Oneplus ska släppa mekaniskt tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Oneplus ska släppa mekaniskt tangentbord

Oneplus breddar sig ytterligare och planerar ett mekaniskt tangentbord tillsammans med anrika Keychron.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För mig gick OnePlus från att vara ett klipp till en helt vanlig mobil. OS'et och price vs performance var amazing. Dags att hitta nästa uppstickare.

Permalänk
Medlem

Blir så förvånad varje gång jag tänker på dem, förr var de ju en solklar rekommendation, nu är de mest en i mängden

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas att det bygger på ett av deras modeller med aluminium case
Så blir det riktigt bra kvalite på grejerna!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Snusfri

Fick precis hem ett Keychron igår, känns helt okej.
Ska bli intressant att se hur detta blir.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Så kinesiskt företag som kan uppkoppling släpper tangentbord? Hmmmm.... keylogger advanced.
Blir ett fall för konspirationsteori-avdelningen
(obs, ej seriöst).

Gillar keychron, har nog 2, men förstår inte riktigt syftet med samarbetet...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatEatR:

För mig gick OnePlus från att vara ett klipp till en helt vanlig mobil. OS'et och price vs performance var amazing. Dags att hitta nästa uppstickare.

Verkligen. Var riktigt bra först. Efter typ OP 4 började man kunna få Samsungs dyrare modeller för en billigare peng under reor.

Tråkigt då det nog fortfarande är det bästa jag ägt. Alla. 2 el 3 modeller jag körde var riktigt bra.

Ett tangentbord har jag ingen aning varför de gör.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ett tangentbord har jag ingen aning varför de gör.

Jag gissar att det är sjukt bra marginaler på att bygga gamingtangentbord.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag gissar att det är sjukt bra marginaler på att bygga gamingtangentbord.

Känns som det vattnar ur märket ännu mer.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har haft One+ originalet, trean och 7:an, efter 7:an blir det aldrig en One+ igen har jag sagt mig själv, det antal buggar jag hade som de vägrar fixa är helt otroligt, S21:an jag bytte till har aldrig strulat... Med one+ kunde jag inte öppna kameran och ta bilder, svara i telefon, osv..

De kommer aldrig få en krona av mig igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag gissar att det är sjukt bra marginaler på att bygga gamingtangentbord.

Yes, så är det. Nästan uppe på samma nivå som gaming möss.

Permalänk
Medlem

Vem köper all denna dynga? Känns som att marknaden redan är proppfull av mediokra produkter.

Om någon ska pracka på något för mig så behöver de ha fått till QMK firmware eller ha open source firmware.

Helt ointressant om de har någon LED styrnings app för Windows Vista som inte lirar efter installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Gillar keychron, har nog 2, men förstår inte riktigt syftet med samarbetet...

För Keychron så tror jag dom som litet bolag får en stor omsättning, och kan få bättre prisbild överlag. Mer vinst, och lägre priser på slutprodukterna är båda möjligt

Nackdelen är dagen samarbeten avslutas och man har haft en stor kund som man är beroende av, då kan bolag gå under istället

Permalänk
Medlem

Jag tänker gå emot strömmen här och säga att jag ser fram emot att beställa deras tangentbord förutsatt att det inte är äckligt dyrt. Jag arbetar som utvecklare hemifrån och behöver nytt tangentbord idag och just detta tangentbord ska ha en bra funktion för att växla mellan Mac och PC vilket är exakt det jag behöver (ett tangentbord för både arbets Mac samt funkar till Privata PCn som står på samma plats hemma).

Har haft OnePlus 8 Pro, samt har 9 Pro nu, hoppade över 10 och tänkte be firman om en uppdatering under året och då blir det både tangentbordet och en OnePlus 11. Förutsatt att priserna även fortsättningsvis är LÄGRE än exempelvis iPhone och Samsung.

Håller med om att Priset får fan inte blir högre, jag skäms redan som en bortskämd unge att gå till arbetsgivaren med önskemål om en dyr mobil och tangentbord. . .

Är däremot Väldigt missnöjd med deras OnePlus Buds, dålig mic när man har möten samt ingen brusreducering. Det var dock deras "premiär" lurar så uppföljarna som släppts senaste tiden är säkert bättre. Får hoppas tangentbordet får en bättre V1 än Lurarna bara.. Nu blev jag orolig.

La till om lurarna
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse det blev för mig. Grejerna verkar juh bra men jag vill ha ett fullstort tangentbord eftersom det i huvudsak används för utveckling och programmering och jag vant mig med sådant. Sedan om det även går att lira på är det bara en bonus. Men. Nej fan här blir det ingen affär för min del.

Nu ska jag leta reda på ett vanligt fullsize tangentbord ikväll istället. Btw, OnePlus 11, varför inte trådlös laddning? Besviken.

Visa signatur