Permalänk
Medlem

Alonso tillbaka på 3:e plats.

Kul att alla gnäller över RB's prestanda.
Minnet är kort verkar det som

Permalänk
Medlem

Varför skulle minnet va kort för att man klagar över RB prestanda? Tror det är många som vill se en fight

Svårbegripligt att Aston Martins protest gick igenom. Har sett många team tappa tid på att inte använda sina domkrafter när de tar bestraffningar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-fernando-...

Alright han fick tillbaka ditt podium

Det jag reagerar mest på i dessa situationer är att FIA väntar så länge med sina domslut och jag tycker att jag man väl stigit upp på podium så är det dålig stil att ta bort det resultatet, att vänta så länge med att ett beslut är dåligt.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Alonso tillbaka på 3:e plats.

Kul att alla gnäller över RB's prestanda.
Minnet är kort verkar det som

Nej, nej, jag gnäller inte... att F1 går i cykler har man verkligen fått lära sig alla dessa år. Om man gnäller över ett dominerande team kan man lika gärna sluta titta på F1, ej ovanligt som sagt.

Ren njutning att beskåda Verstappen varje F1 race, en generational talent som man säger på engelska.

Tycker det är jätteroligt med Alonso också, en av de absolut snabbaste och skickligaste förarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-fernando-...

Alright han fick tillbaka ditt podium

Det jag reagerar mest på i dessa situationer är att FIA väntar så länge med sina domslut och jag tycker att jag man väl stigit upp på podium så är det dålig stil att ta bort det resultatet, att vänta så länge med att ett beslut är dåligt.

Man kan ju bara anta.

Exempelvis att ledningen vill ej stjäla energin ur showen, genom att bestraffa Alonso för ytterligare ytterligheter.

Regelverket börjar lika levnadsstandarden i ett kloster för munkar.

Permalänk
Medlem

hade inte max fått fel på bilen så hade han legat i växelådan på perez

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför skulle minnet va kort för att man klagar över RB prestanda? Tror det är många som vill se en fight

Svårbegripligt att Aston Martins protest gick igenom. Har sett många team tappa tid på att inte använda sina domkrafter när de tar bestraffningar.

Enligt info så kunde ju Aston visa upp videobevis på 7 andra händelser då domkraften vidrört bilen innan 5 sekunder passerat utan att påföljd tilldelats, vilket verkar ha varit orsaken till att penaltyn förkastades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

hade inte max fått fel på bilen så hade han legat i växelådan på perez

Tittade rätt mkt på tiderna mellan Perez och Max från att Max tog sig upp på en andra plats, det tempot han höll innan han rapporterade och diskuterade felet/problemet hade inte räckt för att komma ikapp Perez. De bytte tiondelar med varandra hela tiden.

Sen om felet påverkade eller ej innan vi fick info om det vet jag inte men det såg ändå ut som att Perez kunde matcha Verstappens tempo.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Enligt info så kunde ju Aston visa upp videobevis på 7 andra händelser då domkraften vidrört bilen innan 5 sekunder passerat utan att påföljd tilldelats, vilket verkar ha varit orsaken till att penaltyn förkastades.

Haha då hade de förberett detta medveten om att de kommer få straff de kan bestrida

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Haha då hade de förberett detta medveten om att de kommer få straff de kan bestrida

Eller behövde de bara följa reddit/twitter-flödet som postade i rasande takt.
Fanns väl inget som sa att de öht fått reda på detta innan sista varven.
De lär däremot ha gett en stor del av sin organisation i uppgift att hitta detta mellan målgång och när nu mötet skedde på kvällen efter racet.

Allt de behöver bevisa är ju att det inte arbetades på bilen.
Det är en tolkningsfråga om vidrörande av bilen är arbete eller inte.

Och mer logiskt är det väl att tro att Merc la in en anmälan precis mot slutet för att få den väntade effekten.
Och de klarade det nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Haha då hade de förberett detta medveten om att de kommer få straff de kan bestrida

Om jag inte minns fel så har väl Mercedes visat sitt team med ingenjörer som sitter på fabriken under varje race och analyserar all data, det är ju inte otroligt att så fort diskussionen ens kom upp så fick ett par av dom i uppdrag att ta fram tidigare fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Tittade rätt mkt på tiderna mellan Perez och Max från att Max tog sig upp på en andra plats, det tempot han höll innan han rapporterade och diskuterade felet/problemet hade inte räckt för att komma ikapp Perez. De bytte tiondelar med varandra hela tiden.

Sen om felet påverkade eller ej innan vi fick info om det vet jag inte men det såg ändå ut som att Perez kunde matcha Verstappens tempo.

Jag undrar om inte max körde mind games och det var noll och nada fel just för han insåg han inte skulle klara köra ikapp. Satte snabbaste varv med sin supertrasiga drivaxel han var så orolig för

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Eller behövde de bara följa reddit/twitter-flödet som postade i rasande takt.
Fanns väl inget som sa att de öht fått reda på detta innan sista varven.
De lär däremot ha gett en stor del av sin organisation i uppgift att hitta detta mellan målgång och när nu mötet skedde på kvällen efter racet.

Allt de behöver bevisa är ju att det inte arbetades på bilen.
Det är en tolkningsfråga om vidrörande av bilen är arbete eller inte.

Och mer logiskt är det väl att tro att Merc la in en anmälan precis mot slutet för att få den väntade effekten.
Och de klarade det nästan.

Nä alltså de har ju läst reglementet givetvis. De vet de inte får röra bilen. Men de har sett att andra kommit undan med det och hade förberett sitt försvar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nä alltså de har ju läst reglementet givetvis. De vet de inte får röra bilen. Men de har sett att andra kommit undan med det och hade förberett sitt försvar.

Jag köper inte det, om de hade så bra koll varför hade de då inte koll på att det var 10sekunders straff isåfall och inte 5?
Jag tror de var reaktiva, inte proaktiva men chansade på det bästa.
Hade de haft koll hade de nog puschat Alonso att försöka dra ifrån än mer också.
Framförallt hade de behövt ha koll på Ham också och inte bara Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag köper inte det, om de hade så bra koll varför hade de då inte koll på att det var 10sekunders straff isåfall och inte 5?
Jag tror de var reaktiva, inte proaktiva men chansade på det bästa.

De visste inte vad det var för straff de skulle få säkert och alonso kunde inte fixa 10 sekunders lucka.

Behöver absolut inte köpa detta är ju spekulationer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag undrar om inte max körde mind games och det var noll och nada fel just för han insåg han inte skulle klara köra ikapp. Satte snabbaste varv med sin supertrasiga drivaxel han var så orolig för

Samtidigt vet man ju själv hur nojjig man blir med sin egen bil, vitvaror eller elektronik, har man haft ett fel blir man ju superkänslig för minsta lilla ljud som kan likna det felet. "Visst låter kompressorn på nya kylen lite dålig ändå?"

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag undrar om inte max körde mind games och det var noll och nada fel just för han insåg han inte skulle klara köra ikapp. Satte snabbaste varv med sin supertrasiga drivaxel han var så orolig för

Från 15;e till 2;a plats borde vara mind games nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag undrar om inte max körde mind games och det var noll och nada fel just för han insåg han inte skulle klara köra ikapp. Satte snabbaste varv med sin supertrasiga drivaxel han var så orolig för

Solklara teamorder.
Båda förarna hade full koll på vad den andra pysslade med.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att köra en säsong där alla förare byter team varje race och kör alla. Då blir det verkligen ett förarmästerskap och ett konstruktörsmästerskap separat

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade varit kul att köra en säsong där alla förare byter team varje race och kör alla. Då blir det verkligen ett förarmästerskap och ett konstruktörsmästerskap separat

Nja.

Bjud in Kvyat, Vettel och de nuvarande F1-förarna till ett one off event i combine demo derby, där vinnaren - överlevaren - tar hem årets förarmästerskap.

Klicka för mer information
Visa mer

Historia 'Torpedo' or terrific Onboard with Kvyat and Vettel at Turn 1
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=CU5PGtjOev0

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade varit kul att köra en säsong där alla förare byter team varje race och kör alla. Då blir det verkligen ett förarmästerskap och ett konstruktörsmästerskap separat

Det hade varit både kul och intressant! Varför gör de inte så. Hade varit kul när Hamilton och Max kör Williams och kommer 19, 20 :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade varit kul att köra en säsong där alla förare byter team varje race och kör alla. Då blir det verkligen ett förarmästerskap och ett konstruktörsmästerskap separat

Eller så nöjer man sig med att det finns: https://www.raceofchampions.com

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Det hade varit både kul och intressant! Varför gör de inte så. Hade varit kul när Hamilton och Max kör Williams och kommer 19, 20 :).

Jag tror Max skulle komma 17 i alla fall

Skrivet av Tempel:

Eller så nöjer man sig med att det finns: https://www.raceofchampions.com

Ja det är ena sidan av det, men inte allt

Permalänk
Medlem

Max Verstappen tar en paus från det vanliga 8-5-jobbet. 10 race på raken där han startar och slutar först. I genomsnitt slutade han 12.5 sekunder före andraplatsen.

(Notera att det är multiclass, varför hans namn inte står med - Max körde GT3 och det fanns även LMP2).

För den som inte är insatt i simracing kan nämnas att det är en sinnesjukt bra prestation. På den här nivån är det vanligt med andra riktiga racingförare och nivån av autism är hög. Det kan även erinras om att förutsättningarna är lika avseende bilarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

<Uppladdad bildlänk>Max Verstappen tar en paus från det vanliga 8-5-jobbet. 10 race på raken där han startar och slutar först. I genomsnitt slutade han 12.5 sekunder före andraplatsen.

(Notera att det är multiclass, varför hans namn inte står med - Max körde GT3 och det fanns även LMP2).

För den som inte är insatt i simracing kan nämnas att det är en sinnesjukt bra prestation. På den här nivån är det vanligt med andra riktiga racingförare och nivån av autism är hög. Det kan även erinras om att förutsättningarna är lika avseende bilarna.

Förstår inte riktigt bilden, varför inte visa den klass han kör i så man kan se det du faktiskt säger?

Sedan tror jag inte det är någon som betvivlat att han har talang, för det har han utan tvekan. Problemet med Max är att han är alldeles för dryg och självisk, någon lagspelare är han definitivt inte. Alldeles för lik sin far som var likadan på sin tid. Den attityden kan leda till problem för honom på sikt.

Som jag tidigare skrivit i tråden. Ja, alla är själviska i någon mån, man kommer inte till F1 annars. Det kan dock bli för mycket även av den varan. När det går över till narcissism så kan det bli skadligt för teamet. Det syntes på hans ansiktsuttryck efter senaste racet att han var besviken, han förväntade sig stallorder som aldrig kom.

Som sagt, han är en talang och en av de bästa men om han inte blir en bättre lagspelare så är risken att han inte blir kvar så värst länge.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Förstår inte riktigt bilden, varför inte visa den klass han kör i så man kan se det du faktiskt säger?

Sedan tror jag inte det är någon som betvivlat att han har talang, för det har han utan tvekan. Problemet med Max är att han är alldeles för dryg och självisk, någon lagspelare är han definitivt inte. Alldeles för lik sin far som var likadan på sin tid. Den attityden kan leda till problem för honom på sikt.

Som jag tidigare skrivit i tråden. Ja, alla är själviska i någon mån, man kommer inte till F1 annars. Det kan dock bli för mycket även av den varan. När det går över till narcissism så kan det bli skadligt för teamet. Det syntes på hans ansiktsuttryck efter senaste racet att han var besviken, han förväntade sig stallorder som aldrig kom.

Som sagt, han är en talang och en av de bästa men om han inte blir en bättre lagspelare så är risken att han inte blir kvar så värst länge.

Det finns ingen bättre sammanställning att få, utan det är i så fall detaljer för varje race man kan titta på. I bilden är kolumnerna start och finish Max resultat.

Jag kan tycka det är kul att se hur extremt skicklig han är. Karln är ett monster, och då syftar jag inte på hans personlighet. Vad just personligheten anbelangar har narcissism en faktisk, medicinsk, innebörd.

Senna och Schumacher var inga lagspelare. Hamilton och Rosberg blev en rätt sur relation, och Bottas är ett exempel på vart lagspelare hamnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Förstår inte riktigt bilden, varför inte visa den klass han kör i så man kan se det du faktiskt säger?

Sedan tror jag inte det är någon som betvivlat att han har talang, för det har han utan tvekan. Problemet med Max är att han är alldeles för dryg och självisk, någon lagspelare är han definitivt inte. Alldeles för lik sin far som var likadan på sin tid. Den attityden kan leda till problem för honom på sikt.

Som jag tidigare skrivit i tråden. Ja, alla är själviska i någon mån, man kommer inte till F1 annars. Det kan dock bli för mycket även av den varan. När det går över till narcissism så kan det bli skadligt för teamet. Det syntes på hans ansiktsuttryck efter senaste racet att han var besviken, han förväntade sig stallorder som aldrig kom.

Som sagt, han är en talang och en av de bästa men om han inte blir en bättre lagspelare så är risken att han inte blir kvar så värst länge.

Förstår inte riktigt vad dessa divors attityd har med att de får vara kvar eller inte, sålänge de vinner är de kvar och när de inte sitter i den bästa bilen brukar de sluta, förutom Alonso då
Alla de bästa toppförarna har speciellt i sina yngre dagar den där attityden skulle jag säga.
Skillnaden är väl att ur F1-media (Brittiskt) så är man ofta klart mer negativ mot icke britter men det påverkar sannorlikt inte F1-teamens val av att behålla sina divor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Förstår inte riktigt bilden, varför inte visa den klass han kör i så man kan se det du faktiskt säger?

Sedan tror jag inte det är någon som betvivlat att han har talang, för det har han utan tvekan. Problemet med Max är att han är alldeles för dryg och självisk, någon lagspelare är han definitivt inte. Alldeles för lik sin far som var likadan på sin tid. Den attityden kan leda till problem för honom på sikt.

Som jag tidigare skrivit i tråden. Ja, alla är själviska i någon mån, man kommer inte till F1 annars. Det kan dock bli för mycket även av den varan. När det går över till narcissism så kan det bli skadligt för teamet. Det syntes på hans ansiktsuttryck efter senaste racet att han var besviken, han förväntade sig stallorder som aldrig kom.

Som sagt, han är en talang och en av de bästa men om han inte blir en bättre lagspelare så är risken att han inte blir kvar så värst länge.

Ojdå, en Verstappen hatare, där ser man, ditt inlägg luktar fördomar & jante så att det står härliga till.

Börjar bli lite jobbigt på F1 forum och bloggar i Sverige tycker jag, känns mer och mer som att man inte är välkommen om man inte är en Verstappen hatare. Antalet Verstappen fans brukar gå att räkna på ena handens fingrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ojdå, en Verstappen hatare, där ser man, ditt inlägg luktar fördomar & jante så att det står härliga till.

Börjar bli lite jobbigt på F1 forum och bloggar i Sverige tycker jag, känns mer och mer som att man inte är välkommen om man inte är en Verstappen hatare. Antalet Verstappen fans brukar gå att räkna på ena handens fingrar.

Förstår inte riktigt hur du får ut det av det jag skrev. Finns inget hat mot honom, verkligen inte. Jag ser och hör hur han är som person, that's it.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Antalet Verstappen fans brukar gå att räkna på ena handens fingrar.

Det har nog inte så mycket att göra med hur han är som förare men som person får man eller jag i alla fall en bild av en dryg egoistisk människa.