Permalänk
Medlem

Stulet PS5

Hej. Jag bor ej i Sverige utan i nordafrika. För två dagar sedan så dyrkade någon upp låset på våra ytterdörrar och kom in när vi sov. Det var vår hund som väckte oss. Dom fick med sig PS5, TV, och laptops.

Jag undrar om det är möjligt att spåra ps5 om någon loggar in på detta. Typ att man kan se ip adressen. Polisen är inkopplad men det går inte fort. Ska försöka blanda in ambassaden.

Iaf så undrar ja om det är möjligt för någon att spåra mitt ps5 eller om det bara är sony som kan göra det. Jag tar alla tips ja kan få. För jag vill ha tag på dessa förbannade luffare. Ha det bäst. Mvh Jonathan

Permalänk
Medlem

Hade kontaktat sony och bett dom svartlista ditt konto som är kopplat till den kanske om det nu går ? PS5 har ingen inbyggd gps eller nåt så bästa är om konsollen via serie nr blir blockerad så dom inte kan köpa eller spela..

Permalänk
Medlem

Ja det är ju faktiskt bra om det blir obrukbart iaf.

Permalänk
Medlem

Du kan logga in på dit konto på webben och där ifrån okså logga ut från alla enheter och även tabort att de är huvudenhet. Vad jag vet.

Det hjälper ju inte i sökandet men det kan ju motvärka att de kommer åt uppgifter lättare.

Du sker att datorer blivit stulna med.
Vad jag min när ja förrt logga in på Windows 11 (om de kör de) så fick jag alternativt att sätta på spårning, så den kan spåras från mitt ms konto.
Får dock dubbelkolla så jag mins rätt, var nu ett bra tag sedan 🤔
https://support.microsoft.com/sv-se/account-billing/hitta-och...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.