Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PSVR 2 kan användas som skärm till PC

Permalänk
Melding Plague

PSVR 2 kan användas som skärm till PC

Med hjälp av Virtuallink-stöd är det möjligt att använda headsetet som extern skärm till vissa datorer trots brist på officiellt stöd för PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara att fråga chatGPT efter ett program som fixar stöd för andra upplevelser

Permalänk

Absolut vore skoj

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Det finns ju iVRy på Steam för stöd till gamla PSVR - men det låter kanske lite långsökt att man skulle få till fulla features med Tobii-tracking osv. Bra att AMD behöll VirtualLink, men det gäller att AMD löser prestandan för VR - vet inte hur länge det har stått som ett "Know issue" i changelog för deras drivers...

...men när allt detta är löst finns säkert motsvarande headset till PC.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

USB-C bakom tycker jag var klokt av NVIDIA och la till för 2000 serien, för det finns ju bildskärmar som har USB-C som sin video output.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Det finns ju iVRy på Steam för stöd till gamla PSVR - men det låter kanske lite långsökt att man skulle få till fulla features med Tobii-tracking osv. Bra att AMD behöll VirtualLink, men det gäller att AMD löser prestandan för VR - vet inte hur länge det har stått som ett "Know issue" i changelog för deras drivers...

...men när allt detta är löst finns säkert motsvarande headset till PC.

Tobii används för VRS, inte en vital funktion för VR på PC.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp av detta PSVR2 om det går ner pris... gärna snäppet under kostnaden av ett PS5. Kanske vänta till Blackfriday

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice.
Om PC stöd blir löst så kanske det blir köp av PC igen framöver.
Det jag saknar mest är custom tracks till bland annat Beat saber, skulle vara kul med lite äldre spel som fått VR-mod också.

Men annars så är jag nöjd med mitt PSVR2, har redan för mycket att spela.

Permalänk
Medlem

Blir PC stödet löst officiellt så blir det ett köp annars får det vara. När jag var yngre hade jag tid att böka runt och ändra i filer men nu är jag gammal och trött…

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

USB-C bakom tycker jag var klokt av NVIDIA och la till för 2000 serien, för det finns ju bildskärmar som har USB-C som sin video output.

Tyvärr försvann VirtualLink porten igen på 3000 serien. Då nästan inga vr headsets implementerade stöd för det. Tom Valve släppte aldrig sin adapterkabel.

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte att den hade stöd för det.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Tyvärr försvann VirtualLink porten igen på 3000 serien. Då nästan inga vr headsets implementerade stöd för det. Tom Valve släppte aldrig sin adapterkabel.

Mer och mer headsets verkar dra nytta av detta dock. MeganeX är ett exempel.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /