Permalänk

Kabel till Corsair HX1000

EDIT: Hittade kablarna, låter tråden ligga om någon mot förmodan har samma problem i framtiden

Vad är bästa metoden för att få tag på en EPS/CPU kabel till ett Corsair HX1000 nätaggregat tro? Köpte nyligen nytt moderkort som kräver två EPS (8x) kablar för att driva CPUn. Har en fast och den andra ska finnas modulärt, var väskan med kablar ligger är en annan fråga, det är trots allt ett decennium sedan PSUn monterades...

Så medan jag desperat letar efter kabelväskan, vad har jag för alternativ? Utöver att köpa en helt ny PSU förstås. Har alla modulära nätagg samma typ av 12V kablar tro? Är en "4+4-pin EPS 12V cable" jag är ute efter, alternativt en 8-pin utan brytmöjlighet.

Något sånt här kanske fungerar? Även om jag inte är så taggad på att lägga den summan på en kabel. Att dömma på legacy compatiblity sidan så ska gen 4 fungera med HX1000. Frågan är hur mycket legacy de snackar där, de har ju i ett genialiskt drag samma namn på flera generationer.

Permalänk
Rekordmedlem

Om man är osäker mäter man i datoränden för att veta att alla spänningar ligger rätt innan man kopplar in kabeln i moderkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.