Permalänk
Medlem

Fel på ny Pc

Detta är min första tråd här och den börjar inte så kul...

Jag har problem med min nya dator. Installationen av Windows fungerar som den ska, jag får inga felmedelanden. Problemet uppstår när jag har kört i Windows ett tag i ca 5-10 minuter, Och det som händer är att all diskaccess saktar ner mer och mer tillslut så stängs alla program och jag har bara bakgrundsbilden kvar. (ctrl + alt + del fungerar dock)

Jag tror inte att det inte är ett värmeproblem pga att installationen av Windows gick felfritt ( ca 30 min). Jag har också provat att köra med en minnes sticka och får samma problem då.

Datorn är P4 2,4GHz FSb 800, Asus P4P800, 2st Twinmos 256Mb pc3200, Gf4 ti4200, Maxtor S-ATA 80GB, Samsung DVD-Combo, WinXP Pro sp1.

Permalänk
Medlem

låter som det är explorern som lägger av, Kör du XP testa installera 2000, kan hända att det är fel på windows-datan. Annars stoppa in windows-cdn och gör en "Repair" eller "Systemåterställning". Din hdd är ju i o försig en SATA det kan vara kontrollern som krånglar på moderkortet, testa installera alla drivrutiner igen eller att köra en annan hdd i "old style"

Permalänk
Medlem

kolla i mjukvarudelen, tror inte att det har med hårdvaran att göra..

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft tid att testa lite mera, och kommit fram till att det som orsakade felet är min dvdcombo!! Jag provade med min gamla cd-brännare som fungerade fint.