Pixel 6(a) : "Connected, not charging"-helvete

Permalänk
Medlem

Pixel 6(a) : "Connected, not charging"-helvete

Ciao!

Är det fler med Pixel 6A-luren (inköpt hösten 2022) som har det för mig allt mer frekventa och extremt frustrerande problem? Kan inte påminna mig det var några som helst problem att ladda de första 3-5 månaderna av mitt ägande. Den är uppdaterad med allra senaste OS-patchen häromveckan, kör med medföljande USBA-C-kabel. Någon laddare ingick inte utan jag använder den som kom med min Xiaomi MiA1 inköpt januari 2018.

Ett sätt är ladda upp den är powered off under natten+dagen men detta går förbaskat långsamt. Har rensat lurens usbC-port via munblås, tandpetare.

Min Xiaomii laddar varje gång snabbt & galant på samma USB-kabel o strömadapter.

Ser på nätet att många ägare har detta tekniska problem.

Permalänk
Medlem

Testa annan laddare, jag kunde inte ladda min Pixel 7 Pro med min OnePlus laddare.
Fick en ny Samsungladdare som funkade galant och går även snabbt att ladda.

Permalänk
Medlem

Kan vara en bra idé (men som sagt har det funkat oklanderligt förut med exakt samma laddare) - men jag ska först köpa en ny USB-A-C-kabel på Biltema i morgon och testa den. Funkar inte detta så blir det en ny PD-laddare.
Men det är tydligen (alltför) vanligt med laddningproblem på senaste Pixels. Kan det finnas en baktanke med detta?

Permalänk
Medlem

Vi har upplevt samma sak här hemma med en pixel 6a och en OnePlus - laddare.
Tror inte det är telefonen som begränsar utan laddaren. Men har inga belägg för det.

Permalänk
Medlem

OK - så jag införskaffade idag fredag en USB-kabel à 30 pix (pun intended) på Biltema och se på självaste voilà! Den otroliga manicken laddar återigen som i fornstora dar... Mao den till Pixeln medföljande original-kabeln hade sonika lagt ner 90% av verksamheten.

Trevlig veckända folks.