Köp eller vänta? PHILIPS OLED707

Permalänk

Köp eller vänta? PHILIPS OLED707

Hittade denna deal !

Ska flytta in i egen lägenhet i juni och tänkte unna mig en fin TV till inflytten, kommer både kolla tv, netflix och troligtvis spela en del via min dator.

Kan ytterst lite om TV över lag men jag antar(?) att denna kommer göra jobbet..

Det jag undrar är om det är värt att slå till just nu, eller om jag bör vänta. Den är ju ordentligt nedsatt men och andra sidan har jag noll koll på om detta är bra ”bang for buck”.

Om ni vet någon annan TV som kanske är ett bättre val (till liknande pris) så är jag öppen för förslag!

Har ni några tips/råd etc så hojta gärna till här i tråden

Permalänk
Medlem

Slå till på denna antingen nypris eller fyndvara

https://www.netonnet.se/art/outlet/ljud-och-bild/tv/lg-x-oled...

Permalänk
Medlem

@JHultqvist

Hittar du något på rea så är det oftast det tänkta priset för elektronik i dagens samhälle, finns såklart undantag som bekräftar regeln. Ofta är det vartannat år på BF, men finns några få undantag utanför det.
Men du behöver nog inte stressa, vill du ha en ny tv nu och inte riskera köpa något när det inte är rea, för att du absolut behöver då, kör.
Men det är inget dunderpris, varken på Philipsen:

eller på LGn:

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Bildexpert 📺

Bra svarat med prisnivåerna.

@JHultqvist: Mitt råd – som så ofta annars – är att du istället för att agera på den enkla reflexen och reklamfällan om "DEAL!" funderar på vad du vill ha för TV och vad du förväntar dig. Fokuserar därefter på de modeller som matchar dina krav allra bäst om du vill hålla någon form av sparad tusenlapp som ett mål.

Det finns dussintals modeller som alla kan jämföras med Philips OLED 707 i både om ungefärliga prisnivå och prestanda. Det finns dessutom andra TV-modeller som kan ha andra egenskaper som kanske passar dig bättre, snarare än att det råkar vara en "DEAL!" just nu.

Permalänk
Medlem

Vill du absolut ha Ambilight, köp Philips. Om det inte är viktigt köp LG istället.

Visa signatur

Mostly Harmless