Tävla och vinn nya Fractal Design North – chassi i skandinavisk design

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn nya Fractal Design North – chassi i skandinavisk design

Var med och tävla om Fractal Designs senaste chassi, som med skandinavisk design och optimerat luftflöde gör speldatorn till en stilsäker inredningsdetalj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle få placera den under bordet där min dator står nu för det är tyvärr lite platsbrist här i min lilla 1-rums lägenhet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Ja, alltså det finns ju en plats ledig som HTPC för film och spel framför TVn.

Problemet är snarare att det behöver godkännas av alla inneboende, men det verkar som att jag äntligen hittat ett chassi som faktiskt skulle passa utmärkt i vardagsrummet utan att det finns allt för mycket argument mot...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

<Uppladdad bildlänk>

Ja, alltså det finns ju en plats ledig som HTPC för film och spel framför TVn.

Problemet är snarare att det behöver godkännas av alla inneboende, men det verkar som att jag äntligen hittat ett chassi som faktiskt skulle passa utmärkt i vardagsrummet utan att det finns allt för mycket argument mot...

Ser ut som det är svårt att göra den katten nöjd

Permalänk
Medlem

Lite ostädat 🤫.

Hade vart perfekt att vinna ett stilrent chassi när man får hem två nya komponenter till mellandagsrean ✌️😁

Permalänk
Medlem

Jag skulle byta ut den mot min TV setup. Delarna (custom loop 5600x + 3080 strix) där innuti förtjänar egentligen en bättre låda med fönster. Fractal Norths scandinaviska design skulle passa bra här hemma med mina Ikea möbler 😁 har suttit med North i varukorgen på inet senaste dagen sens den lanserades så vann man en skulle jag inte klaga!

Jag skulle även passa på att dra ihop en ny loop med svart EK zmt tub i nya North chassit som är mer presentabel än nuvarande design. I detta fall är den inte så visuellt pleasing iom jag inte har något sido fönster i nuvarande fractal chassi.

Den skulle stå prydligt vid min tv setup!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Toarulle:

Ser ut som det är svårt att göra den katten nöjd

Lite kattmynta i utblåset och en klösbräda istället för sidopanel så är saken biff!

Permalänk
Medlem

Skulle jag vinna ett Fractal North får min dator äntligen flytta upp på skrivbordet i hörnet där lampan står. Har alltid haft datorn på golvet men ett sådant extremt snyggt chassi förtjänar sin plats uppe på bordet så det kan beskådas med värdighet!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Fractal North är som gjord för mitt lilla tech-hörn. Tapeten på väggen matchar perfekt mot de bruna träribborna som sitter på fronten av caset. Det syns kanske inte så bra på bilden, men under bordet hänger en Fractal Design Define S. Den börjar ha några år på nacken och en uppgradering är på sin plats.

Har under en tid samlat delar till en NAS, och saknar just nu bara ett SAS HBA kort och ett case. Så min nuvarande Define S kommer fortsätta sitt liv som NAS om jag vinner denna North. Den skulle göra sig perfekt i hörnet bakom stående monitorn och laptop så att man ser fronten sticka fram med sina galet snygga ribbor. Den är som gjord för att passa in med mitt parkettgolv, bruna tapeter och skrivbord i fanér.

Edit: Borde torkat av min deskmat innan fotografering, men det får vara ett äkthetsbevis på att hörnan används flitigt.

God jul

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk

Min tomte är kräsen av sig och begär en ny tron. Väldigt förtjust i ek av nån anledning. I gengäld lämnas mina mössor och skarvsladdar i fred.

North är den typ av chassi jag har önskat i åratal då jag är en sucker för stilren, skandinavisk design och är något allergisk mot den annars trendiga enhörningsgallan vi kallar RGB. Länge leve ek, och hela mössor.

Permalänk

Skandinavisk design och i trä, det är exakt vad jag älskar och det designspråket genomsyrar mitt boende! Nu när jag börjat fundera på att uppgradera datorn så har denna release från Fractal Design en fenomenal timing må jag säga.

Om jag skulle vinna skulle placeringen vara till vänster, precis där mitt 11 år gamla Corsair Graphite 600T Midi Tower står, med skillnaden att jag inte längre behöver gömma chassit bakom min sambos konstverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Ser ut som det är svårt att göra den katten nöjd

Skrivet av landmarks:

Lite kattmynta i utblåset och en klösbräda istället för sidopanel så är saken biff!

Jag var lite inne på att sätta en klöspanel på sidan men vill inte göra Fractal ledsna om jag vinner...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Har ett Define C i nuläget men skulle matcha så mycket bättre med träfronten på North

Permalänk
Medlem

Om jag placerade chassit bredvid tv-bänken skulle inte sambon märka.

Permalänk

Ovanpå skrivbordet till höger för att ha som en del av inredning eller eventuellt under om det skulle se för trångt ut, men att jag då tar bort luckan och rensar upp så det passar som handen i handsken. Tänker att ett svart med mesh hade passat bäst. Kanske att man betsar skrivbordet för att få det mer likt färgen på chassit.

Har just nu chassit under, men det är trångt med chassit jag har för att det är för högt och var tvungen att ta bort fötterna, men kan ändå inte använda USB eller knapparna som hursomhelst inte längre fungerar. Behöver kortsluta kablarna för att starta

Permalänk
Medlem

Min datorhörna har på senaste tiden gått åt ett mer ljust håll med natur- och träinspiration. Jag känner att ett vitt northchassi, med ett fönster som kan visa upp de vackra (:D) noctuafläktarna, verkligen skulle passa som handen i handsken och vara en värdig ersättare till mitt Define C.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Jag vill väldigt gärna uppgradera min hörna med ett snyggt vitt chassi.
Gärna med en trä front som skulle göra sig riktigt snyggt på bordet.
(Mycket snyggare än min gamla Legion burk).

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk

På den första bilden kan man tänka "men Fultoncharge, det där är ju ingen bild på din datorhörna?!". Och det är exakt så det är! En 65" LG OLED köptes för att verkligen kunna njuta av mysgaming i vardagsrummet - men sambon tyckte att datorn var "ful" (bild 2) (Se bild med lite små röda fina streck för där den kortvarigt bodde)

. Så den har förpassats till ett hörn i ett annat rum. Men så äntligen ser man det här!! Det vita chassit med trädetaljer skulle passa perfekt in i vardagsrummet och skänka mig lugn och gaming samtidigt som det estetiskt kommer godkännas av sambon så får hoppas att man vinner ett sånt!  

Permalänk
Medlem

Ridgen skulle få flytta sig till vardagsrummet som mediaserver och North ta dens plats på skrivbordet. Blir även lite mer trädfärgat än bara med elefanten.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag skulle sätta den på järntronen och visa att det är Fractal Design som är true King of the north!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint här istället för mitt nuvarande Fractal. Lite trä har jag funderat på länge med datorn. Men ett av alla projekt som inte kommer längre än tanken. Kattens säng gav lite mer trä i detta hörn. Sen kommer sängen nog målas till samma färg/nyans som chassit's trä är.

När jag först såg nyheten om detta schassi blev jag glatt överaskad att Fractal gör ett sånt chassi. Blir det ingen vinst så blir det nog ett köp när priset sjunker lite, eller på en fin rea framöver. Tyvärr lär det dröja, men väntar man på något gott

Kan också rekommendera en sån säng! Han älskar att ligga där de dagar man sitter lite för mycket vid datorn.. Sålänge man inte har en katt som fäller sjukt mycket eller aldrig städar datorn det vill säga

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Hej!

Den skulle passa ypperligt till min egensnickrade och utformade bord av ek. Den får stå på bordet bredvid skärmen, där dess träpaneler får gifta sig tillsammans med det vackra ekträet. Så slipper jag ett plastigt och stort svart chassi som skär sig mot träet!

Permalänk
Medlem

Hemstudio med akustikvägg + North = sant

Halloj!

Jag håller på att bygga min extremt efterlängtade (barndrömmen) hemstudio, och på åtminstone en av väggarna har jag tänkt att göra en akustikpanel (se gimpad bild, ursäkta min inte så fina redigering), eventuellt fler. Och designen på North skulle ju VERKLIGEN sitta som torson i jultröjan.

Just nu står ju datorn gömd nere till höger på golvet, men ett North skulle jag utan lång betänketid ställa upp så det syns och binder ihop designen med väggen på andra sidan rummet.

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

FD North hade fått bo på samma ställe som mitt nuvarande torrent.
Mer slimmad och en superfin träfront, har alltid älskat valnöt så det skulle kunna vara en anledning till att byta till bordskiva i valnöt också.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk

Ska klämma in ett skrivbord i hörnet där jag hade tänkt placera Fractal chassit. Träpanel på chassit skulle matcha fönsterramen eller nåt sånt...

Permalänk
Medlem

Där ungefär då.
Visuella exemplet ska bort (skärmen alltså) så de blir plats där jag tycker FD North snyggt matchat med skrivbordet och min schyssta fotpall i trä

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket att hänga i granen rent estetisk. Billigaste möjliga skrivbord som jag snart tänkt byta ut till en ekskiva, med en gammal trogen Fractal Design Define C under. Vill lyfta upp datorn på skrivbordet för lite mer luft och exponering. Där hade ett North passat utmärkt. Ursäkta röran och den extremt snygga dell desktopen som agerar pfsense åt de komponenter i hemmet som routas där genom. Helt klart i behov av en makeover

Permalänk
Medlem

Mitt inredningstema har länge varit en kombination av industriell stil som kompletteras med organiska material för att ändå skapa en känsla av värme och trivsel. Med möbler och inredningsdetaljer som ofta är gamla och/eller återanvända för att tjäna ett nytt syfte.

Färgtemat går i jordnära kulörer som med rätt belysning skapar en varm och personlig karaktär. Detta kompletteras med många gröna växter (även om inte så många syns på just dessa bilder) för att nå harmoni och balans.

Ett svart Fractal Design North med valnötsfront hade jag placerat liggande till vänster i tv-bänken där för tillfället ett Fractal Design C huserar.

Det hade med sin färg och sitt materialval och med en medveten assymetri bättre balanserat upp och framhävt och förstärkt det totala uttrycket jag önskar skapa.

Permalänk

VINNARE!

I mitt fall kommer jag att bygga om alla delar i det nya chassit då mitt nuvarande är för fult och pinsamt att ha framme. Dessutom kommer jag att ommöblera och fixa en ny byrå i samma höjd som datorn så att jag kan ha chassit ståendes där uppe utan att behöva skämmas!

Permalänk

Detta skulle passa in perfekt i min hörna. Då mitt tema med akustikpaneler och mitt skrivbord i valnöt så tror jag att det svarta chassit med valnöts front skulle smälta in snyggt i skrivbordsmiljön.
Med fractal designs stilrena design och valnöten som matchar med omgivande material och det svarta i chassit smälter in med övrig utrustning.