Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Vad är det för vapen/funktion av vapen du saknar då? Nästan alla sorter finns redan, varför lägga till massa utfyllnads vapen helt i onödan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad är det som inte stämmer? Reworks är inte nya kartor. Det du beskriver med en fast rotation är ganska exakt vad jag hade velat se men med en majoritet NYA kartor till att börja med för att fräscha upp saker och ting. När det väl kommit nya kartor i olika operations har jag upplevt att dessa varit underhållande.

4 kartor på 23 år, imponerande!! Kraven är som sagt var låga. Saknar snarare de_piranesi och de_prodigy från dåtiden. Att de lägger till en karta då och då matchar inte riktigt vad jag hade velat se, byt ut de gamla också!

Valve bestämmer vilka kartor som spelas på officiella servrar så oavsett vem som gjort kartan hamnar ju sista ordet där.

Spela GO public är för övrigt lite för mycket av en GTA Online server för min smak

Tickrate är väl mer på tiden än något annat, de flesta som bryr sig spelar Faceit eller valfri annan tjänst som erbjuder bättre men det är någonting som Valve borde infört för många år sedan redan med befintlig motor.

Hade som sagt var velat se en liten större shakeup än bara nya models eller alternativa models. In med nya spray patterns och nya vapen och kanske äntligen en enstaka AR till CT så man slipper hålla på och balansera två som det varit sedan M4A1S lagts till i GO.

Självklart kan dom lägga till fler nya i rotationen. Det är ju fler som ligger där. Men många ligger bara tillfälligt och spelas bara på orankat. Sen måste man tillägga att man verkar ställa ganska höga krav på hur kartorna ska vara utformade. Det får inte vara för mycket saker som stör spelarens förmåga att se motspelaren. Man tänker även på att banorna inte får ha vissa färgnyanser pga spelarmodellerna. Sen tycker jag man får säga att det är 4 kartor på 11 år eftersom innan hade inte valve någon kontroll över vilka kartor som var aktiva i tävlingsscenen. Vi får liksom inte glömma att CS är gjort av moddare i grunden och inte Valve. Hela upplägget med CS har ju varit att communityn skapar innehåll till spelet. Nu har man officiella servrar för casual och rankat, där bestämmer Valve vad som ska ingå. Jag tycker det är viktigare att man tar det försiktigt och fokuserar på balans, både när det gäller kartor och vapen. Vill man spela COD eller BF så gör man det istället, där har man 100 olika kombinationerna av vapen/mods samt kartor som släpps i parti och minut. Nu är ju inget av de spelen lika stort när det kommer till tävlingsinriktad esport. Vad jag vet så är det väl bara Valorant som ens är i närheten av CS i det avseendet. När det gäller FPS då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag vill egentligen inte ge mig in i en känsloladdad diskussion, men jag kör ett kort inlägg och hoppas på att du inte besvarar

Det är ju bamse snällt att valve har varit snälla! Men... om de nu ska släppa ett nytt spel så kan de väl släppa ett nytt spel och inte lägga jobbet på sina spelare. Räcker att vi självscannar på willys? (OK, jag älskar att självscanna)
De har gjort samma sak med den kommande patchen till TF:2... vilket jag då tyckte var charmigt.

Ge sitt gamla spel lite kärlek och nytt liv. TF2 är dock inte deras huvudprodukt och det som kändes charmig känns plötsligt väldigt stelt.

Sen är det ju fint att de släpper sina verktyg.

Men sanningen är ju att deras verktyg alltid har varit tillgängliga under alla år. Det var först vid Source2 valve började släpa sina fötter och slutade stötta sina moddare och leveldesigners till samma nivå som de gjorde förr.

Jag fullständigt älskade, och hatade Hammer Editorn, men den har gått varm hos mig i många år. Jag var under en lång tid väldigt sugen på att börja vara kreativ i source2 men när jag till slut fick åtkomst till verktygen genom Half-Life:Alyx så hade man ju gått över till Unreal Engine för utveckling sedan länge.

Det heter Counter-Strike 2.
Det heter inte CS:GO patch 1.1

Man bör alltid ta sina produkter på allvar, och likaså sina kunder.
Jag är själv också försiktigt optimistisk till vilka fler videos som släpps.
Vem vet, de kanske bara började med att visa det absolut tråkigaste av allt det nya de ska släppa.
Vi kanske alla tappar hakan!

Hahaha, hoppas att jag inte besvarar? Varför ens skriva då?

Jag ger ett ännu kortare svar för att ge några tankar.

Ja, TF2 kan man också diskutera ganska länge. Vilket fantastiskt monster det är.

Valve har alltid "lagt jobbet på sina kunder" när det kommer till community och kartor, skins, etc. Det är deras MO och det kan man tycka är bra eller dåligt. Det kvittar ganska mycket i detta läge; Faktumet är att denna uppdatering kommer tillgängliggöra fler kartor som skapas snabbare och bättre, och därmed göra alla som klagar på att det är samma kartor hela tiden mycket gladare.

Vad det heter och vad det är, är två olika saker. Dota Reborn fanns för ett tag innan det blev dota2 igen. "CS2" är troligtvis ett övergångsnamn som kommer sluta med namnet "Counter Strike" endast (högst personlig spekulation), precis som de gjorde med Reborn, där det gick från DOTA2 -> Dota2 Reborn -> DOTA2. Här kommer det troligtvis gå från CSGO -> CS2 -> CS. Bara onödiga spekulationer som sagt, men men.

Känner personligen att Valve är en av de företag som alltid har tagit sina produkter på högsta allvar. Det är därför de alltid släpper kvalitet, även om kvantiten är låg.

Ja, jag tror absolut att de börjar med att visa "de tråkiga delarna först", det följer deras mönster ganska bra (även om jag tycker att detta är långt ifrån tråkigt). Ge mig en anti-cheat som FAKTISKT FUNGERAR SNÄLLA.

Summa Summarum är dock att det är löjligt att gnälla på att de inte släppt något nytt här; de har precis öppnat alla dörrar för att ny content ska komma i mängder.

Be happy!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Bilder från Italy, riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad är det som inte stämmer? Reworks är inte nya kartor. Det du beskriver med en fast rotation är ganska exakt vad jag hade velat se men med en majoritet NYA kartor till att börja med för att fräscha upp saker och ting. När det väl kommit nya kartor i olika operations har jag upplevt att dessa varit underhållande.

4 kartor på 23 år, imponerande!! Kraven är som sagt var låga. Saknar snarare de_piranesi och de_prodigy från dåtiden. Att de lägger till en karta då och då matchar inte riktigt vad jag hade velat se, byt ut de gamla också!

Valve bestämmer vilka kartor som spelas på officiella servrar så oavsett vem som gjort kartan hamnar ju sista ordet där.

Spela GO public är för övrigt lite för mycket av en GTA Online server för min smak

Tickrate är väl mer på tiden än något annat, de flesta som bryr sig spelar Faceit eller valfri annan tjänst som erbjuder bättre men det är någonting som Valve borde infört för många år sedan redan med befintlig motor.

Hade som sagt var velat se en liten större shakeup än bara nya models eller alternativa models. In med nya spray patterns och nya vapen och kanske äntligen en enstaka AR till CT så man slipper hålla på och balansera två som det varit sedan M4A1S lagts till i GO.

Förstår vad du menar men du tror inte att Operations/Casual finns till för att fylla det behovet? Visst inga nya vapen, men det fina med CS är att jag kan pausa 1-2 år, komma tillbaka, rekylen är densamma, mekaniken är densamma, kanske behöva lära mig 1-2 nya kartor.

Vi talar säkert om olika målgrupper och från olika perspektiv här, jag spelar iaf bara CS för att stilla mina tävlingsinstinkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Vad är det för vapen/funktion av vapen du saknar då? Nästan alla sorter finns redan, varför lägga till massa utfyllnads vapen helt i onödan?

En bössa med inbyggd liten granatkastare hade varit lite småkul

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Vad är det för vapen/funktion av vapen du saknar då? Nästan alla sorter finns redan, varför lägga till massa utfyllnads vapen helt i onödan?

En Bazooka hade inte varit fel. Tror det hade lyft spelet rejält!

Permalänk
Medlem

Hur går det för er har ni lyckades få tillgång till betan en ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

En Bazooka hade inte varit fel. Tror det hade lyft spelet rejält!

"Jävla noobtuber!"

(Ja jag vet att Bazooka inte är noobtube)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Gnälla på ett spel som är gratis....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Gnälla på ett spel som är gratis....

Man får verkligen hoppas att det inte blir gratis när det släpps, vi såg redan vad som hände när CS:GO blev free to play... Det är något som inte kommer återhämtas då ryssar/indier bottade till sig flera hundra tusen prime-konton på några månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Gnälla på ett spel som är gratis....

Suck, vad har det överhuvudtaget med saken att göra? Och betala har de flesta som spelat länge dessutom gjort samt att det krävs för att spela matchmaking, vilket trams.

Skrivet av m1k:

Förstår vad du menar men du tror inte att Operations/Casual finns till för att fylla det behovet? Visst inga nya vapen, men det fina med CS är att jag kan pausa 1-2 år, komma tillbaka, rekylen är densamma, mekaniken är densamma, kanske behöva lära mig 1-2 nya kartor.

Vi talar säkert om olika målgrupper och från olika perspektiv här, jag spelar iaf bara CS för att stilla mina tävlingsinstinkter

Det sistnämnda är väl en del av skönheten med CS, och sen på det att det är och förblir så att säga. Jag hade väl hoppats på lite mer än vad som i sin essens mer är en större uppdatering än ett nytt spel. Det sticker lite när den fars som är Overwatch 2 precis passerat även om det inte är samma sak.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

En bössa med inbyggd liten granatkastare hade varit lite småkul

Skrivet av finally:

En Bazooka hade inte varit fel. Tror det hade lyft spelet rejält!

Tycker att bägge idéer är riktigt dåliga. Det finns för många små utrymmen i spelet, tänk dej en A rush på Nuke och folk har granatkastare och bazookas haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Man får verkligen hoppas att det inte blir gratis när det släpps, vi såg redan vad som hände när CS:GO blev free to play... Det är något som inte kommer återhämtas då ryssar/indier bottade till sig flera hundra tusen prime-konton på några månader.

Dom har ju sagt att det är en gratis ersättare till csgo, så gratis kommer det vara.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Tycker att bägge idéer är riktigt dåliga. Det finns för många små utrymmen i spelet, tänk dej en A rush på Nuke och folk har granatkastare och bazookas haha

Det skulle ganska lätt kunna kontras med en pansarvagn, eller mortar

Eller kanske ett korrekt monterat kulsprutevärn?

Permalänk
Medlem

Glad över att se att de behåller deras stil och inte går för hårt på nya trender för att konkurrera med de nya spelen. Var lite orolig över att man skulle kunna flyga, bygga och skaffa sjuka skins. Ser riktigt grymt ut, samma vanliga CS med lite bättre grafik!!

Visa signatur

GeForce RTX 3080 10GB gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | H9 Flow Dual Chamber | NZXT Kraken Z73 | 6x Lian Li UNI Fan | Samsung 32" Odyssey G5 | Brizley of Scandinavia – Premium Desk | Direkt Interiör – Ergo 312 Chair

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Största uppdateringen för mig är att de fixar tick-raten så man äntligen slipper spela på face-it eller esportal.
Ska vara lika bra eller bättre än 128 tick nu. ÄNTLIGEN

Kommer tyvärr inte göra stor skillnad för mig om dem inte fixar matchmaking-systemet med en mer elo-baserad ranking som i Dota 2.

Permalänk
Medlem

Det har redan börjat fuskas i csgo 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

Kan Valve räkna till 3 nu ?

Nä, heter ju väldigt tydligt "Counter Strike 2"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

@Inet har läckt bevis på nya vapen i CS2

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Tycker att bägge idéer är riktigt dåliga. Det finns för många små utrymmen i spelet, tänk dej en A rush på Nuke och folk har granatkastare och bazookas haha

Kastknivar då, eller kanske en tyst å go pilbåge?

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Kastknivar då?

De hade kanske vart lite coolt, ialf om man kunde kasta standard kniven!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

De hade kanske vart lite coolt, ialf om man kunde kasta standard kniven!

Annars hade det inte inte varit kastknivar

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

De hade kanske vart lite coolt, ialf om man kunde kasta standard kniven!

Och alla kan plocka upp kniven sen och skin följer med till den som håller i den när matchen är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Annars hade det inte inte varit kastknivar

Skrivet av Squallie:

Och alla kan plocka upp kniven sen och skin följer med till den som håller i den när matchen är slut.

Trodde du menade separata knivar man kunde köpa.

Haha ja precis, då hade nog skinsen tappat värde

Permalänk

Denna dök i rekommendationer "Home" nu

Jag undrar om sådant sker för att ett stort antal börjar söka efter videon de kommer ihåg och så börjar YT-algoritmen att erbjuda andra den? Eller om Googles sökmotor kanske ser att "Counter-Strike 2" trendar just nu vilket YT-algoritmen också får ta del av?

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk

Allt för att folk ska uppgradera för de behövs "mer fps" därav mer konsumtion, mer cash...trött på skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Allt för att folk ska uppgradera för de behövs "mer fps" därav mer konsumtion, mer cash...trött på skiten.

Så enligt dig så ska det inte släppas några nya spel alls ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thrillman:

Allt för att folk ska uppgradera för de behövs "mer fps" därav mer konsumtion, mer cash...trött på skiten.

Du tänker att Valve får cashback av AMD, NVIDIA och Intel? ;D

Ska vi sluta utveckla nya spel?
Sluta utveckla mjukvara?

Visa signatur

Mr. Scriptman