.

Riktigt så hermetiskt tänkte jag inte, utan mer att det inte skulle vara någon insyn från sidorna. Botten och toppen kan vara perforerad

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.