Microsoft gör det lättare att reparera Xbox-kontroller

Permalänk
Melding Plague

Microsoft gör det lättare att reparera Xbox-kontroller

Företaget har börjat sälja reservdelar och gjort manualer samt videoinstruktioner allmänt tillgängliga.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vi är väl många som ordnat drifting-problematiken på våra joycons.

Men bra video, nu kunde jag plocka isär min ena kontroll som barnen haft i backen och pilla tillbaka en liten del.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

"Start" knappen på min Design Labs kontroller verkar inte alltid aktiveras. Ska nog ta mig en titt faktiskt. Av alla mina Xbox One kontroller så är det nog bara den som haft detta bekymmer.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft ett enda problem med deras kontroller, men bra initiativ av dem.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Inaktiv

Om tillverkarna bara kört med hall-sensorer istället för mekaniska potentiometrar så hade kringflytande joystickar varit ett mycket mindre, eller kanske nästintill icke-existerande problem.

Men såklart, man kunde väl tjäna några cent på de mindre tillförlitliga joystickarna, och sen om de slits ut på ett par år, tja då måste ju folk köpa nya! Dvs mer klirr i kassan...! Uff!

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara läge för Microsoft att göra något åt situationen med krypterade nycklar på ssdn så att man kan byta ssdn när den väl går sönder och inte behöva köpa en helt ny maskin.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

köpte första gen elite kontrollern vars ena styrspaken satt lite löst och glappade (men ingen stick drift), men fick det utbytt av elgiganten. andra exet visade samma sak efter en tid, samt att bumper buttons gick av en dag och jag fick köpa nya bumper buttons från en tredje part. sen släppte gummit på vänstra sidan undertill och fick klippa och limma fast det. har kvar den än idag

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske kan vara läge för Microsoft att göra något åt situationen med krypterade nycklar på ssdn så att man kan byta ssdn när den väl går sönder och inte behöva köpa en helt ny maskin.

Men hur ska de då kunna kränga dyrare modeller med mer lagring?! 🤑

Permalänk
Medlem

Finns det någon info när detta kommer bli tillgängligt i sverige, eller behöver jag vända mig till 3:je part delar från ebay? Har en kontroller där RB lossnade då plasten sprack.

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.