Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PSU hypercables - Edition 1: r/g/b stripes

Permalänk
Medlem

PSU hypercables - Edition 1: r/g/b stripes

hypercables

Edition 1: r/g/b stripes

PSU custom sleeved designerkabelset:

  • 24 pin MB

  • 8/8 pin GPU

  • 8 pin CPU

  • 4 pin CPU

Setet är för:

  • Corsair - Type 4

Detta set är handgjort av mig. Då mitt nick är hypermode kallar jag de custom sleeved-kabelset jag gör för hypercables. Dessa två första custom cables-set jag lägger upp på marknaden nu kallar jag Edition 1. Läs mer om min avsikt med Editions längre ned i annonsen.

Sweclockers bilder är tyvärr hårt komprimerade, kablarna ser signifikant snyggare ut i verkligheten, se ovan länkad bild under namnet på setet som ger en lite bättre hint om finishen.

Edition 1-seten är unika och jag kommer ej sälja samma design igen, så gillar du dessa bör du ge ett bud på just dessa annonser.

Det finns alltså 1 exemplar av detta kabelset. Ett annat exemplar av det andra kabelsetet i den andra annonsen jag har i marknaden!

Materialet är av den tekniskt sett högsta kvaliteten och finishen för PSU-kablar:

  • MDPC-X 15 AWG wire

  • MDPC-X connectors

  • MDPC-X heatshrink

  • Molexs egna terminals

  • Paracord 550 Type III nylon-sleeves

  • Alphacool Eiskamm aluminium-combs

Längderna är valda så att du ledigt kan dra dessa i ett ATX-chassi:

  • 24 pin MB - 70 cm

  • 8/8 pin GPU - 70 cm

  • 8 pin CPU - 100 cm

  • 4 pin CPU - 100 cm

Setet väger nästan exakt 1 kg. Alla kablar är kontrollerade med multimeter och testade med dator. Totala kostnaden för materialet är lite över 1000 sek, ej räknat frakt eller övrigt som behövs för att göra ett set.

Om du är osäker på om ditt nätaggregat använder Type 4 så kan du se det på Corsair:s hemsida:
https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

  • AX1600i (TITANIUM)

  • AX (TITANIUM)

  • HX (PLATINUM)

  • RM (2019)

  • RMi

  • RMx

  • SF

Kontrollera noggrant att just din Corsair-PSU fungerar med Type 4:
https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

Dold text

Startbud:

  • 1000 sek

Min avsikt med dessa annonser är att om högsta budet är över 1200 sek så kommer 200 sek av den summan gå till Erikshjälpen, eller någon annan välgörenhet köparen önskar. Du får då ett gåvobevis.

Notera att detta startbud är ingenting sett till materialets kostnad samt vad det kostar att beställa liknande custom sleeved set av samma finish. Betalningen önskar jag är via Swish.

Kablarna finns att se och hämta i Östersund, och kan annars skickas. Annonserna kommer ligga uppe en bit in på helgen. Men jag kommer eventuellt avsluta en annons tidigare.

Jag tycker själv att detta är ett sätt där köpare, säljare och välgörenhetsorganisation vinner.

Tack / Herje

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vill nämna igen att:

Det finns alltså 1 exemplar av detta kabelset. Ett annat exemplar av det andra kabelsetet i den andra annonsen jag har i marknaden!

Permalänk

Tjena!
Diggar din design som fan!
Men jag tänkte höra om det fanns en möjlighet att du kanske skulle kunna designa några till mig?
Jag har nämligen vita just nu. Men jag har ett chassi i rött och svart och allt annat i chassit är vitt. Det finns dessvärre inga sleevade kablar som jag tycker passar å tänkte när jag såg dina att du skulle ju garanterat kunna fixa några som skulle passa in i mitt chassi!
Eller är det en möjlighet?
(Har Corsair typ 4 har jag bestämt för mig…)

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag PM:ar dig så snackar vi lite.