Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Allt för att folk ska uppgradera för de behövs "mer fps" därav mer konsumtion, mer cash...trött på skiten.

Tror inte det här blir direkt tungdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Allt för att folk ska uppgradera för de behövs "mer fps" därav mer konsumtion, mer cash...trött på skiten.

Att säga detta om CS… lmao!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Att säga detta om CS… lmao!

Ja det är ju en skum take men blir nog många som behöver uppgradera sina datorer för att spela cs2.

Flesta kompisarna spelar enbart csgo, vissa är inne på sin tredje nya dator på tio år enbart för att hålla samma prestanda som när spelet var nytt. En dator som drev spelet bra för tio år sen är inte ens spelbar idag.

Är nya röken så tungdriven som vissa säger så kommer det nog tvinga en hel del till nya grafikkort. Men deras nya system med tickrate kan också lösa det så man kanske inte behöver 300+ fps för att spelet ska kännas okay.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ja det är ju en skum take men blir nog många som behöver uppgradera sina datorer för att spela cs2.

Flesta kompisarna spelar enbart csgo, vissa är inne på sin tredje nya dator på tio år enbart för att hålla samma prestanda som när spelet var nytt. En dator som drev spelet bra för tio år sen är inte ens spelbar idag.

Är nya röken så tungdriven som vissa säger så kommer det nog tvinga en hel del till nya grafikkort. Men deras nya system med tickrate kan också lösa det så man kanske inte behöver 300+ fps för att spelet ska kännas okay.

Jo visst, kraven har ökat sedan typ 2016 efter remakes blev vanligare. Men ändå, kör man 1080p med en bra CPU räcker en GPU från Pascal riktigt långt. CS2 har nog många optimeringar framför sig så jag är inte allt för orolig. Sen kör väl alla med typ 4:3 Low ändå.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du tänker att Valve får cashback av AMD, NVIDIA och Intel? ;D

Ska vi sluta utveckla nya spel?
Sluta utveckla mjukvara?

Han är trött så tänkte nog inte på vad han menade 🙂

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Hur går det för er har ni lyckades få tillgång till betan en ?

Testat en del på ett gammalt nvidia 1060 kort och det flyter på riktigt bra

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Testat en del på ett gammalt nvidia 1060 kort och det flyter på riktigt bra

Hur gjorde du för att få inbjudan spelat mycket mm på senaste ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Hur gjorde du för att få inbjudan spelat mycket mm på senaste ?

Ingen aning! Men läste någonstans att man om man varit schysst och följt "reglerna" i spelet så ökade chanserna men vet ej om det stämmer!

Min första upplevelse i spelet är helt klart positiv! Blir nog kanon, när allt är klart och skarp version släpps!

Nu måste jag in och spela igen

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Ingen aning! Men läste någonstans att man om man varit schysst och följt "reglerna" i spelet så ökade chanserna men vet ej om det stämmer!

Min första upplevelse i spelet är helt klart positiv! Blir nog kanon, när allt är klart och skarp version släpps!

Nu måste jag in och spela igen

Har både grön trust factor prime och spelade sedan december 2015 men har fortfarande inte fått tillgång till betan kanske eftersom att jag inte har spelat på typ 1 år. Antar att dom väljer ut dom som uppfyller krav och har många timmar de seanste 2 veckorna.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Några saker jag stör mig på!

- Introt (ser mer ut som grafik error och kraftigt gult).
- Man verkar inte kunna se hur mycket man skadade motståndaren.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni som testat? Jag gillar det lilla jag testat!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Inferno är nice.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Har både grön trust factor prime och spelade sedan december 2015 men har fortfarande inte fått tillgång till betan kanske eftersom att jag inte har spelat på typ 1 år. Antar att dom väljer ut dom som uppfyller krav och har många timmar de seanste 2 veckorna.

Du måste ha en aktiv rank också för att få tillgång till CS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Du måste ha en aktiv rank också för att få tillgång till CS2.

Skriv det dar för typ en halv år sedan...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Fick min idag (Eller iaf upptäckte det idag) Har dock bara testar lira med botar och tyckte det va nice. Ska försöka få någon match ikv och se om det funkar bättre, tycker jag hade lite små lagg när jag lira med botar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Attans, en annan hade ingen MM-rank (uteslutande faceit för min del) när dom gav ut mer invites så jag verkar ha missat tåget. Lirade en snabb mm-match igår och fick rank, tror ni de släpper in fler spelare framöver?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Attans, en annan hade ingen MM-rank (uteslutande faceit för min del) när dom gav ut mer invites så jag verkar ha missat tåget. Lirade en snabb mm-match igår och fick rank, tror ni de släpper in fler spelare framöver?

Ja garanterat. Förmodligen vid nästa patch(de bruka släppa inbjudningarna vid varje patch)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Spelade lite igår, jobba lovande. Gillar att banorna är ljusare.
Hoppas de lägger till short match snart bara.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Viking
Skrivet av Json_81:

Spelade lite igår, jobba lovande. Gillar att banorna är ljusare.
Hoppas de lägger till short match snart bara.

Blir nog inge short match eftersom de redan kortat ner matcherna från först till 16 till 13.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Blir nog inge short match eftersom de redan kortat ner matcherna från först till 16 till 13.

De kallar ju matcherna long match så det hoppas jag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De kallar ju matcherna long match så det hoppas jag.

Tror en av anledningarna till MR12 var att förbättra queuetime genom att short och long games möts i mitten. Tror inte alls de vill dela upp det igen.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Tror en av anledningarna till MR12 var att förbättra queuetime genom att short och long games möts i mitten. Tror inte alls de vill dela upp det igen.

Men jag vill det

MR12 är klart en förbättring iaf även om jag tycker det är onödigt många rundor.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

CS2 sägs släppas nästa Onsdag 27 September.

Permalänk
Medlem

Kan inte spela utan invnextgun, 8 år muskelminne går inte att programmera bort

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

När släpps CS:2 egentligen ? Dom sa ju det skulle komma under sommaren 2023 och sommaren är väl offcielt slut på söndag. Men det finns fortfarande ingen offciel lanseringsdatum och inte ens rikigt trailer.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

När släpps CS:2 egentligen ? Dom sa ju det skulle komma under sommaren 2023 och sommaren är väl offcielt slut på söndag. Men det finns fortfarande ingen offciel lanseringsdatum och inte ens rikigt trailer.

Läste något om Onsdag denna veckan. var CS kontot som X:ade en teaser.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Viking
Skrivet av Felixark:

När släpps CS:2 egentligen ? Dom sa ju det skulle komma under sommaren 2023 och sommaren är väl offcielt slut på söndag. Men det finns fortfarande ingen offciel lanseringsdatum och inte ens rikigt trailer.

Det här är det senaste de skrivit:
https://x.com/counterstrike/status/1704541038633959492?s=46&t...

Jag tänker att det finns tre/fyra saker det kan betyda.

  1. CS2 släpps.

  2. De släpper stor uppdatering som gör att man kan öppna lådor.

  3. Öppen Beta med en större uppdatering.

Skrivet av Hymer:

Läste något om Onsdag denna veckan. var CS kontot som X:ade en teaser.

De har verkligen inte sagt att spelets släpps då. Men det är mycket möjligt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Gillar hur de satt deras egna tweet som sin header

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hur går det? Blir det släpp idag ? 😏

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |