Stökig start för The Last of Us till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Synd bara att det inte är en enstaka utan som sagt, kollar du trådarna så är det flera som säger samma sak. Jag gav dig ett exempel men fortsätt tro att din åsikt är sanningen när uppenbarligen många andra säger emot dig.

Men vad fan
Googla en gång så ser du att det är Iron galaxy som står för porten, ingen annan.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Synd bara att det inte är en enstaka utan som sagt, kollar du trådarna så är det flera som säger samma sak. Jag gav dig ett exempel men fortsätt tro att din åsikt är sanningen när uppenbarligen många andra säger emot dig.

Argumentera med någon annan tack.
Det här är under min nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Alternativet på shadercache är väl generell färdig shadercache eller MÅSTE det vara byggt för grafikkortet man använder?
Hur gör spel som inte bygger shadercache?

Det måste vara byggt för både det grafikkort du har samt den version av drivrutiner som du har. De spel som inte använder en cache försöker kompilera shadersna i bakgrunden precis innan de behövs och hoppas på att de hinner bli klara, det är ofta anledningen till stutter och frysningar för att spelat väntar på en shader som inte är färdig än, därför började man med att helt sonika kompilera alla shaders vid uppstart för att undvika sådana problem vid själva spelandet.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Fast överallt och även i megatråden på r/pcgaming så säger folk emot dig om vem som gjorde porten.

Nr2 top kommentar här t.ex:

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/125b2sx/the_last_o...

Edit: Följde man live på releasetrådarna igår kunde man se flera säga samma sak.

Ta en titt på den här bilden från Naughty Dogs lansering om den kommande PC porten: https://live.staticflickr.com/65535/52739543965_bfc86cbdbe_h.jpg notera en viss logo nere till vänster på pc-sidan medan ND och Sony står ensamma på PS-sidan.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 5h nu, och det ser riktigt bra ut i 3440x1440 (native, ingen FSR), med ultra-inställningar. 5800X med 6900XT och 32GB RAM.

Ligger på 70-80 fps med dippar ner till 60 och vid enstaka tillfällen under 60. Men det är ju på Ultra dvs betydligt bättre än på PS5. Ser mycket bra ut på OLED-skärm med HDR. Antal krascher: 0.

Det sämsta var shader compilation. Nytt rekord med 1:30h i väntan. Extremt segt, men hellre det än en hackig buggig spelupplevelse.

Horizon Zero Dawn är förövrigt en riktigt bra PC-port, efter några patcher. Spider-Man och Days Gone var också bra.

Days Gone var helt trasigt när det släpptes till PS4. Se t ex här:
https://www.youtube.com/watch?v=Fxaf8XU2PRw
https://www.youtube.com/watch?v=fHGWafRXi00

Uncharted 4 däremot var helt kass vid PC-launchen. Det startade inte ens med GTX 1080 t ex. De har fixat det nu iofs.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Spelet är ett mästerverk, precis som orginalet för snart 10 år sen. Det är ingen katastrof. Att spelet inte är optimerat är lite pinsamt men knappast första gången det händer. De kommer patcha det.

Att spelet däremot kräver sin dator är inget konstigt. Att spela i 4K med RT och bra frame rate är ingen mänsklig rättighet. Det är lyx och så har det varit i alla tider, vilket kidsen idag uppenbarligen inte förstått. Antingen så betalar du för premium GPU och får en premium upplevelse, eller inte.

När jag var yngre kostade datorerna och grafikkorten skjortan, precis som nu. Jag hade aldrig råd med det bästa i den åldern. Körde morsans Pentium 75Mhz MMX. Sparade trots allt ihop till ett Voodoo 1 (Monster 3D) och inte ens då flöt det på i alla spel, men jag var överlycklig ändå.

Riktig fanboy spaghetti det här, och det är att milt sagt.

Permalänk
Medlem

Funkar handkontroller för er?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Hade själv problem igår med att starta spelet i överhuvudtaget, men det visade sig vara ett problem med Steam. Efter reinstall av Steam och lite rensande i register så funkar allt.

Flyter på bra på max i 4K på max med ett 4090.

Det här med låga betyg och alla kids som klagar... Jag hajar själv att inte alla har råd eller ens vill lägga 24k+ på ett 4090. Men att förvänta sig att kunna spela detta spel på Ultra, RT mm och i 4K med 60+ fps när man sitter på nåt 2070/3060 potato-GPU är ju ändå lite att ta i.

Känns lite allmänt som att kidsen idag älskar haka på hat-stormen. Sjukt onödigt. Visst, spelet kanske behöver optimeras men att hoppa på Steam och lägga bottenbetyg det första man gör är bara omoget.

Dessutom struntade de flesta i att vänta till shaders hade laddat in. Sen undrar de varför det laggar och krashar.

Skrivet av Buulaa:

Jäkligt många copium riddare i tråden som försvarar denna katastrof.

*Snälla sluta attackera multi-billion-dollar-företaget som släpper full-pris-produkter som inte går att nyttja*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Riktig fanboy spaghetti det här, och det är att milt sagt.

Fanboy? Spelade igenom Last Of Us på PS4 för hundra år sen en gång, älskade det precis som de flesta andra. Att det nu släppts en remake som är mycket snyggare är väl något jag helt enkelt uppskattar. Lätt värt ett köp. Jag förbokade på cdkeys för runt 450kr. Sällan jag köper spel nuförtiden som inte har VR stöd.

Det jag menade tidigare är något som skulle kunna tillämpas till de flesta nya spel. Så fort spelet kräver ett 4080/4090 för att kunna maxas i 4K, RT med spelbar frame rate så blir kidsen med potato PCs vansinniga. Kommer som en chock varje gång de blir påminda om att deras 3060 kanske passerat bäst-före.

Å andra sidan, i de fall när spelet faktiskt rullar på bra i Ultra med ett 3060, ja då klagar man istället över hur fult och föråldrat det är. Alltid ska det vara nåt...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

The last of us ja.
Som vi kan se här så rullar det kanon i 1440p med ett Arc A770 16gb.
Inte fel med lite extra vram verkar det som.

https://youtu.be/pMqd1ZSTSFE

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Rullar på riktigt bra för mig, har inga crasher/lagg.
Riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem

Jag upplever krascher konstant. Anser att problemen är två:

Prestanda och stabilitet.

Vad gäller prestanda är det mycket mer komplicerat; felet kan vara flera fel och det kan sträcka sig från spelkoden till hårdara och mjukvara utanför spelet. Eller för all del inställningar som inte är rätt i eller utanför spelet. Detta är inget nytt, unikt för detta spel eller så. Det är också här jag noterar att många är otåliga, inte tar tid att fundera över vad DE kan göra för att optimera spelet för just DOM. Återigen, inget specifikt detta spel.

Stabilitet emellertid, det är betydligt "enklare". Ett spel som släpps där en ansenlig del av köparna inte kan spela spelet utan att det kraschar är ett problem som ligger hos leverantören av spelet (för mig kraschade det fyra gånger på 20 minuters speltid igår t.ex. vilket gav mer tid jag fick vänta på felrapport och starta om spelet än att faktiskt spela). Orsakerna till krascherna kan vara precis lika mångfacetterade som prestandaproblem men ansvaret känns tydligare:

Här har man släppt ett spel som kort och gott inte har testats tillräckligt - eller möjligen där man känt sig tvungen att få ut det och fortsätta "testningen" med betalande köpare. Det senare ÄR verkligen något att bli upprörd över. Det handlar inte om att PC-spelare "får skylla sig själva" eller "borde skaffa bättre hårdvara". Det handlar om att betala för en undermålig kvalitet.

Jag fattar... det är en helt annan femma att täcka in stabilitet över världens kombinationer av PC-hårdvara, än att göra det för en specifik konsol och dess hårdvara. Säger sig självt. Ändå är konsolversionen dyrare. "Rabatten" till PC-spelare täcker inte ett ospelbart spel. Kanske borde det vara konsolversionen som är lite billigare än PC-versionen, då den senare behöver täcka upp för mer testning?...

Vet att prissättning inte funkar så men jag ser på det ur köparperspektivet nu och jag är en köpare. Av både konsolspel och PC-spel.

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem

Men hur är det spelstudions fel när det är fel på hårdvara/windows hos folk?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Men hur är det spelstudions fel när det är fel på hårdvara/windows hos folk?

Så om alla andra spel fungerar felfritt utom ett så är det fel på ens hårdvara då och inte spelet? Bra logik

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa spelet men har nu beslutat mig för att vänta till sommaren och köpte Jedi Fallen Order för 4,99€ på Steam som tidsfördriv till Last flyter bättre på ett 1080Ti.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Spelet är gjort för en konsol med 16 GB minne och snabb SSD-hantering.

Med det inte nödvändigtvis sagt att nuvarande implementation för PC är kompetent...

Jag har en PC med 64GB minne, snabb SSD hantering och ett 3070 och kan inte spela. Bygga cachen gick på några minuter, grafiken är dödligt vacker även om allt inte är på max. MEN... det kraschar i snitt var 5:e spelminut. Så nej, den känns inte kompetent. Eller snarare... den känns inte färdiggjord kort och gott.

Skrivet av marcusOCZ:

Men hur är det spelstudions fel när det är fel på hårdvara/windows hos folk?

Jag har en Ryzen 7 5950X, 64 GB RAM, RTX 3070 och NVMe lagring. Med detta som exempel: vad är det för fel på denna hårdvara som gör att jag inte kan spela spelet, menar du?

- Trasig? Det funkar felfritt i alla andra spel jag har, inklusive erkänt grafiskt tunga spel som Microsoft Flight Simulator 2020 och för all del andra PC portar som Horizon Zero.

- För gammal/dålig? Tror inte nån av delarna ligger under prestandan på PS5 även om min dator nu är över ett år gammal. Definivt inte önsketänk att det borde gå att köra spelet på den. Och det gör det, flyter på fint. NÄR DET INTE KRASCHAR var 5:e minut!

Det var bara exempel. Problemet är att PC-spel måste funka på en otrolig mängd kombinationer av hårdvara = måste testas mycket mer = tar längre tid att få stabila. Ändå kan man (bevisligen) inte ta ut lika mycket betalt för PC spel som för konsolspel. Portar man ett konsolspel tar man dessutom nåt som designats för EN specifik kombo av hårdvara och försöker få det att funka på så många som möjligt.

Spelstudion kan omöjligen täcka in alla kombinationer men tittar man på mängden folk som har allvarliga problem att ens köra detta spel så har man bevisligen inte testat tillräckligt. Släppt en för ofärdig produkt. Oavsett hårdvara det körs på.

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Funkar handkontroller för er?

Yes, funkar fint.
Kör på Epic Games med trådansluten PS5 kontroll.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Så om alla andra spel fungerar felfritt utom ett så är det fel på ens hårdvara då och inte spelet? Bra logik

En logik som är ganska aktuell. Jag kan köra alla spel jag vill på mina inställningar utan att de krashar. Men inte senaste COD. Det krashar. Jag skyller definitvt inte på studion till det spelet.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Spelet är ett mästerverk, precis som orginalet för snart 10 år sen. Det är ingen katastrof. Att spelet inte är optimerat är lite pinsamt men knappast första gången det händer. De kommer patcha det.

Att spelet däremot kräver sin dator är inget konstigt. Att spela i 4K med RT och bra frame rate är ingen mänsklig rättighet. Det är lyx och så har det varit i alla tider, vilket kidsen idag uppenbarligen inte förstått. Antingen så betalar du för premium GPU och får en premium upplevelse, eller inte.

När jag var yngre kostade datorerna och grafikkorten skjortan, precis som nu. Jag hade aldrig råd med det bästa i den åldern. Körde morsans Pentium 75Mhz MMX. Sparade trots allt ihop till ett Voodoo 1 (Monster 3D) och inte ens då flöt det på i alla spel, men jag var överlycklig ändå.

Spelet har inte ens ray tracing...

Permalänk
Medlem

Inte spelat spelet på någon plattform, bara sett serien, och reagerar på hur fel Ellie och Joel ser ut på artikelbilden

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

[The Last of Us Part 1] Game may randomly crash during gameplay on GeForce RTX 30 series GPUs [4031676]

verkar finnas något bugg specifikt för 3000 serien

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

[The Last of Us Part 1] Game may randomly crash during gameplay on GeForce RTX 30 series GPUs [4031676]

verkar finnas något bugg specifikt för 3000 serien

Var läser du det där?

Patch v1.0.1.6 har släppts ikväll. Nåon som hade krasher innan som märker skillnad nu? På vilken gpu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bagarbosse:

Var läser du det där?

Patch v1.0.1.6 har släppts ikväll. Nåon som hade krasher innan som märker skillnad nu? På vilken gpu?

Genom steam forumet.
Jag kommer nog att byta GPU innan jag kör igenom spelet, tills dess så får de släppa lite fler patchar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

[The Last of Us Part 1] Game may randomly crash during gameplay on GeForce RTX 30 series GPUs [4031676]

verkar finnas något bugg specifikt för 3000 serien

Åfan! "May"... hade tre krascher på raken med ca 3 minuters speltid mellan varje krasch igår.
Och har 3070...

Skrivet av Bagarbosse:

Var läser du det där?

Patch v1.0.1.6 har släppts ikväll. Nåon som hade krasher innan som märker skillnad nu? På vilken gpu?

Har 3070 och upplevde krascher från start och även efter uppdateringen som släpptes igår. Om det kommit ytterligare en ikväll ska jag genast testa, har precis kommit hem. Återkommer!

Edit: haha! 30s spelande och sen första kraschen. Fast... jag hade ingen uppdatering köad idag... hmm. Well, oavsett vad, inget nytt på den fronten för min del.

Tillägg
Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morr:

Åfan! "May"... hade tre krascher på raken med ca 3 minuters speltid mellan varje krasch igår.
Och har 3070...

Har 3070 och upplevde krascher från start och även efter uppdateringen som släpptes igår. Om det kommit ytterligare en ikväll ska jag genast testa, har precis kommit hem. Återkommer!

Sluta inbilla dig saker. Spelet fungerar bra och är väl värt sitt pris. Det är bara otacksamma barn som reviewbombat spelet som vissa här hävdar. (som inte ens kunde starta sitt spel för två dagar sen) /s

Permalänk
Avstängd

Visst, releaset är skräp, men folk får också lära sig chilla lite. Självklart så kommer det fler patchar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

För övrigt, releasenotes 1.0.1.6 inkluderar raden:

"Added additional diagnostics for developer tracking purposes"

Som utvecklare själv tolkar jag det som att man inte vet än vad som är rotorsaken eller det som flest har problem med. Lägger man till utökad loggning etc i en produktionsversion letar man högt och lågt fortfarande. Been there, done that. :/
De fixar som gjorts kan säkert vara relevanta men kan också vara allt från kvalificerade gissningar till långskott. Eller optimeringar som löser delar av prestandaproblemen, tex. med cachen som vissa får - men i mina ögon vet man fortfarande inte vad man letar efter vilket är rätt illa så sent i en release.

Det positiva är väl att man med stor sannolikhet ökar chansen att faktiskt hitta och fixa problemet/problemen. Så all good, i den bemärkelsen

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Sluta inbilla dig saker. Spelet fungerar bra och är väl värt sitt pris. Det är bara otacksamma barn som reviewbombat spelet som vissa här hävdar. (som inte ens kunde starta sitt spel för två dagar sen) /s

Ehhh va? Vad är det jag inbillar mig? Krascherna på min dator? Exakt vad är det du menar?Och vad har otacksamma barn som reviewbombat att göra med saken? Själv har jag medvetet låtit bli att lägga review på spelet för jag tänker att jag vill basera den på att jag spelat spelet.

Vilket jag inte kan, eftersom det kraschar stup i kvarten. Senast nyss.

Skrivet av Kaleid:

Visst, releaset är skräp, men folk får också lära sig chilla lite. Självklart så kommer det fler patchar.

Well, det håller jag med till fullo. Jag har sett fram emot spelet, väntat på det och blev så klart frustrerad när jag inte kan spela det efter att det nu släppts. I övrigt tänker jag som du - det är bara att vänta in rätt fix.

Är emellertid förbluffad över mängden "det funkar för mig alltså ljuger/gnäller andra utan anledning"-inlägg i debatten. Så glömmer jag lätt bort att hälften kanske inte ens har åldern inne för att ens få spela spelet, än mindre har en färdigutvecklad frontallob. Nåja.

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morr:

Ehhh va? Vad är det jag inbillar mig? Krascherna på min dator? Exakt vad är det du menar?Och vad har otacksamma barn som reviewbombat att göra med saken? Själv har jag medvetet låtit bli att lägga review på spelet för jag tänker att jag vill basera den på att jag spelat spelet.

Vilket jag inte kan, eftersom det kraschar stup i kvarten. Senast nyss.

Well, det håller jag med till fullo. Jag har sett fram emot spelet, väntat på det och blev så klart frustrerad när jag inte kan spela det efter att det nu släppts. I övrigt tänker jag som du - det är bara att vänta in rätt fix.

Är emellertid förbluffad över mängden "det funkar för mig alltså ljuger/gnäller andra utan anledning"-inlägg i debatten. Så glömmer jag lätt bort att hälften kanske inte ens har åldern inne för att ens få spela spelet, än mindre har en färdigutvecklad frontallob. Nåja.

Såg du inte att han skrev /s?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz