Har denna kabel åkt ut? Hjälp!

Permalänk
Avstängd

Har denna kabel åkt ut? Hjälp!

Har en molex kabel som går till min razer rgb hub, när jag kollar nu verkar den svarta kabeln ha åkt ut ur kontakten eller ska den ligga som den gör?

Om den har åkt ut kan jag trycka in den och iså fall vart?

Permalänk
Medlem

Den ska troligtvis sitta i någon av de mittersta pinnarna, där den andra svarta kabeln sitter. De mittersta pinnarna är jord, så jord kommer troligtvis via den lösa kabeln och bryggas sen över till den andra jordpinnen via den kortare svarta kabeln (d.v.s. tomt svart svart|svart gul för de fyra pinnarna i kontakten).

Så troligtvis har lödningen släppt inne i kontakthuset, det kan vara knepigt att löda fast två kablar som jag misstänker att de gjort. Men det är hur som helst inget du bara kan trycka in, du lär åtminstone behöva löda fast kabeln om du vill reparera den.

Permalänk
Medlem

Ja, det ser ut så. Vad ska den användas till, kan bara se två av fyra kablar?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd

Tack snälla då vet jag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OldComputer:

Ja, det ser ut så. Vad ska den användas till, kan bara se två av fyra kablar?

Det är strömkabel till renoma rgb hub den verkar ha 3 pins och alla 3 verkar användas så blev förvirrad vart den här kabeln skulle in. Tror ni razer kan skicka en ny köpte förra veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuicyChicken7:

Det är strömkabel till renoma rgb hub den verkar ha 3 pins och alla 3 verkar användas så blev förvirrad vart den här kabeln skulle in. Tror ni razer kan skicka en ny köpte förra veckan<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Köpte du den förra veckan bör du kunna få en ny. Jag skulle gissa på att den svarta som har åkt ut från början sitter inkopplad med den första svarta bredvid den gula.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BM-Mods:

Köpte du den förra veckan bör du kunna få en ny. Jag skulle gissa på att den svarta som har åkt ut från början sitter inkopplad med den första svarta bredvid den gula.

Fattar ska göra det! Pratade med Amazon som jag handla från med öppna kort och dom skickar en ny no question asked?! Hur himla bra är inte det. Om det var komplett hade ärendet sugit musten ur mig.